حادثه امنیتی در مرز مصر و اراضی اشغالی/ ۳ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند

11:39 - 13 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۰۱۳
حادثه امنیتی در مرز مصر و اراضی اشغالی/ ۳ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند
گزارش‌ها از وقوع یک حادثه امنیتی در مرز مصر و اراضی اشغالی حکایت دارند.

خبرگزاری میزان – گزارش‌ها از وقوع یک حادثه امنیتی مرزی در گذرگاه مرزی نیتسانا در مرز مصر و اراضی اشغالی و هلاکت و زخمی شدن چند صهیونیست حکایت دارند.

رسانه‌های عبری از زخمی و هلاکت شدن چند نظامی رژیم صهیونیستی بر اثر حادثه امنیتی و تبادل آتش میان طرفین در مرز مصر خبر می‌دهند.

در عین حال، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی ضمن توصیف حادثه امنیتی مذکور به عنوان یک حادثه غیرمعمول اعلام کرد که بر اثر این حادثه دستکم یک نفر کشته و شماری زخمی شدند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد که این رویداد امنیتی تحت کنترل و نظارت نظامیان رژیم صهیونیستی قرار دارد.

برخی منابع عبری تاکید کردند که یک گشتی ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز مصر هدف حمله قرار گرفته که طی آن چند نظامی صهیونیست به شدت مجروح شدند.

منابع مذکور تاکید کردند که آمار‌های موجود نهایی نیست و جزئیات نهایی بعدا منتشر خواهد شد، زیرا حادثه هنوز پایان نیافته است.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که وضعیت همچنان در ابهام قرار دارد.

برخی رسانه‌های عبری از اعزام نیرو‌های امنیتی به محل حادثه خبر می‌دهند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت در دست بررسی است؛ ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که انتشار هرگونه اطلاعات اعم از تصاویر یا جزئیات درباره هلاک شدگان و زخمی‌ها ممنوع است.

دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: ارزیابی نهایی با مقامات ارتش و امنیتی در مورد درگیری در مرز با مصر انجام می‌شود.

در بیانیه جدید ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که دو نظامی صهیونیست بر اثر تیراندازی در جریان حادثه امنیتی در مرز با مصر کشته شدند؛ بر اساس گزارش‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی چند ساعت پس از حادثه نظامیان هلاکت یافته خود را پیدا کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی رسما هلاکت سومین نظامی خود در درگیری‌های امروز در مرز با مصر را تایید کرد.


شبکه عبری زبان «کان» اعلام کرد که حادثه امروز در مرز با مصر یک شکست امنیتی بزرگ برای ارتش رژیم صهیونیستی بود.

بر اساس گزارش شبکه مذکور، یک سرباز مصری موفق شد خود را به مناطق مرزی رسانده و دو سرباز صهیونیست را در دو مکان مختلف به هلاکت برساند و در ادامه در کمین دیگر نیرو‌های پشتیبانی ارتش رژیم صهیونیستی که خود را به این منطقه رسانده بودند، نشسته و یک نظامی صهیونیست دیگر را به هلاکت رسانده و چند نظامی صهیونیست را هم زخمی کرده است.

برخی از گزارش‌ها از شهادت سرباز مصری عامل عملیات حکایت دارند.

رسانه عبری «یدیعوت آحارونوت» در ساعات آغازین این حادثه به نقل از منابع صهیونیست گفت که انگیزه‌های حادثه، امنیتی بوده است.

گذرگاه نیتسانا یک گذرگاه تجاری میان مصر و اراضی اشغالی است؛ این گذرگاه در بدو تاسیس در سال ۱۹۸۲ و در پی امضای معاهده شهرک سازی میان رژیم صهیونیستی و مصر به عنوان گذرگاه مسافران و وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما با توجه به حرکت ناچیز در گذرگاه، تصمیم بر توقف عبور مسافران گرفته شد و از آن زمان گذرگاه فقط برای حمل بار و کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *