رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش آمریکا به بازگشایی اماکن دیپلماتیک ایران و عربستان

10:29 - 16 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۳۱۴
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
واکنش آمریکا به بازگشایی اماکن دیپلماتیک ایران و عربستان
مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید و معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شدند بهبود روابط ایران و عربستان سعودی در صورتی مفید است که تهران را محدود کند.

خبرگزاری میزان - به گزارش مشرق، بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره بازگشایی اماکن دیپلماتیک در عربستان سعودی، با واکنش کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا همراه شد.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره بهبود روابط ایران و عربستان سعودی گفت: «ایرانی‌ها و سعودی‌ها خودشان باید در این‌باره صحبت کنند».

روز دوشنبه بود که سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که اماکن دیپلماتیک ایران در عربستان شامل سفارت در ریاض، سرکنسولگری در جده و نمایندگی دائم ایران در سازمان همکاری اسلامی طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه رسما بازگشایی می‌شود.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کربی در واکنش به این خبر مدعی شد: «چیزی که من می‌توانم به طور کلی بگویم این است که ما از یکپارچگی بیشتر، گفتگوی بیشتر و شفافیت بیشتر در سراسر منطقه خاورمیانه حمایت می‌کنیم».

وی در ادامه افزود: «اگر بازگشایی سفارت ایران در ریاض بتواند به افزایش شفافیت عملکرد آن‌ها کمک کند، تنش‌ها را کاهش دهد، منجر به کاهش رفتار بی‌ثبات کننده آن‌ها شود… سپس همه چیز مثبت خواهد بود».

از سوی دیگر، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سوال مشابهی ادعا کرد: «ما مدت‌هاست که گفتگو و دیپلماسی مستقیم از جمله بین ایران و دولت‌های منطقه را تشویق کرده‌ایم».

پاتل همچنین افزود: «تبادل سفیر گامی غیرقابل تعجب در مسیر این گفتگو خواهد بود. ما همچنان امیدواریم که گفتگو به تنش‌زدایی و ثبات بیشتر منطقه‌ای کمک کرده و به نگرانی‌های دیرینه ما رسیدگی کند».

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *