رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بلینکن: اگر دیپلماسی توسط ایران رد شود، تمامی گزینه‌ها روی میز خواهند بود

19:11 - 15 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۲۵۶
بلینکن: اگر دیپلماسی توسط ایران رد شود، تمامی گزینه‌ها روی میز خواهند بود
وزیر خارجه آمریکا گفت: اگر ایران مسیر دیپلماسی را رد کند، همانطور که جو بایدن تصریح کرده است، همه گزینه‌ها روی میز خواهند بود.

خبرگزاری میزان_ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) در لابی صهیونیستی آیپک گفت: نمی‌توانیم این اجازه را به ایران بدهیم تا به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اجازه این کار را نخواهد داد.

بلینکن تصریح کرد: ما همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین راه جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به صورت قابل تایید موثر و بادوام است، اما به موازات آن، فشار اقتصادی و بازدارندگی، دیپلماسی ما را تقویت می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا با مدعی شدن در خصوص تداوم سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری واشنگتن، اظهار داشت: اگر ایران اقدام به رد کردن مسیر دیپلماسی کند، همانطور که رئیس جمهور تصریح کرده است، تمامی گزینه‌ها روی میز خواهند بود تا اطمینان حاصل شود که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در حالیکه روابط میان واشنگتن – تل آویو در ماه‌های اخیر بشدت دچار تنش شده و هنوز جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به کاخ سفید دعوت نکرده است، گفت: تعهد ایالات متحده به امنیت اسرائیل آهنین است و قابل مذاکره نیست.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین در تداوم رفتار ایران هراسانه واشنگتن گفت: ایران همچنان بزرگترین تهدید برای اسرائیل محسوب می‌شود و نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد و نباید این اجازه را به ایران بدهیم.

بلینکن در بخشی از سخنانش با ادعای "خطرات متعدد پیش روی اسرائیل" مدعی شد که بزرگترین خطر برای این رژیم، خطری است که از سوی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. وی گفت که جمهوری اسلامی ایران، "مرتب تهدید می‌کند که اسرائیل را از روی نقشه محو خواهد کرد. "

وزیر خارجه آمریکا در تداوم سیاست ایران هراسی واشنگتن و تل آویو و عصبانیت از محور مقاومت دربرابر تجاوزات رژیم اسرائیل ادعا کرد: جمهوری اسلامی ایران به ارائه اسلحه به تروریست‌ها و نیرو‌های نیابتی مانند حزب‌الله و حماس که حق موجودیت اسرائیل را نفی می‌کنند، ادامه می‌دهد.

وی همچنین در راستای هراس آمریکا در تعمیق روابط ایران و روسیه ادعا کرد: ایران به نیرو‌های روسیه پهپاد می‌دهد، پهپاد‌هایی که برای کشتن غیرنظامیان و ویران کردن زیرساخت‌های اوکراین به کار گرفته می‌شود.

وزیر خارجه دولت دموکرات بایدن همچنین تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا به شدت با تلاش‌های ضدرژیم صهیونیستی در هر مجمعی از جمله شورای امنیت سازمان ملل مخالف است.

 وزیر خارجه آمریکا ضمن اعلام این که یک میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی کمک شده است، گفت: ایالات متحده آمریکا با قدرت با هر تلاش و اقدام ضد اسرائیلی در هر محفل بین المللی از جمله شورای امنیت مقابله خواهد کرد. 

بلینکن همچنین ادعا کرد که توافق ابراهیم (سازش) یک چارچوب منطقه‌ای برای همکاری بین کشور‌های منطقه است. عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برای آمریکا منفعت دارد.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *