رگبار، رعدوبرق و وزش باد در برخی استان‌ها/ تندباد لحظه‌ای در تهران، البرز، قزوین و قم

8:12 - 17 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۴۵۹
رگبار، رعدوبرق و وزش باد در برخی استان‌ها/ تندباد لحظه‌ای در تهران، البرز، قزوین و قم
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار، رعدوبرق و وزش باد در برخی استان‌ها از تندباد لحظه‌ای در تهران، البرز، قم و قزوین خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان و بتدریج خراسان‌شمالی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک و تگرگ رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا همین شرایط جوی علاوه بر این مناطق برای بخش‌هایی از غرب کشور و خراسان‌شمالی و جنوبی انتظار داریم. جمعه در غرب، شمال غرب، غرب سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی توضیح داد: تا فردا در استان‌های قم، قزوین، تهران، البرز در ساعت‌های بعدازظهر تندباد لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. همچنین تا روز جمعه در نوار شرقی و جنوب‌غرب کشور در برخی از ساعت‌ها وزش باد شدید همراه با گردوخاک مورد انتظار است که سبب کاهش دید می‌شود.

وی گفت: طی امروز و فردا به سبب نفوذ هوای خنک در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است و فردا تا جمعه نیز آب‌های خلیج فارس و دریای عمان و تا فردا آب‌های خزر مواج و متلاطم می‌شود که صیادان و دریانوردان باید نسبت به این پدیده تمهیدات لازم را داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش‌های رگباری امروز در اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم، تهران، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و کرمان به وقوع می‌پیوندد که سبب آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها خواهد شد. همچنین این شرایط برخورد صاعقه را به دنبال دارد.

رفیعی گفت: تهران در برخی از ساعت‌ها، رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید دارد. بیشینه دمای امروز تهران ۳۳ و کمینه دما به ۲۵ درجه بالای صفر رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *