گفت‌وگو|

چینی: مگر می‌شود تیمی با اینهمه مشکلات تا آخرین هفته‌ مدعی قهرمانی باشد؟/ سلمانی باید در لیگ یک بازی کند نه استقلال

0:15 - 16 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۱۲۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
چینی: مگر می‌شود تیمی با اینهمه مشکلات تا آخرین هفته‌ مدعی قهرمانی باشد؟/ سلمانی باید در لیگ یک بازی کند نه استقلال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: مگر می‌شود این همه مشکلات وجود داشته باشد و تیمی بتواند در لیگ برتر تا آخرین هفته‌ها مدعی قهرمانی باشد.

علی چینی در گفت‌وگو با میزان، درباره ناکامی تیم فوتبال استقلال در این فصل مسابقات لیگ برتر و جام حذفی اظهار داشت: ابتدای فصل، ساپینتو می‌خواست از رقابت‌های لیگ برتر و بازیکنانش شناخت پیدا کند و همین مسئله باعث شد تا زمان زیادی را از دست بدهد. بر همین اساس برخی از بازی‌ها را با شکست پشت سر گذاشت و متأسفانه کمی هم بدشانس بود. این فصل رقبا بسیار سرسخت بودند و کیفیت بالایی داشتند و بروز برخی مسائل منجر بر این شد که همه چیز دست به دست هم بدهد تا این ناکامی شکل بگیرد. 

وی افزود: مگر می‌شود این همه مشکلات وجود داشته باشد و تیمی بتواند در لیگ برتر تا آخرین هفته‌ها مدعی قهرمانی باشد. استقلال در جام حذفی هم تا فینال صعود کرد، اما موفق به فتح جام نشد. تغییرات متعدد مدیریتی و بی‌ثباتی، بی‌پولی، رفتار ساپینتو روی نیمکت، محرومیت چندباره در همراهی تیمش و حذف از لیگ قهرمانان آسیا هم در ناکامی استقلال تأثیرگذار بود. متأسفانه تمام این اتفاقات روی روحیه و انگیزه بازیکنان و اعضای تیم هم اثرات منفی گذاشت تا همه این موارد به ضرر استقلال تمام شود.

*ترمیم تیم در برخی پست‌ها از نان شب واجب‌تر است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه اشتباهات داوری در روند ناکامی این تیم تاثیر داشت، تصریح کرد: مشکلات داوری در یک سری از بازی‌ها تأثیرگذار بود، اگر سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) در تمامی بازی‌ها وجود داشت حق‌ به حقدار می‌رسید و این همه اعتراض به اشتباهات مکرر داوران وجود نداشت. پس مسائلی بوده است که صدای همه تیم‌ها را درآورده بود.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که باید برای فصل آینده چه کارهایی انجام شود، عنوان کرد: ترمیم تیم در برخی پست‌ها از نان شب واجب‌تر است. جذب یک دفاع چپ مطمئن باید مد نظر باشد، چون جعفر سلمانی اصلاً در حد و اندازه‌های استقلال نیست. او باید در یک تیم لیگ یکی به فوتبالش ادامه دهد. روی هوا موفق نبود، سرعت هم ندارد، راحت دریبل می‌خورد و اکثر اوقات در نفوذ به جلو جایش خالی می‌ماند. ابوالفضل جلالی بازیکنی است که برای این پست ساخته شده. آخر هم مشخص نشد چرا ساپنتو جلالی را بازی نمی‌داد؟ 

*بعد از مصدومیت یامگا استقلال نابود شد

وی ادامه داد: محمد نادری هم باید به استقلال بازگردد. همچنین یک مهاجم گلزن، تمام کننده و ششدانگ هم می‌خواهیم. نفراتی مثل آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور و روزبه چشمی خوب هستند و تیم کاملی داریم. کوین یامگا در چند بازی نبود و تیم آسیب دید، حتی یک بازیکن هم در موفقیت تیم می‌تواند تأثیرگذار باشد اما بعد از مصدومیتش، استقلال نابود شد. جایگزین یامگا هم صالح حردانی بود که در چند بازی زحمت کشید و خصوصیاتی قابل توجهی داشت که ساپینتو از او استفاده کرد، اما با روزهای خوبش فاصله دارد.

علی چینی در پایان خاطرنشان کرد: مهم استقلال است، فرد و شخص اصلاً مهم نیست. اسم بزرگ استقلال است که من به شخصه عاشق این تیم هستم، چه ببرد و چه ببازد همیشه حمایتش می‌کنم. از هواداران هم می‌خواهم که استقلال را مورد حمایت قرار دهند تا بار دیگر شاهد روزهای خوبی تیم باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *