رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سلامت حجاج به صورت مستمر توسط کادر درمان هلال احمر کنترل می‌شود

10:44 - 17 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۵۰۰
سلامت حجاج به صورت مستمر  توسط کادر درمان هلال احمر کنترل می‌شود
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان این که ۱۰ مرکز درمانی آماده خدمت رسانی به حجاج در مکه و مدینه هستند، گفت: جهت برگزاری ایمن مراسم حج، کادر درمان هلال احمر سلامت زائران را به صورت مستمر کنترل می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۲ درمانگاه شبانه روزی و سه مطب پزشکی در مدینه فعال است و به حجاج خدمت رسانی می‌کند، گفت: علاوه بر حضور پزشک در ۶۵ هتل محل اقامت زائران ایرانی در مکه، ۴ درمانگاه ۱۶ ساعته در هتل‌های میدان، زهره‌السعد، العلیان الماسی و دفلی مکه فعال شده است و خدمات درمانی سطح ۲ در این درمانگاه‌ها به زائران ارائه می‌شود.

وی افزود: بیمارستان هلال احمر ایران در مکه نیز با ترخیص دارو و تجهیزات، فعالیت خود را برای خدمت به حجاج ایرانی آغاز کرده است. این بیمارستان دارای بخش‌های اورژانس، بستری زنان، مردان، CCU، آزمایشگاه، رادیولوژی، پلی کلینیک تخصصی، داروخانه و واحد امداد و انتقال است. همچنین واحد رابطین پزشکان عرب زبان برای انتقال بیماران ایرانی به بیمارستان‌های سعودی در این مرکز فعال شده است.

مرعشی ادامه داد: از روز سوم خردادماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز ۱۶ خردادماه، ۱۱ هزار و ۵۰۸ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع، ۳۸۹۷ مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۳۹۸ مورد نیز ویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین ۲۹ مورد بستری اورژانس، ۲۸۳۳ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۴ هزار و ۷۸ مورد اعلام کرد و افزود: ۲۷۰ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر ۳ زائر در بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه و بیمارستان سعودی بستری هستند.

مرعشی با بیان اینکه بیشترین علل مراجعه زائران برای کنترل فشار، قندخون، بیماری‌های قلبی و علائم کوفتگی بدن و سرماخوردگی بوده، افزود: دلیل عمده مشکلات به وجود آمده برای زائران، ناشی از دمای بالای هوا و پیاده‌روی طولانی در طول روز و در هوای گرم و سپس استراحت در مقابل کولر‌های گازی بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *