ادعای دیدار رابرت مالی و ایروانی/ فایننشال تایمز: این امر نشان دهنده تغییر رویکرد کشور‌های غربی است

14:10 - 13 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۰۴۹
ادعای دیدار رابرت مالی و ایروانی/ فایننشال تایمز: این امر نشان دهنده تغییر رویکرد کشور‌های غربی است
فایننشال تایمز در گزارشی ادعایی می‌‎گوید که نماینده ویژه دولت آمریکا اخیرا با نماینده ایران در سازمان ملل گفت‎وگو کرده است.

خبرگزاری میزان – «فایننشال تایمز» در گزارشی ادعا کرده که اخیرا دیدار‌هایی میان مقام‌های ایرانی با مقام‌های آمریکایی از یک سو و با مقام‌های تروئیکای اروپایی از سوی دیگر صورت گرفته است.

در گزارش مذکور ادعا شده که آمریکا و کشور‌های اروپایی بحث درباره چگونگی تعامل با ایران بر سر موضوع هسته‌ای را از سر گرفته‎اند که این امر نشان دهنده تغییر رویکرد کشور‌های غربی است.

این گزارش ضمن طرح ادعای نگرانی غرب از افزایش غنی سازی اورانیوم در ایران، به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت که اروپا به یک برنامه دیپلماتیک فعال در موضوع هسته‌ای ایران نیاز دارد.

در بخشی از این گزارش ادعا شده که آمریکا و کشور‌های اروپایی پس از متوقف کردن مذاکرات با ایران در پی تحولات ایران، در ماه‌های اخیر تماس‌هایی با مقام‌های ایرانی داشته اند.

بر اساس این گزارش ادعایی، از جمله این تماس‌ها می‌توان به رایزنی علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران با مقام‌های تروئیکای اروپایی در ماه مارس در اسلو و چند دیدار رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با امیر سعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل، اشاره کرد.

«فایننشال تایمز» مدعی است که این گفت‌وگو‌ها نخستین تماس مستقیم بین مقام‌های آمریکایی و ایرانی از زمان خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ است که به تحمیل تحریم‌های متعدد به ایران منجر شد.

یک مقام نزدیک به دولت آمریکا مدعی شده که این گفت‌وگو‌ها در درجه نخست بر امکان تبادل زندانیان با ایران متمرکز بود.

یکی از مقام‌های آمریکایی نیز در گفت‌وگو با «فایننشال تایمز» ادعا کرد که واشنگتن همیشه معتقد بود دیپلماسی بهترین راه برای اطمینان از آن چه وی «عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای» خواند، است، اما واشنگتن فعلا چیزی برای اعلام ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *