گفت‌وگو|

فنونی‌زاده: گل‌محمدی ارتش یک نفره است/ قهرمانی در آسیا ارزشش ۲۰۰ برابر بیشتر از جام‌های داخلی است

1:09 - 17 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۳۵۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فنونی‌زاده: گل‌محمدی ارتش یک نفره است/ قهرمانی در آسیا ارزشش ۲۰۰ برابر بیشتر از جام‌های داخلی است
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: گل‌محمدی خودش ارتش یک نفره است، او باید بماند و با همین کادرفنی پرقدرت‌تر برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا آماده شوند.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره قهرمانی این فصل پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی اظهار داشت: پرسپولیس در این فصل فراز و نشیب زیادی داشت که ابتدا ۸ امتیاز از رقبای خودش پیش بود، اما سپس ۴ امتیاز از صدر جدول عقب افتاد و در نهایت با اختلاف یک امتیاز به قهرمانی لیگ برتر دست یافت. با درایت کادرفنی ۷-۸ بازی به پایان لیگ برتر روند رو به جلو و بُرد‌های پرسپولیس آغاز شد؛ مخصوصاً بعد از دیدار با سپاهان، پرسپولیس تمام بازی‌های خودش را تا کسب جام قهرمانی لیگ برتر و حذفی با پیروزی تمام کرد. 

وی ادامه داد: در طول یک ماه ۲ دربی را برد و ۲ جام را گرفت. سیستم و ارنج تیم هم خیلی خوب بود و در نهایت ما نیز به عنوان یک هوادار از قهرمانی تیم محبوب‌مان لذت بردیم. تمامی اعضا، کادر فنی و بازیکنان هم قسم شدند و یحیی گل‌محمدی در یک فصل سه جام را کسب کرد که گرفتن این عناوین در فوتبال ایران بی‌نظیر است. در حال حاضر در باشگاه پرسپولیس دیگر جایی وجود ندارد تا جام‌ها را آنجا بگذارند.

*گل‌محمدی باید بماند و تیم را برای قهرمانی در آسیا آماده کند

کارشناس فوتبال در مورد تلاش مدیریت باشگاه برای موفقیت پرسپولیس عنوان کرد: رضا درویش در پست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس فوق‌العاده خوب کار کرد و راندمان کاری‌اش ۱۲۰ درصد بود. به هر دری زد تا بازیکنان دغدغه مالی نداشته باشند و تمام خواسته‌های کادر فنی را اجابت کرد. همچنین کار تیمی خوبی هم صورت گرفت تا قهرمانی حاصل شود.

پیشکسوت تیم فوتبال با اشاره به اینکه در فضای مجازی از رفتن گل‌محمدی صحبت به میان می‌آید، تصریح کرد: گل‌محمدی خودش ارتش یک نفره است، او باید بماند و با همین کادرفنی پرقدرت‌تر برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا آماده شوند. او تجربه خوبی از لیگ قهرمانان دارد و باید این بار پرسپولیس قهرمان شود. به طور حتم گرفتن جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰ برابر ارزشش بیشتر از جام‌های داخلی است.

*پولی که خرج دیاباته و پریرا شد می‌توانست در رده پایه سرمایه‌گذاری شود

فنونی‌زاده در مورد تقویت تیم فوتبال پرسپولیس برای فصل آینده، تاکید کرد: تیم باید تقویت شود، ولی بازیکنان خوبی در کشورمان خودمان هستند که دوست دارند در پرسپولیس بازی کنند. پریرا و دیاباته دو بازیکن خارجی که در خط حمله خریداری شدند آنچنان کار مثبتی در پرسپولیس انجام ندادند و شاید مبلغ این دو بازیکن در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان باشد که می‌توانستند این پول را در تیم‌های پایه سرمایه گذاری کنند. با یک بیستم این پول می‌شد چند بازیکن رده سنی پایه را به تیم بزرگسالان معرفی کرد. البته تنها مهره ارزشمند خارجی این فصل پرسپولیس گئورگی گولسیانی بود که عملکرد درخشانی را از خودش ارائه کرد و باید برای فصل آینده حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه باید پیشکسوتان پرسپولیس در جشن قهرمانی جام حذفی شرکت می‌کردند، خاطرنشان کرد: در روز فینال جام حذفی جا داشت کار‌های زیادی فرهنگی انجام شود. در فوتبال اروپا پیشکسوتان به جشن قهرمانی تیم‌شان دعوت می‌شوند و با جام قهرمانی دور افتخار می‌زنند. اگر پرسپولیس هم اکنون وجود دارد به واسطه قدیمی‌هاست، بر همین اساس باشگاه پرسپولیس می‌توانست حداقل ۱۰ پیشکسوت را برای حضور در جشن قهرمانی دعوت کند، ولی متاسفانه چنین حرکت پسندیده‌ای انجام نشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *