رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

میرحسینی: ملی‌پوشان باید شرایط اقتصادی را درک کنند/ زنگ خطر برای لیگ برتر والیبال به صدا درآمده

7:45 - 13 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۹۵۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
میرحسینی: ملی‌پوشان باید شرایط اقتصادی را درک کنند/ زنگ خطر برای لیگ برتر والیبال به صدا درآمده
پیشکسوت والیبال گفت: در برخی موارد یک بازیکن به خاطر چشم و هم چشمی درخواست افزایش مبلغ قراردادش را داشته است. 

عباسعلی ميرحسينی در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدارهای دشوار تیم ملی والیبال در هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، اظهار داشت: با توجه به بازی‌های سخت با تیم‌های قدرتمند در شروع لیگ ملت‌ها، به نظرم کار دشواری در هفته اول به خصوص در بحث دریافت اول خواهیم داشت. از سوی دیگر بازیکنان جوان و باکیفیتی در ترکیب نهایی حضور دارند که با حضور در کنار نفرات باتجربه‌ای مانند موسوی، بازی به بازی راه می‌افتند. امکان دارد در شروع کار کمی به مشکل بخوریم، اما شخصا به آینده این بازیکنان و نسل فعلی تیم ملی خوشبینم و به نظرم می‌توانیم نتیجه خوبی در همین لیگ ملت‌ها بگیریم.

وی در واکنش به ترجیح علی حاجی‌پور کم تجربا به بردیا سعادت در پست پشت خط‌زن، خاطرنشان کرد: بهتر بود در پست پشت‌خط‌زن بازیکنان به نسبت باتجربه‌تری در کنار اسماعیل‌نژاد راهی لیگ‌ملت‌ها می‌شدند، زیرا باتوجه به غیبت عبادی‌پور احتمال اینکه دریافت‌های اول به خوبی به دست پاسور نرسد وجود دارد و به همین دلیل نیاز جدی به بازیکنان بلند‌زن در توپ‌های های‌بال داریم. به نظرم می‌شد که در انتخاب نفر دوم برای پست قطر پاسور درایت بیشتری به خرج داده شود، اما عطایی هم مری باتجربه‌ای است و قطعا با سنجیدن شرایط فعلی بازیکنان و همچنین بازی‌های پیش رو نفرات مدنظرش را انتخاب کرده است و خودش هم پاسخگو خواهد بود. جایی هم خواندم که عطایی اعلام کرده بود حاجی‌پور در حال حاضر اسماعیل‌نژاد را در پست قطر پاسور تهدید می‌کند که امیدوارم اینگونه باشد، ولی فکر می‌کنم نداشتن تجربه کافی، کار را برای پشت خط زن دوم تیم ملی سخت خواهد کرد.

این پیشکسوت والیبال در پاسخ به این سوال که آیا انتقادات ملی‌پوشان در مورد عدم حمایت‌‌ از سوی مسئولان و درخواست برای سفر با پرواز بینزس‌کلاس، گفت:  باتوجه به سفر‌های طولانی در طول برگزاری لیگ‌ملت‌ها که بازیکنان باید با پرواز‌های طولانی و متعدد به کشور‌های میزبان سفر کنند، کاملا به بازیکنان حق می‌دهم که انتظار امکانات و تدارک بهتر را داشته باشند. در بحث ملی باید نگاه حمایتی وجود داشته باشد، زیرا درخواست‌های برخی ملی‌پوشان باتجربه مانند سفر با پرواز بیزنس‌کلاس برای کاهش خستگی و افزایش بازدهی تیم است. کاملا در جریانم که فدراسیون والیبال تملم تلاشش را کرده تا بهترین شرایط و تدارکات را به نسبت بودجه در اختیارش، فراهم کند. به نظرم بازیکنان باید شرایط اقتصادی کشور را در نظر بگیرند و فراموش نکنند که برای برافراشته شدن پرچم کشورمان بازی می‌کنند.

میرحسینی با هشدار نسبت به انصراف تیم‌های مختلف لیگ‌برتری، در من هم به عنوان عضوی از والیبال این کشور که در سالیان اخیر بانی تاسیس تیم‌های مختلفی بوده‌ام، این هشدار را می‌دهم کار زنگ خطر جدی برای لیگ برتر والیبال به صدا درآمده و باید مسئولان فدراسیون والیبال انصراف تیم‌های مختلف را جدی بگیرند و ضمن‌جلوگیری از انصراف‌ها شرایط را برای جذب هرچه بیشتر تیم‌های خصوصی و دولتی فراهم کند. اینکه تیم‌های مختلف چه باسابقه و چه خصوصی و تازه تاسیس به راحتی قید تیمداری در والیبال را بزند و کسی هم پیگیر این وضعیت نباشد، جای نگرانی دارد و می‌تواند آسیب جدی به لیگ برتر والیبال بزند.

کارشناس والیبال با اشاره به حمایت از باشگاه‌های خصوصی، تصریح کرد: تیم هراز آمل، هورسان رامسر، ایفاسرام، تیان الکترونیک، راهیاب ملل مریوان خصوصی هستند و به نسبت توان مالی شان هزینه کردند و به نظرم با حضور این تیم‌های خصوصی است که تنور عیگ برتر والیبال داغ می‌شود و باید مدیون باشگاه‌های خصوصی هستیم. دست باشگاه‌های خصوصی در ثبت قرارداد‌ها از باشگاه‌های بزرگ و دولتی مانند سایپا و پبکان که سالیان سال در بخش قهرمانی و همچنین توسعه و آموزش والیبال زحمت کشیده‌اند، بازتر است. نبود اتحادیه یا سندیکایی برای بازیکنان و باشگاه‌ها برای رسیدگی و بررسی نحوه تنظیم قرارداد‌ها و قیمت بازیکنان باعث افزایش چشمگیر قیمت بازیکنان شده و حتی در برخی موارد یک بازیکن به خاطر چشم و هم چشمی با هم‌تیمی‌اش درخواست افزایش مبلغ قراردادش را داشته است. 

میرحسینی در پایان گفت: اگر برنامه‌ریزی خوبی نشود، با این روند نمی‌توانیم آینده روشنی برای لیگ برتر والیبال متصور باشیم و به نظرم آینده والیبال مدیون بخش خصوصی است. بدون اغراق تیم‌داری شهداب یزد مانند خون تازه‌ای بود که رگ‌های لیگ برتر والیبال دمیده شد که علاوه بر سرمایه‌گذاری در بخش قهرمانی به کمک فدراسیون والیبال هم آمده و ضمن توجه به استعدادیابی و پشتوانه‌سازی در حوزه‌های مختلف مانند والیبال ساحلی هم ورود کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *