رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حاتمی: برای جایگزینی ستاره‌های پیشین بسکتبال، کاری نشده/ جذب بازیکن جدید آمریکایی ریسک بزرگی بود

12:56 - 12 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۸۹۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
حاتمی: برای جایگزینی ستاره‌های پیشین بسکتبال، کاری نشده/ جذب بازیکن جدید آمریکایی ریسک بزرگی بود
سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: بازیکنان ایرانی قدرت یادگیری بالایی دارند و با بازی‌های تدارکاتی متعدد به جایگاه خود در آسیا برمی‌گردند.

خبرگزاری میزان - مهران حاتمی، سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی ورزشگاه درباره هت‌تریک در قهرمانی لیگ برتر و شرایط تیمش در رقابت‌های سوپرلیگ غرب آسیا، صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*در مورد اضافه شدن یک بازیکن آمریکایی؟ برای جبران ضعفی که در پست ۵ داشتیم، یک بازیکن آمریکایی جذب کردیم که ریسک بزرگی برای حضور در یک تورنمنت مهم است. بازیکنان تازه‌وارد، برای هماهنگ شدن، نیاز به زمان دارند.

*حریفان ما در مرحله نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا، بهترین بازیکنان آسیا و اروپا را با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشتند، به خدمت گرفته‌اند و به تیم‌های قدری تبدیل شده‌اند. امیدوارم ریسک ما هم در مورد بازیکن آمریکایی جدید، جواب بدهد و نتایج خوبی کسب کنیم.

*در مورد تیم ملی بسکتبال؟  واقعیت این است که تیم ملی پوست اندازی کرده، ولی برای جایگزینی ستاره‌های پیشین، کاری انجام نشده است. بازیکنان تیم ملی پیشین با توجه به رقابت‌های زیادی که در آن شرکت کرده بودند به ستاره‌های نسل طلایی تبدیل شدند، ولی ما این فرصت را به جوانان فعلی تیم ملی نداده‌ایم. آن‌ها قدرت یادگیری بالایی دارند و با انجام بازی‌های تدارکاتی زیاد به جایگاه خود در آسیا برمی‌گردند. بازگشت بسکتبال ایران به صدر آسیا، بسته به برنامه‌ریزی فدراسیون، یکی دو سال طول می‌کشد.

*سرمایه‌گذاری بالایی در بسکتبال آسیا انجام شده و باشگاه‌ها در حال حرفه‌ای‌تر شدن هستند. ما باید با ارزان کردن ورزش، زمینه حضور و شکوفایی استعداد‌ها را در نقاط مختلف کشور فراهم کنیم و به آن‌ها فرصت دهیم. شهرداری گرگان در حال احداث یک آکادمی بزرگ است تا بازیکنان بومی، سهم بیشتری در تیم بسکتبال این شهر داشته باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *