توافق با شرکای راهبردی برای مبادلات مالی بین‌المللی

9:53 - 17 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۴۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
توافق با شرکای راهبردی برای مبادلات مالی بین‌المللی
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حوزه مبادلات مالی، بانکی و تسویه‌های بین‌المللی و مسائل ارزی با شرکای راهبردی کشور در حوزه کشور‌های استراتژیک همسو و همسایه که مورد تاکید رییس جمهور هم است به توافقات خوبی رسیده‌ایم.

خبرگزاری میزان - به گزارش شادا، سید احسان خاندوزی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت از ابتدای شروع کار خود در ظرفیت‌هایی که می‌توان به شکل قانونی از رمز ارز‌ها برای کمک به شرایط تجاری کشور استفاده کرد اصرار داشت، عنوان کرد: در این راستا متن خوبی با همکاری سایر نهاد‌ها از جمله بانک مرکزی و وزارت نیرو تهیه و در نوبت تصویب هیات دولت قرار دارد، بعد از تصویب آن می‌توان یک گام جدید را در عرصه استفاده از رمز ارز‌ها برداشت. وی ادامه داد: یکی از محور‌هایی که در برنامه هفتم مورد نظر دولت و مجلس است، تعیین تکلیف رمز ارز‌ها است.

خاندوزی در ادامه با تاکید بر اینکه فعالان بازار سرمایه در عمل در طول یک سال و نیم گذشته شاهد توافق خوب بین دولت و مجلس بوده‌اند عنوان کرد: بازار سرمایه یکی از ظرفیت‌های اساسی نظام مالی کشور است. زمانی که دولت شروع به کار کرد حدود ۷۶۰ نهاد مالی فعال بود امروز بیش از ۹۳۰ نهاد مالی فعال هستند. 

وی تاکید کرد: در یکی از شفاف‌ترین دوره‌های بازار سرمایه هستیم، یکی از مطالبات جدی فعالان اقتصادی پیش‌بینی پذیر بودن، عدم تغییر مکرر مقررات و آیین‌نامه‌های فعالیت‌های تولیدی است که چشم انداز سودآوری صنایع بورسی را در کشور تضمین کند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: امیدواریم با همکاری مجلس با نگاه بلندمدت به مصوبات در حوزه شاخص‌های کلیدی قیمتی در صنایع کلیدی کشور و دور شدن از قیمت‌گذاری‌های غیرکارشناسی که موجب افت چشم انداز سودآوری صنایع بزرگ کشور می‌شود اخبار خوبی برای سال جاری داشته باشیم.

خاندوزی در ادامه درمورد تخصیص سهام عدالت به جاماندگان توضیح داد: موضوع تخصیص سهام عدالت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نهاد‌های حمایتی سال گذشته مصوب شد، اما از آنجایی که سهام لازم در اختیار قرار نگرفت به سال جاری موکول شد و مجلس مصوب کرد در قانون سال جاری این فرصت ادامه پیدا کند.

وی افزود: امیدواریم آیین نامه اجرایی قانون بودجه سال جاری در این خصوص به زودی مصوب شود و بعد از آن میزان سهام عدالتی که برای هر خانواده اختصاص پیدا خواهد کرد اعلام می‌شود.

وزیر اقتصاد در ادامه با بیان اینکه در حوزه مبادلات مالی، بانکی و تسویه‌های بین‌المللی و مسائل ارزی با شرکای راهبردی کشور در حوزه کشور‌های استراتژیک همسو و همسایه که مورد تاکید رییس جمهور هم است به توافقات خوبی رسیده‌ایم، عنوان کرد: این توافقات در برخی مقاطع به عمل و اجرا رسیده است، از جمله پیامرسان‌های کشور و شبکه‌های تسویه، اما به جهت ملاحظات تحریمی، کشور‌های طرف مبادله از ایران خواسته‌اند جزئیات را افشا نکند تا بتوان در شرایط امن‌تری به این مسیر ادامه دهیم از جمله توافقات پیوند دادن بخش خصوصی کشور‌ها با هم است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *