راه‌اندازی دفتر ازدواج غیرقانونی در پارکینگ منزل متهم

8:02 - 12 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۸۵۰
راه‌اندازی دفتر ازدواج غیرقانونی در پارکینگ منزل متهم
مستند رادیویی «یک پرونده یک روایت» به پرونده متهمی پرداخت که در پارکینگ منزلش پروانه‌های ازدواج موقت صادر می‌کرد. 

به گزارش خبرنگار میزان، قسمت جدید از مستند رادیویی «یک پرونده یک روایت» به پرونده متهمی اختصاص داشت که او با دایر کردن دفتر ازدواج غیرقانونی به صدور پروانه‌های ازدواج موقت اقدام می‌کرد.
 
سرهنگ شجاعی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز درباره این پرونده گفت: خبری واصل شد مبنی‌بر اینکه شخصی در شهر کرج در پارکینگ منزلش دفتر ازدواج غیرقانونی دایر کرده و اقدام به صدور پروانه‌های ازدواج موقت می‌کند. این موضوع در دستور همکارانم در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

سرهنگ شجاعی ادامه داد: تحقیقات لازم در این زمینه انجام شد. پس از تکمیل شدن ادله کافی و با هماهنگی مراجع قضایی این شخص در تاریخ یکم اسفند 1401 دستگیر شد.
 
متهم این پرونده با ۶۸ سال سن درباره کار غیرقانونی خود گفت: از سال ۱۳۶۰ که پدرم ابلاغ سردفتری ازدواج و طلاق را گرفت، در تمام این سال‌ها پیش پدرم کار می‌کردم. بعد از اینکه پدر فوت کرد، من کار او را ادامه دادم.
 
این متهم در پاسخ به این سوال که مگر مجوز دفترخانه به نام پدر نبوده، پس چطور بعد از فوتش این کار را ادامه دادید، بیان کرد: بلافاصله بعد از فوت پدر، مهر سردفتری، دفتر کل و سندهای سفید را به اداره ثبت اسناد و املاک کشور تحویل دادم. سندهای به‌جامانده ازدواج و طلاق هم به مردم تحویل داده شد. از این به بعد کارم را با دفاتر دیگر ادامه دادم.
 
این فرد جعل سند برای ادامه فعالیتش را انکار کرد و رئیس پلیس آگاهی استان البرز در صحبت‌های تکمیلی افزود: از آنجایی که متهم مجوزی برای دفترخانه نداشت، او با مهر جعلی اقدام به صدور دفترچه‌های ازدواج و موضوعاتی از این قبیل را می‌کرد. در تحقیقات و بازجویی‌ها موضوعات مستند شد و از سوی مقام قضایی قرار تامین متناسب صادر و متهم تفهیم اتهام شد.
 
سرهنگ شجاعی خطاب به متهم درباره سابقه کیفری او گفت: شما پنج سابقه کیفری دارید. علاوه‌بر سوابق کیفری به همه موضوعات هم آشنایی دارید. یکی از سوابق پرونده شما هم به پرونده الان مرتبط است. یعنی از قبل پلیس و مراجع قضایی به شما هشدار داده بودند که کارتان تخلف است. ولی دوباره این کار را ادامه دادی و در منزلت دفتر ازدواج و طلاق راه‌‌اندازی کردی.
 
رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پاسخ به این سوال که آیا کسانی که برای انجام کارهای ازدواج موقت به این متهم مراجعه می‌کردند، مرتکب جرم شده‌اند، تصریح کرد: اگر آنان از موضوع غیرقانونی بودن کار و مجوز نداشتن دفتر متهم خبر داشتند، مرتکب جرم شدند، ولی اگر نمی‌دانستند مشکلی پیش نمی‌آید. البته این دسته از مراجعه‌کنندگان می‌توانند از متهم شکایت کنند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *