رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از حوزه قضایی بام و صفی آباد بازدید کرد

20:29 - 13 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۱۰۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از حوزه قضایی بام و صفی آباد بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی صبح امروز وارد حوزه قضایی بام و صفی آباد شد و به بررسی مسائل و مشکلات این حوزه قضایی، پیگیری خواسته‌ها و مطالبات قانونی مراجعین پرداخت.

خبرگزاری میزان-در امتداد دور اول سفر به حوزه‌های قضایی استان خراسان شمالی طی سال جاری، رئیس کل دادگستری صبح امروز وارد حوزه قضایی بام و صفی آباد شد و مورد استقبال رئیس این حوزه قضایی قرار گرفت.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، بررسی میدانی مسائل و مشکلات این حوزه قضایی، پیگیری خواسته‌ها و مطالبات قانونی مراجعین از جمله رسیدگی به یک فقره پرونده اختلاف ملکی قدیمی و همچنین ارزیابی کمی و کیفی عملکرد حوزه قضایی بام و صفی آباد را از جمله اهداف این سفر اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده پس از دیدار با همتی رئیس این حوزه قضایی و گفتگو با قضات و کارکنان و تنی چند از مراجعین، عملکرد این حوزه قضایی را در مجموع مثبت ارزیابی و اظهار کرد:قطعاً با وجود مجاهدت‌های همکاران عزیز، نقایص و کاستی‌هایی هم در ابعاد مختلف وجود دارد که لازم است منطبق با مقررات پیش بینی شده در سند تحول قضایی در جهت مرتفع نمودن آن‌ها اقدامات اساسی صورت پذیرد.

وی افزود:نباید به داشته‌ها و قابلیت‌های فعلی و دستاورد‌های موجود اکتفا کرد بلکه شایسته است در راستای بهبود بیشتر شاخص‌های عملکردی به ویژه در حوزه صلح و سازش و کاهش موجودی پرونده‌ها تلاش مضاعف صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان آخرین وضعیت جمعیت کیفری زندان‌ها در حوزه قضایی بام و صفی آباد را بررسی و پس از ملاحظه تعدادی از پرونده‌های زندانی دار در راستای تداوم روند پیگیری‌های لازم، دستور‌های ویژه‌ای صادر کرد.

دیدار با مراجعین و استماع مطالبات آنان از دیگر محور‌های سفر رئیس کل دادگستری استان به بام و صفی آباد بود که طبق بررسی‌های بعمل آمده خوشبختانه اغلب مراجعین از نحوه رسیدگی‌ها و تکریم ارباب رجوع رضایت نسبی داشتند و بعضا مشکلاتی را نیز مطرح کردند که حسب مورد دستور‌های مقتضی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به برخی انتقادات و نارضایتی‌های احتمالی در خصوص نحوه رسیدگی‌های قضایی گفت: طبعا از هر چند نفری که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند ممکن است عده‌ای باشند که از نحوه رسیدگی‌های قضایی و احکامی که درمورد آنان صادر شده اظهار ناارضایتی کنند که البته در این خصوص مقنن مسیر‌های قانونی لازم را جهت پیگیری این موارد پیش بینی کرده است.

وی به برنامه ملاقات روز‌های دوشنبه هر هفته مسئولین قضایی استان نیز اشاره و بیان کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق این دیدار عمومی روز‌های دوشنبه مطالب، درخواست‌های خود را در این خصوص مطرح کنند.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، در ادامه به اختلافات ملکی و تنش‌های موجود بر سر منابع تأمین آب به ویژه در حوزه مصارف کشاورزی در استان نیز اشاره و از تداوم بررسی دقیق‌تر این نوع اختلافات از طریق کارگروه ویژه‌ای که پیش از این با تصدی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان جهت آسیب شناسی این معضل تشکیل شده بود خبر داد.

وی افزود: مقرر شد این کارگروه ضمن ریشه یابی مشکلات موجود، راه کار‌های لازم را در راستای برون رفت از شرایط فعلی و کاهش حجم ورودی پرونده‌های قضایی ناشی از این نوع اختلافات ارائه نماید وتدابیری اتخاذ و تمهیداتی فراهم سازد تا رفع مشکلات مبتلابه طی کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان پذیر شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *