ماجدی: بازیکنان ما یک سروگردن بالاتر از فوتبالیست‌های کشور‌های دیگر هستند/ تیم ملی نوجوانان شرایط خاصی دارد

19:23 - 14 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۱۷۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ماجدی: بازیکنان ما یک سروگردن بالاتر از فوتبالیست‌های کشور‌های دیگر هستند/ تیم ملی نوجوانان شرایط خاصی دارد
رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی جوانان ما شرایط خاصی دارد و باید استعدادیابی کنیم.

خبرگزاری میزان - میرشاد ماجدی درباره اعزام تیم ملی فوتبال نوجوانان به رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*کمیته استعدادیابی و کمیته جوانان در رده‌های سنی مختلف هم در دختران و هم در پسران در یک سال و نیم اخیر استعدادیابی‌های زیادی را انجام داده است که یکی از نتایج آن‌ها تیم زیر ۲۰ سال فوتبال کشورمان بود که در مسابقات ازبکستان در مرحله گروهی پیروز شدند، اما در یک چهارم نهایی نتوانستند نتایج دلخواهمان را کسب کنند.

*خوشحالیم رسالت خودمان که پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی و رسیدن به المپیک است را به خوبی انجام دادیم. شما نگاه کنید چند بازیکن از تیم جوانان به اردوی تیم بزرگسالان توسط سرمربی دعوت شدند که چند تن از آن‌ها لژیونر شدند و من و همکارانم در کمیته جوانان به خوبی کارمان را انجام دادیم.

*نوجوانان ما امروز آخرین تمرین خود را در تهران انجام خواهند داد و حدود ۱۰ روز قبل از مسابقات با توجه به تطابق بیولوژیکی و هماهنگی‌های لازم برای حضور در مسابقات به کشور تایلند خواهند رسید. 

*تایلند به لحاظ آب و هوایی تفاوت زیادی با کشور ما دارد و بهترین تصمیم این بود که بازیکنان ما زودتر راهی تایلند شوند تا بتوانند با آب و هوای آن کشور سازگاری پیدا کنند. همچنین دو دیدار تدارکاتی را پیش‌بینی کردیم که نوجوانان قبل از شروع مسابقات در تایلند انجام خواهند داد و آن‌ها خود را برای اولین دیدار خود که مقابل افغانستان خواهد بود آماده خواهند کرد.

*تیم ملی نونهالان کشورمان را که به مسابقات اعزام کردیم اولین شکستی که متحمل شدند مقابل افغانستان بود که بعد از آن موتور نونهالان ما روشن شد و مقام دوم را در مسابقات کسب کردند. در حال حاضر با وجود بحث‌های آنالیز نمی‌توان گفت کشور‌هایی هستند که در فوتبال ضعیف هستد. نوجوانان اگر از مرحله مقدماتی عبور کنند، با تیم‌هایی مانند تایلند، مالزی، لائوس و یمن، با دقت که نگاه کنیم، می‌بینیم ۴ تیم در یک گروه قرار گرفته‌اند که هر کدام از یک سید آمده‌اند.

*درواقع از سید یک تا ۴ هر کدام از یک سید حضور دارند، اما به اسم تیم‌ها که نگاه می‌کنیم روی کاغذ می‌گوییم که تیم‌های خوبی نیستند. ۱۶ تیمی که حضور دارند با تمام قدرت به این مسابقات خواهند آمد. این تجربه را من در ازبکستان داشتم که تیم ویتنام مقابل استرالیا بازی کرد و پیروز هم شد، اما در پایان با ۶ امتیاز حذف شد. اتفاقات زیادی در تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان رخ می‌دهد، اما نباید در باد این اتفاقات بخوابیم.

*این تیم بیش از یک سال است که در اردو حضور دارد و تدارکات خوبی را برای این تیم دیده‌ایم و اردو‌های برون مرزی زیادی را هم پشت سر گذاشتند و الحق والانصاف حسین عبدی زحمت زیادی برای تیم ملی نوجوانان کشیده است و خودم شاهد بودم که تلاش‌های زیادی برای این تیم انجام داده است. ما امید این را داریم که بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم و یک روز بعد از صعود تیم ملی در کنار هم در خصوص صعود تیم ملی صحبت کنیم.

*ما اگر به جام جهانی صعود می‌کردیم و بازیکنانمان در جام جهانی بازی می‌کردند خیلی خوب می‌شد؛ چراکه حضور در جام جهانی باعث می‌شد هم میادین بزرگی را تجربه کنند و هم فرهنگ فوتبالی آن‌ها شکل دیگری پیدا کند. 

*هر شب مسابقات جوانان را پیگیری می‌کنم و ما ناراحت هستیم؛ چراکه می‌بینیم کره جنوبی، فرانسه را در آن مسابقات شکست داد و امروز هم جزو ۸ تیم برتر جهان است و تنها حسرت برای ما می‌ماند که این کاش می‌توانستیم برنامه‌ریزی بیشتری را داشته باشیم. به هر حال فکر می‌کنم هم کادر فنی و هم مسئولان فدراسیون تلاش خود را انجام دادند، اما نشد که بشود.

*انتقال حمید حزباوی به السد؟ در این میان حزباوی هم لژیونر شد و هم به تیم بزرگسالان رفت. من به شما قول می‌دهم در آینده از این ۲۳ بازیکن، ۱۴ بازیکن را در تیم بزرگسالان خواهید دید. شک نکنید بازیکنان ما از لحاظ فنی یک سروگردن بالاتر از فوتبالیست‌های کشور‌های دیگر هستند. تنها مشکل ما کنار هم بودن بازیکنان است که آن هم باید رفته رفته یاد بگیریم که چطور رفتار کنیم.

*در خصوص تورنمنت کافا باید بگویم که این اولین دوره مسابقات است که برگزار می‌شود. سال گذشته که در صوص این موضوع در جلسه هیات رئیس صحبت شد، همان جا اعلام کردم که تیم‌های مطرحی مانند ایران و ازبکستان بعید است که به همین راحتی به این مسابقات بیایند، اما به هر شکلی که بود برنامه‌ریزی شد تا این رقابت‌ها برگزار شود. در حال حاضر هم همه چیز برعکس شده است. در گذشته تیم‌های زیر ۱۴ سال ما در کافا بازی می‌کردند، اما امروز تیم بزرگسالان ما را به کافا معرفی می‌کنند و اینکه چرا تیم‌های A آسیا را به این مسابقات برده‌اند را باید مسئولان مسابقات کافا اعلام کنند و حضور اینفانتینو رئیس فیفا را باید به فال نیک بگیریم و همین موضوع نشان می‌دهد که در این دوره کافا از نظر سطح کیفی بالاتر از گذشته است.

*انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان؟ در گذشته تمام هم و غم ما انتخاب سرمربی نوجوانان بود و تیم جوانان را کنار گذاشته بودیم و کاری به آن نداشتیم. ما این راه را دنبال خواهیم کرد و کار استعدادیابی را آغاز خواهیم کرد، اما با توجه به ترافیک و شلوغی تیم‌های ملی باید ابتدا استعدادیابی برای تیم ملی جوانان صورت بگیرد، چراکه رنج سنی بازیکنان تغییر می‌کند و نه بازیکنان نوجوان ما می‌توانند به این تیم بیایند و نه بازیکنان جوان قدیم ما می‌توانند در این تیم حضور داشته باشند؛ پس با این حساب باید استعدادیابی کنیم و بازیکنان جدیدی را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *