پزشک سابق کاخ سفید: موضوع سلامت بایدن در حال تبدیل شدن به یک مسئله امنیت ملی است

12:03 - 15 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۲۰۱
پزشک سابق کاخ سفید: موضوع سلامت بایدن در حال تبدیل شدن به یک مسئله امنیت ملی است
رونی جکسون می‌گوید که بایدن دیگر شایسته انجام وظایف ریاست جمهوری نیست.

خبرگزاری میزان – رونی جکسون، نماینده جمهوریخواه تگزاس که در دولت‌های دونالد ترامپ و باراک اوباما به عنوان پزشک کاخ سفید خدمت می‌کرد، همچنان به طرح پرسش‌هایی درباره سلامت روانی و جسمی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ادامه می‌دهد.

به گزارش «اسپوتنیک»، وی پس از زمین خوردن بایدن در مراسم آغاز به کار آکادمی نیروی هوایی آمریکا اظهار کرد: بایدن از نظر روحی و جسمی برای ریاست جمهوری مناسب نیست؛ بخشی از نقش رئیس جمهور القا اعتماد به نفس و ایجاد قدرت است، اما بایدن به دلیل زوال عقل در انجام آن‌ها ناکام است.

وی با اشاره به گاف‌های مکرر بایدن گفت: زمین خوردن وی در روز‌های اخیر نه تنها به نگرانی‌ها در مورد آمادگی او برای مقام ریاست جمهوری می‌افزاید بلکه بر زوال شناختی او تاکید دارد.

جکسون گفت: من فکر می‌کنم فقدان توانایی فیزیکی و زوال جسمانی او اکنون شروع به برجسته کردن زوال شناختی‌اش کرده که ما مدت‌هاست شاهد آن بوده‌ایم؛ این موضوع در حال تبدیل شدن به یک مسئله امنیت ملی برای ماست و ما باید کاری انجام دهیم.

پزشک سابق کاخ سفید ضمن انتقاد از نامزدی بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، خواستار پاسخگویی کاخ سفید از جمله نزدیکان بایدن در این مورد شد.

وی حتی تا آن جا پیش رفت که به بایدن پیشنهاد داد که از واکر استفاده کند تا از زمین خوردن‌های شرم آور بیشتر در ملاء عام جلوگیری کند.

جکسون در ماه آوریل نیز با انتشار نامه‌ای که در آن به گاف‌های بایدن و تردید افکار عمومی آمریکا در مورد آمادگی روانی بایدن براساس نظرسنجی‌های انجام شده اشاره کرده بود، از بایدن خواسته بود یا در تست‌های شناختی شرکت کند یا از نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ کناره گیری کند.

بر اساس نظرسنجی مشترک اِی‌بی‌سی و واشنگتن پست در ماه گذشته، ۶۸ درصد آمریکایی‌ها مخالف نامزدی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هستند.

دولت بایدن تاکنون مکررا این نگرانی‌ها را رد کرده و آن‌ها را مشابه حملاتی دانست که پیشتر نیز به بایدن شده است.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *