مرگ در ماگیوره؛ ماجرای غرق شدن قایق حامل افسران جاسوسی رژیم صهیونیستی در ایتالیا

8:30 - 18 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۳۶۵
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
مرگ در ماگیوره؛ ماجرای غرق شدن قایق حامل افسران جاسوسی رژیم صهیونیستی در ایتالیا
رسانه‌های رژیم صهیونیستی و ایتالیایی به بررسی حادثه غرق شدن قایق حامل جاسوسان رژیم صهیونیستی در ایتالیا پرداخته و به هلاکت یکی از عناصر موساد در این حادثه اشاره می‌کنند.

خبرگزاری میزان - رسانه‌های رژیم صهیونیستی اخیرا فاش کردند که ۴ نفر، از جمله یک افسر سازمان موساد، بر اثر واژگونی یک قایق تفریحی در دریاچه‌ شمال ایتالیا در اواخر ماه گذشته میلادی، جان خود را از دست دادند.

«هاآرتص» با استناد به گزارش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی ادعا کرد که عامل موساد که ۲۸ می (هفتم خرداد) در واژگونی یک قایق در دریاچه «ماگیوره» در شمال ایتالیا جان خود را از دست داد به عنوان بخشی از «عملیاتی علیه ایران» در آنجا حضور داشت.

هاآرتص با اشاره به اینکه قایق مملو از افسران اطلاعاتی اسرائیل و ایتالیا بودند که در یک مراسم شام حضور داشتند، اذعان کرد که عامل کشته شده به عنوان بخشی از عملیاتی درباره آنچه قابلیت‌های تسلیحاتی ایران خوانده شده، در منطقه کار می‌کرد.

رژیم صهیونیستی در ابتدا فقط اذعان کرد که این مرد بازنشسته نیرو‌های امنیتی این رژیم بوده و هویت او را مخفی نگه داشت.

یک رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای فاش کرد که این مرد برای تعطیلات در ایتالیا نبوده، بلکه برای ماموریتی در این منطقه حضور داشته است.

این گزارش همچنین فاش می‌کند که «ارز شیمونی»، نامی که عامل موساد در گزارش‌های رسانه‌ها با آن معرفی شده، صرفاً یک نام پوششی برای این افسر بوده است.

به گزارش رسانه‌های عبری، دفن جسد این افسر با حضور «دیوید بارنیا»، رئیس موساد و تعدادی از مقام‌های جاسوسی این رژیم برگزار شد.

هدف از حضور جاسوسان رژیم صهیونیستی در ایتالیا چه بود؟

بر اساس گزارش «نیویورک تایمز»، جاسوسان، دریاچه مذکور را برای جاسوسی از شهروندان روسی ساکن در نزدیکی این دریاچه جست‌وجو می‌کردند، در حالی که گزارش‌های دیگر در مطبوعات ایتالیایی فاش می‌کردند که این گروه برای تبادل اطلاعات و اسناد با یکدیگر ملاقات کرده‌اند.

همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که این نظریه را عنوان می‌کنند که عوامل جاسوسی رژیم صهیونیستی بر تماس‌های چند شرکت‌ نظارت می‌کردند.

ماگیوره یا وربانو، دومین دریاچه بزرگ ایتالیا و بزرگ‌ترین دریاچه در جنوب سوئیس، دریاچه بزرگی است که در سمت جنوبی رشته کوه‌های آلپ سوئیس، بین منطقه لومباردی ایتالیا و کانتون تیچینو سوئیس، قرار دارد. 

همه ۲۱ مسافر، که ۱۳ نفر از آن‌ها صهیونیست بودند و در این قایق ۵۲ فوتی حضور داشتند، در حال حاضر یا قبلاً به کار‌های نظامی و اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی و یا ایتالیا وابسته بودند.

۲ نفر از کشته شدگان برای سازمان اطلاعات ایتالیا کار می‌کردند.

از این حادثه چه می‌دانیم؟ 

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های ایتالیایی، این قایق در تاریخ ۲۸ می (هفتم خرداد) به دلیل آب و هوای بد واژگون شد و مقام‌ها در حال بررسی این موضوع هستند که آیا ممکن است این حادثه به دلیل تعداد بیش از حد ظرفیت مسافران حاضر در این قایق رخ داده باشد یا خیر.

مسافرانی که جان سالم به در بردند، مسافتی حدود ۱۵۰ متر (حدود ۴۹۰ فوت) را شنا کردند تا به ساحل برسند و پس از آن نجات یافتند. 

انتهای پیام/


فدائی رهبر معظم انقلاب اسلامی امام سید علی خامنه ای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
0
0
صهیونیستها به سرنوشت گروهک تروریستی منافقین گرفتار میشوند و این وعده خداست .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *