مستند خیرالنساء در قاب شبکه دو

15:30 - 16 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۴۰۰
مستند خیرالنساء در قاب شبکه دو
«مستند خیرالنساء» با روایتی از پایگاه مردمی شدن منزل بانوی ۹۲ ساله روستای صدخرو سبزوار در دوران دفاع مقدس، شانزدهم خرداد روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی شبکه دو؛ مستند «خیرالنساء»، درباره بانوی ۹۲ ساله از روستای صد خرو سبزوار است که منزلش را در زمان جنگ پایگاه مردمی پشتیبانی جبهه قرار داده بود. او مدیر بزرگ‌ترین پایگاه پشتیبانی جنگ در شهرستان سبزوار بود.

روستای صد خرو در غرب سبزوار یکی از هزاران روستایی است که در سال‌های دفاع مقدس، به پشتیبانی از جنگ مشغول بود. روستا‌هایی که به مدد جهاد سازندگی پایشان به پشتیبانی جنگ باز شد. زنان روستای صدخرو، نمونه‌ای از زنان انقلابی هستند که عمرشان را پای دفاع از انقلاب و ارزش‌هایش گذاشتند. هرچند این زنان سواد زیادی نداشتند و در دانشگاهی درس نخوانده بودند، اما در مکتب اسلام یاد گرفته بودند که زندگی چیزی جز عقیده و جهاد نیست. از مهم‌ترین جلوه‌های حضور بانوان ایرانی در دفاع مقدس، نقش پشتیبانی و خدماتی آنان و فراهم آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ بود.

در آغازین روز‌های تهاجم دشمن بعثی، بیشتر این خدمات به صورت خودجوش و کمتر سازمان یافته در مراکزی نظیر مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و ... با مشارکت فعال بانوان صورت می‌گرفت. فعالیت زنان مسلمان در ستاد‌های پشتیبانی جبهه و جنگ به موارد خاصی محدود نمی‌شد و آن‌ها متناسب با توانایی‌هایشان فعالیت‌های متنوعی انجام می‌دادند.

مستند «خیرالنساء» به کارگردانی علیرضا باغشندی و تهیه‌کنندگی حامد بامروت نژاد در مدرسه سینمایی عمار تهیه شده است. این مستند، سه‌شنبه ۱۶ خرداد ساعت ۱۷ از شبکه دو سیما روانه آنتن خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *