رئیس کل دادگستری فارس: ظرفیت‌های تجربی قضات در تعامل با پزشکان زمینه ساز جهش علمی در حوزه‌های مشترک می‌شود

11:25 - 13 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۰۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری فارس: ظرفیت‌های تجربی قضات در تعامل با پزشکان زمینه ساز جهش علمی در حوزه‌های مشترک می‌شود
رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های علمی و تجربی قضات در تعامل و همکاری مشترک با جامعه پزشکی استان فارس می‌تواند زمینه ساز جهش علمی در حوزه‌های مشترک شود گفت: دادگستری فارس آماده پیشبرد برنامه‌های مشترک با نظام پزشکی استان است.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در نشست هم اندیشی مجموعه قضایی و اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی استان فارس با اشاره به مسائل مطروحه در دیدار اردیبهشت ماه امسال با هیئت مدیره نظام پزشکی استان در جهت افزایش همکاری‌ها گفت: پاسداشت جایگاه جامعه پزشکی در دستگاه قضا در قانون و عرف قضایی تعریف شده است.

رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: تلاش کرده ایم در رسیدگی‌های قضایی به قصورات احتمالی پزشکان از ظرفیت این قشر فرهیخته به نفع جامعه استفاده شود.

وی تدوین راهبرد‌های اجرایی در جهت به حداقل رساندن قصورات پزشکی با توجه به پیشرفت‌های علمی را امری ممکن خواند و تصریح کرد: جامعه قضایی استان آماده است ضمن تشریح مسئولیت‌های حقوقی و کیفری پزشکان زمینه کاهش آسیب‌های وارده به جامعه پزشکی را فراهم کند.

رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر اینکه حوزه پزشکی استان ظرفیت انجام اقدامات برجسته علمی در کشور را داراست خاطر نشان کرد: با تعریف پروژه‌های مشترک می‌توان ظرفیت‌های برجسته دو مجموعه را تقویت کرد به نحوی که فواید این اقدامات مشترک کل کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست هم اندیشی مسئولان قضایی و نظام پزشکی استان نسبت به گسترش عمل‌های غیر مجاز زیبایی هشدار داد و برخورد با این پدیده خطرناک و آسیب زا را نیازمند ورود قاطع دو مجموعه خواند و بر تدوین راهکار‌های مشترک در راستای کنترل این پدیده و دخالت افراد غیر متخصص در امور پزشکی تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری فارس ورود نظام پزشکی استان به موضوع تکمیل پروژه بزرگ شهر بین المللی سلامت در شیراز را امری ضروری خواند و خاطر نشان کرد: تکمیل این طرح کمک شایانی به حفظ و تحکیم جایگاه استان فارس به عنوان قطب پزشکی کشور دارد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *