رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آتش‌سوزی گسترده در کانادا/ ۲.۷ میلیون هکتار از جنگل‌ها در آتش سوختند

12:07 - 12 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۸۸۱
آتش‌سوزی گسترده در کانادا/ ۲.۷ میلیون هکتار از جنگل‌ها در آتش سوختند
آتش‌سوزی گسترده در کانادا تاکنون موجب سوختن ۲.۷ میلیون هکتار از جنگل‌‎های این کشور شده است.

خبرگزاری میزان - آتش‌سوزی‌های جنگلی که هزاران نفر را در استان «نوا اسکوشیا» در شرق کانادا مجبور به تخلیه منازل خود کرده است، همچنان ادامه دارد و باعث شده کیفیت هوا در صد‌ها کیلومتر دورتر به دلیل حجمی گسترده‌ از دود به پایین‌ترین سطح برسد؛ این توده گسترده دود به سمت جنوب کانادا در سراسر مرز آمریکا حرکت می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که صد‌ها آتش نشان و به خصوص ۱۰۰ نفر از آمریکا برای کمک به عملیات مهار این آتش سوزی بی‌سابقه به کانادا اعزام شده‌اند.

 

 

«تیم هیوستون»، نخست‌وزیر «نوا اسکوشیا»، در یک کنفرانس خبری گفت: ما در استان در یک بحران هستیم و به حمایت‌های گسترده نیاز داریم و از همه حمایت‌هایی که در دسترس داریم، استفاده خواهیم کرد.

«جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا، آتش سوزی‌های جنگلی در این کشور را «دلخراش» خواند و قول حمایت نامحدود برای مقابله با آن را داده است.

 

 

آتش سوزی‌های جنگلی سال جاری میلادی بیش از ۲.۷ میلیون هکتار از اراضی جنگلی را در کانادا سوزانده که هشت برابر بیشتر از میانگین سه دهه گذشته است.

پس از شعله ور شدن شدید آتش در غرب این کشور در ماه می، به ویژه در استان‌های آلبرتا و ساسکاچوان، تلاش‌های گسترده آتش نشانی در هفته گذشته به «نوا اسکوشیا» در سواحل اقیانوس اطلس منتقل شد.

 

 

«بیل بلر»، وزیر آمادگی اضطراری کانادا، گفت که ۲۱۱ آتش سوزی جنگلی در حال حاضر در سراسر این کشور فعال است که که ۸۲ مورد از آن‌ها غیرقابل کنترل است.

به گفته آتش نشانان، ورود یک موج گرما و وزش باد‌های شدید در شرق این کشور منجر به تشدید آتش سوزی‌ها می‌شود.

 

 

در «نوا اسکوشیا»، ۱۶ آتش سوزی فعال است که یکی از آن‌ها حومه شمال غربی شهر مرکزی «هالیفاکس» را تهدید می‌کند و بیش از ۱۶ هزار ساکن را مجبور به تخلیه منازل کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: کانادا آتش سوزی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *