سفر وزیر بهداشت به شهرکرد/ دانشکده پرستاری و مامایی افتتاح شد

12:17 - 12 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۸۹۱
سفر وزیر بهداشت به شهرکرد/ دانشکده پرستاری و مامایی افتتاح شد
دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد که از حدود ۱۰ سال پیش عملیات ساخت آن آغاز شده بود، با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

خبرگزاری میزان -به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش، وزیر بهداشت به منظور افتتاح و بازدید از پروژه‌های بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در سفری دو روزه، وارد شهرکرد شد.
در جریان این سفر دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد که از حدود ۱۰ سال پیش عملیات ساخت آن آغاز شده بود، با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: پروژه ساختمان دانشکده پرستاری و مامایی شهرکرد تا ابتدای کار دولت مردمی، حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که تکمیل آن در دستور کار قرار گرفت و افتتاح شد.  
وی خاطرنشان کرد: ۵۵۰ دانشجو در سه رشته پرستاری، مامایی و اتاق عمل در این دانشکده تحصیل می‌کنند و دانشکده شامل ۱۴ کلاس درس، کتابخانه، آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۰۰ نفر، مرکز مهارت‌های بالینی و دپارتمان‌های آموزشی است.  
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: افتتاح دانشکده پرستاری و مامایی شهرکرد نقش مهمی در تامین نیروی انسانی مورد نیاز در رشته‌های پرستاری، مامایی، اتاق عمل و افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی دارد.
 
عین اللهی با بیان اینکه در ابتدای کار دولت مردمی ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در کشور وجود داشت، خاطرنشان کرد: حدود یک هزار و ۵۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی با پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۵۰ درصد تا پایان سال گذشته تکمیل شد. همچنین در این دولت، ۱۵ هزار تخت معادل ۱۰ درصد کل تخت‌های بیمارستانی کشور، اضافه شد.  
 
 دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد در زمینی با زیربنای سه هزار و ۶۰۰ متر مربع در سه طبقه و اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان ساخته شده است.

وزیر بهداشت در جریان این سفر با  با نماینده، ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد دیدار و اقدامات دولت در توسعه دسترسی به تجهیزات پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی را تشریح کرد.

عین اللهی در این دیدار که در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: در یکسال اخیر، ۸۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل پروژه‌های استان هزینه و تعداد قابل توجهی تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در طول دو سال گذشته در این استان نصب شده است.  

وی با اشاره به مهار کرونا و گسترش پوشش واکسیناسیون در دولت مردمی، موفقیت در این عرصه‌ها را مدیون مشارکت مردمی و گروه‌های جهادی دانست و گفت: با توفیق الهی، تلاش‌های مدافعان سلامت و گروه‌های جهادی توانستیم از اوج بحران کرونا عبور و کرونا را همچنان که خواست رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور مردمی بود، مهار کنیم.  

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت همکاری علما در تشویق مردم به فرزندآوری و جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: کمک به جوانی جمعیت برای همه تکلیفی شرعی است؛ زیرا  در شرایطی دشوار و بحرانی از حیث تهدید سالخوردگی جمعیت قرار داریم که برای عبور از  آن علاوه بر اقدامات اقتصادی به اقدامات فرهنگی هم نیاز است. وزارت بهداشت در این حوزه، اقدامات گسترده‌ای از جمله رایگان کردن زایمان، پوشش بیمه‌ای برای کودکان تا ۵ سالگی و توسعه مراکز درمان ناباروری را  در سراسر کشور انجام داده است.  

عین اللهی از سقط جنین غیرقانونی به عنوان نوعی جنایت و اقدامی غیرشرعی یاد کرد و افزود: مادران باردار اگر ناگزیر از سقط شوند باید برای این اقدام دلایل متقن وجود داشته باشد و سقط جنین‌های غیر قانونی توسط مراجع ذیصلاح و مطابق قانون تحت پیگیری قرار گیرد.   

وی با اشاره به اجرای برنامه سلامت خانواده در کشور از اردیبهشت ماه امسال، گفت: برای همه مردم پرونده سلامت تشکیل می‌شود تا در صورت بیماری و مراجعه از مسیر ارجاع بتوانند از مشوق‌ها و پوشش ۹۵ درصدی هزینه‌های بستری، بهره‌مند شوند.  

وزیر بهداشت تاکید کرد: در ابتدای دولت مردمی، ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت داشتیم که بیش از یک هزار و ۴۰۰ پروژه تاکنون تکمیل و افتتاح شده و یکی از نمونه‌های آن، پروژه بیمارستان حضرت مهدی (عج) بود که یک هزار تخت بیمارستانی و ۴۲ اتاق عمل دارد.  

عین اللهی یادآور شد: هر نقطه از کشور می‌تواند در حوزه سلامت، ممتاز باشد. خوشبختانه رشد امکانات آموزشی، رشته‌های تحصیلی و پیشرفت پروژه‌ها در چهارمحال و بختیاری، چشمگیر بوده و اولویت اصلی ما، رسیدگی به مناطق محروم است.  

نکونام، نماینده، ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این دیدار از توجه وزیر بهداشت به این استان تقدیر کرد و گفت: دولت در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه سلامت، کنترل کرونا و واکسیناسیون، کارنامه درخشانی داشته است.  

وی افزود: اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در کشور، اقدام شایسته‌ای است که نیاز به فرهنگسازی و مشارکت رسانه‌ها برای تشویق مردم به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی از مسیر نظام ارجاع دارد.

وزیر بهداشت همچنین در سفر به استان چهارمحال و بختیاری، از پروژه در حال ساخت شبکه بهداشت و مرکز درمان بستر امام سجاد (ع) کوهرنگ بازدید کرد.
 
 عین اللهی در حاشیه بازدید از مرکز درمان بستر امام سجاد (ع)، اظهار داشت: کوهرنگ به جهت فاصله زیاد تا مرکز استان و همچنین به این دلیل که دسترسی به کوهرنگ در تقریبا نیمی از سال بخاطر سرما و برف، محدود است، به امکاناتی نیاز داشت که این مرکز درمان بستر، برای اقدامات اولیه درمانی با حضور دوره‌ای متخصصان، آماده تأمین بخشی از آنهاست. 
 
وی افزود: مقرر شد پروانه بهره برداری این مرکز، به زودی صادر و اتاق عمل ان تکمیل شود؛ به ویژه آن که آزمایشگاه و داروخانه مناسبی در این مرکز، فعالند. 
 
وزیر بهداشت از جمله اهداف اصلی وزارت بهداشت را حل مشکلات مناطق محروم در دسترسی آسان به خدمات سلامت دانست و گفت: ساختمان ستاد شبکه بهداشت کوهرنگ در نزدیکی مرکز درمان بستر امام سجاد (ع) تا کمتر از دو ماه آینده تکمیل می‌شود و بخشی از نیرو‌های اداری این مرکز می‌توانند در ستاد شبکه مستقر شوند تا با آزاد شدن فضا، محیط و امکانات درمانی بیشتری تامین شود. 
 
 عین اللهی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام راحل، یادآور شد: در اوایل انقلاب، در جهاد سازندگی، مسئولیت پزشکی داشتم و مکرر در مناطق محروم، حاضر می‌شدم. با پیروزی انقلاب، شاهد توسعه مناطق کم برخوردار کشور و توزیع امکانات در این مناطق بودیم؛ در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب حتی در شهرکرد و مراکز استانها، پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی فعالیت داشتند و حال آن که در حال حاضر نه تنها بهترین پزشکان بلکه پیشرفته‌ترین مراکز درمانی در مناطقی از جمله در شهرکرد دائرند و حتی عمل پیوند کبد، به بهترین نحو در شهرکرد انجام می‌شود. 
 
وزیر بهداشت یادآور شد: پیشرفت‌های امروز کشور مدیون بنیانگذار انقلاب اسلامی است که انقلاب را به پیروزی رساندند و غبار محرومیت را از سیمای مناطق مختلف کشور زدودند. از ابتدای انقلاب تا کنون، دشمنان یک لحظه از خصومت با ما دست بر نداشته اند که نمونه‌های آن ایجاد غائله کردستان، جنگ تحمیلی و تحریم‌های ناجوانمردانه و غیر قانونی است و حال آن که با هدایت حکیماته رهبر معظم انقلاب، مجاهدت رییس جمهور مردمی و دیگر مدیران دلسوز، انقلاب اسلامی با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد. 
 
گفتنی است برای ساخت پروژه ستاد شبکه بهداشت کوهرنگ که در ۵ طبقه و زمینی با زیربنای سه هزار متر مربع در حال ساخت است، تا کنون حدود ۹ میلیارد تومان هزینه شده و تا کمتر از دو ماه آینده، آماده افتتاح و بهره برداری است.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *