گفت‌وگو|

راه‌اندازی فاز دوم سامانه نوبت‌دهی کامیون‌ها در مرز آستارا؛ به‌زودی

8:00 - 13 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۹۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
راه‌اندازی فاز دوم سامانه نوبت‌دهی کامیون‌ها در مرز آستارا؛ به‌زودی
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات تردد کامیون‌داران در پایانه مرزی آستارا با راه‌اندازی فاز اول سامانه نوبت‌دهی هوشمند کامیون‌ها برطرف شده است، گفت: فاز دوم این سامانه که مربوط به ورود کامیون‌ها به پایانه مرزی است، به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

خبرگزاری میزان _ پایانه مرزی آستارا یکی از پایانه‌های مهم ترانزیت کالا در کشور است که نقش مهمی در توسعه صادرات دارد.

سال گذشته برای سهولت تردد و ارائه نوبت‌دهی به رانندگان کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در پایانه بار آستارا سامانه نوبت‌دهی الکترونیک راه‌اندازی شد.

در همین خصوص جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: فاز اول سامانه نوبت‌دهی هوشمند برای ورود کامیون‌هایی که خواستار ورود به محدوده گمرکی بودند، در سال گذشته راه‌اندازی و بخشی از مشکلات تردد کامیون‌داران با این سامانه برطرف شد.

وی گفت: همکاری‌های لازم با گمرک جهت تکمیل فاز دوم سامانه نوبت‌دهی هوشمند که مربوط به ورود کامیون‌ها به پایانه مرزی است، صورت گرفته است.

هدایتی همچنین اظهار کرد: تعداد عبور و مرور کامیون‌ها در سال‌های گذشته، روزانه ۸۰۰ تردد بوده، اما در حال حاضر به دلیل عدم پذیرش از سوی آذربایجان، این تعداد به ۲۰۰ الی ۲۱۰ تردد رسیده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه به تکمیل زیرساخت‌های پایانه مرزی آستارا اشاره کرد و گفت: در حال پیگیری احداث پایانه مرزی جدید در این گمرک هستیم و اعتبارات لازم در خصوص ساخت این پایانه تامین شده است.

بازسازی پل آستارا در حال انجام است

وی همچنین به تقویت و بازسازی پل مرزی آستارا اشاره و اظهار کرد: پیک تردد‌ها ۴ الی ۵ ماه آینده آغاز خواهد شد و برای تسهیل تردد کامیون‌ها اقدام به بازسازی این پل قدیمی کرده‌ایم.

هدایتی با تاکید بر اینکه همکاری‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه برای بازسازی پل آستارا انجام شده است، گفت: با تقویت و تعریض این پل امکان تردد همزمان ۲ کامیون در خاک ایران، فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *