رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امیرعبداللهیان: کشورهای عضو بریکس در مجموع حمایت خود از عضویت ایران در این گروه را اعلام کردند

23:42 - 12 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۹۵۰
امیرعبداللهیان: کشورهای عضو بریکس در مجموع حمایت خود از عضویت ایران در این گروه را اعلام کردند
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: کشورهای عضو بریکس در مجموع حمایت خود از عضویت ایران در این گروه را اعلام کردند.

خبرگزاری میزان_ امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس گروه بریکس در کیپ تاون- آفریقای جنوبی گفتگویی با خبرنگاران داشت و گفت: نشست گروه بریکس که در کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار شد، اولین نشستی بود که بعد از حضور وبیناری که آیت الله رئیسی گذشته انجام شد، برای اولین بار از وزیر امور خارجه ایران و چند کشور دیگر دعوت شد.


وی ادامه داد: در این نشست که شروع گام‌های مقدماتی برای بررسی درخواست عضویت ایران و اضافه شدن به ۵ کشور اصلی عضو بریکس است، جمهوری اسلامی ایران مواضع خودش را توانست بیان کند.


امیرعبداللهیان افزود: ما با وزرای روسیه، برزیل، هند و آفریقای جنوبی که در جلسه حضور داشتند راجع به چگونگی عضویت ایران و مکانیسمی که در حال تنظیم شدن است گفتگو کردیم.


وی همچنین گفت: وزیر خارجه چین در جلسه حضور نداشت و یکی از معاونین وزیر خارجه حضور پیدا کرد.


وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این ۵ کشور در مجموع حمایت خود را از عضویت ایران و شروع عضویت ایران اعلام کردند، اما همچنان منتظر این هستیم که ساز و کاری که مورد توافق است برای پذیرش عضویت جدید را در آینده‌ای نزدیک اعلام کنند.


وی اظهار داشت: در حاشیه این اجلاس با وزرای امور خارجه تعدادی از کشور‌ها گفتگو کردیم. در موضوعات دو جانبه و چندجانبه از جمله دیدار‌ها در حوزه سیاست همسایگی دولت آیت الله رئیسی، گفتگو‌های نزدیک و صمیمانه با وزرای امور خارجه امارات و عربستان سعودی داشتیم.


انتهای پیام/


برچسب ها: امیرعبداللهیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *