تاکید وزرای خارجه ایران و گابن بر تقویت همکاری‌های فیمابین

17:22 - 13 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۰۹۴
تاکید وزرای خارجه ایران و گابن بر تقویت همکاری‌های فیمابین
امیرعبداللهیان در حاشیه نشست بریکس پلاس در کیپ تاون آفریقای جنوبی با وزیر خارجه گابن دیدار و رایزنی کرد.

خبرگزاری میزان -در دیدار هرمان ایمونگو، وزیر خارجه گابن با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در کیپ تاون آفریقای جنوبی، روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه در حوزه‌های بین المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان روابط ایران و گابن را همواره روابطی گرم، قدیمی و دوستانه دانست و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت بیش از پیش همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت‌ها و دستاورد‌های صنعتی، فنی، علمی و پزشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران آماده است توانمندی‌های خود را در خدمت توسعه روابط و همکاری‌ها با کشور‌های دوست از جمله گابن به کار گیرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به این‌که همکاری‌های ما در حوزه بین المللی همیشه در مسیر درستی بوده است، بر ضرورت تقویت مشورت‌ها و همکاری‌ها در حوزه بین‌المللی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان از همتای خود جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

هرمان ایمونگو نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و ابراز علاقه کشورش برای توسعه روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه در چارچوب وجود شش موافقتنامه دوجانبه، زیرساخت حقوقی لازم برای توسعه روابط فیمابین وجود دارد.

وی افزود: توانایی‌ها و پیشرفت‌های علمی، فنی و صنعتی ایران یک ظرفیت خوب برای همکاری‌های دو کشور است، کما این که ایران در حوزه مبارزه با تروریسم نیز صاحب نام است و کشورش به این تجارب نیازمند است.

وزیر خارجه گابن از دعوت به عمل آمده برای سفر به تهران تشکر و استقبال و اظهار کرد: زمان آن را به زودی از مجاری دیپلماتیک هماهنگ می‌کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *