رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری سمنان: سازش در پرونده‌های قصاص استان رشد ۱۴ درصدی داشته است

8:42 - 17 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۴۶۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری سمنان: سازش در پرونده‌های قصاص استان رشد ۱۴ درصدی داشته است
رئیس کل دادگستری سمنان گفت: رویکرد دستگاه قضایی استان در گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش مستمر بوده و در پرونده‌های قصاص نفس در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۴ درصدی به نسبت سال ۱۴۰۰ مواجه بوده است.  

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی با اشاره به روند رسیدگی به پرونده های صلح و سازش در سمنان اظهار کرد: رویکرد دستگاه قضایی استان در گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش مستمر بوده و در پرونده‌های قصاص نفس در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۴ درصدی به نسبت سال ۱۴۰۰ مواجه بوده است. 

وی با تاکید بر اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری ادامه داد: پویش‌های مردمی و مختلفی در رابطه با کسب صلح و سازش در پرونده‌های قضایی برگزار و همچنان در حال انجام است؛ در نهایت تعداد ۱۳ مورد کسب صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری بدست آمده که ۲ مورد آن مربوط به چهار ماهه گذشته است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه با ابراز امیدواری به رشد کسب صلح و سازش در پرونده‌های قصاص گفت: امید است با تلاش‌ کارکنان شورا‌های حل اختلاف، صلح یاران، اعضای ستاد صبر استان و سفیران نجات در زندان‌ها، همراه با برنامه ریزی صورت گرفته شاهد افزایش نرخ کسب صلح و سازش در استان باشیم.

عبدالهی تاکید کرد: رویکرد دستگاه قضایی استان سمنان اشاعه فرهنگ صلح وسازش و اصلاح ذات البین شهروندان بوده و در این راستا، نهاد‌های فرهنگی و مذهبی که می‌توانند در ترویج فرهنگ در بین مردم با استفاده از ظرفیت موثر اجتماعی خود یاور و همراه باشند، دعوت می شود در کاهش اختلافات مردمی با روشی صحیح، به کاهش ورود دعاوی پیش قدم شوند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *