رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: بر بازرسی از شعب دادگاه‌ها جهت تسریع در روند رسیدگی پرونده‌ها تاکید داریم

12:47 - 11 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۷۸۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: بر بازرسی از شعب دادگاه‌ها جهت تسریع در روند رسیدگی پرونده‌ها تاکید داریم
 رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری بر نظارت و بازرسی از شعب دادگاه‌ها به منظور تسریع در روند رسیدگی و مختوم کردن پرونده‌ها تأکید کرد.

 خبرگزاری میزان- محمد رزم، صبح امروز در نشست با اعضای شورای معاونین دادگستری کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، با تبریک میلاد حضرت امام رضا (ع) به حدیث گرانبهای سلسلة الذهب اشاره و بیان کرد: به فرموده امام رضا (ع) عبارت توحیدی لااله الا الله دژ و حصار خداوند است که هرکس به درون آن وارد شود از عذاب الهی در امان خواهد بود.

وی افزود: امروز ریشه همه اختلافات و کینه‌ها در میان بشریت معلول دور شدن از توحید و یگانگی خداوند است.

رزم، با تبیین مقام و منزلت امام رضا (ع) زیارت مرقد مطهر این امام را واسطه کسب فیوضات بزرگ معنوی دانست و گفت: امام رضا (ع) فرموده اند که هرکس مرا زیارت کند روز قیامت در سه جایگاه حساس به فریادش میرسم؛ زمانی که نامه اعمال او را به دستش می‌دهند، در زمان عبور از پل صراط و در هنگام سنجش اعمال.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در ادامه سخنان خود بر لزوم تعامل و هماهنگی میان مسئولان قضایی به منظور پیشبرد سیاست‌های قوه قضائیه و رسیدگی مطلوب و سریع به پرونده‌ها و حل مشکلات مردم تأکید کرد.

وی تشکیل جلسات ستاد جرایم خاص در خصوص رسیدگی به جرائم سنگین همچون قتل عمد، سرقت‌های مسلحانه و تیراندازی و نیز ارزیابی راهکار‌های مقابله با اراذل و اوباش و سطح بندی آن‌ها را از جمله اقدامات مهم دستگاه قضایی برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه ارشاد و معاضدت قضایی شهروندان یکی از راهکار‌های کاهش ورودی پرونده به دادگستری است دستور داد واحد ارشاد و معاضدت قضایی تحت نظر معاونت منابع انسانی در محل اداره کل دادگستری استان تشکیل و این واحد بر نحوه کار واحد‌های ارشاد و معاضدت در سایر حوزه‌های قضایی استان نظارت داشته باشد.

وی در این جلسه همچنین بر نظارت و بازرسی از شعب دادگاه‌ها به منظور تسریع در روند رسیدگی و مختوم کردن پرونده‌ها تأکید کرد.

 در این نشست مقرر شد جلسات بررسی وقایع مهم استان به صورت دوره‌ای برگزار شود. همچنین در خصوص تشکیل دو کمیته اتقان آرا و رفع اطاله دادرسی در دادگستری استان تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *