گفت‌وگو|

حمودی: رفتار ساپینتو خیلی راحت دو جام را از استقلال گرفت/ با جنگ و جنجال نمی‌شود فوتبال بازی کرد

2:28 - 13 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۷۷۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
حمودی: رفتار  ساپینتو خیلی راحت دو جام را از استقلال گرفت/ با جنگ و جنجال نمی‌شود فوتبال بازی کرد
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال این فصل تیم بسیار خوبی داشت ولی در دو دیدار دربی به خاطر جنجال به پا کردن سرمربی‌اش دو جام را از دست داد.

علی حمودی در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار فینال جام حذفی بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس که با برتری سرخ‌پوشان به پایان رسید، اظهار داشت: فکر می‌کردم استقلال در دربی برنده شود و با قهرمانی در جام حذفی یک جام را به هواداران بدهد، چون شرایطش را داشت، لیگ برتر را از دست داده بود و می‌توانست جبران مافات کند، اما بازی ایده‌آلی انجام نداد و عملکردش راضی کننده نبود. اکثر بازیکنان نیز روز خوبی را سپری نکردند و خیلی راحت و مفت جام را از دست دادند. 

وی در مورد ارزیابی‌اش از داوری دربی، عنوان کرد: در قضاوت اشکان خورشیدی و در ادامه هم سوت زدن زاهدی‌فر مسئله خاصی وجود نداشت و روند داوری روی بازی تأثیر خاصی نداشت.

*رفتار و حواشی ساپینتو روی عملکرد استقلال تأثیر منفی گذاشت

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه ساپینتو اصلاً نباید کاری می‌کرد که اخراج شود، تصریح کرد: رفتار ساپینتو بعد از اخراج تنش و تشنج در بازی استقلال ایجاد کرد، زمانی که در آخرین ثانیه بازی گلی زده می‌شود بالطبع بازیکنان عکس‌العمل نشان می‌دهند چون مربی تمرکزش را از دست می‌دهد. با جنگ و جنجال نمی‌شود فوتبال بازی کرد، باید بازیکن با آرامش از حقش دفاع کند. بازیکنان هم از مربی خودشان الگوبرداری کردند و رفتار و حواشی ساپینتو این فصل روی عملکرد و روند صعودی استقلال تأثیر منفی گذاشت. اگر تیمی گل دریافت می‌کند در دقایق بعدی تلاش می‌کند تا گل خورده را جبران کند ولی ساپینتو با جنجال درست کردن تمرکز بازی‌سازی و ایجاد فرصت روی دروازه رقیب را از بازیکنانش می‌گرفت.

وی اضافه کرد: سرمربی در یک وقت حساس تیمش را رها کرده و فقط در حال اعتراض کردن است و یا اخراج می‌شود، با این شرایط دیگر تمرکزی برای خودش و بازیکنان داخل زمین نمی‌ماند. گلی که دقیقه ۱۱۵ استقلال خورد اگر سرمربی در کنار خط می‌بود، به طور حتم راهنمایی‌های خوبی به مدافعان می‌داد. همچنین دروازه‌بان زیاد دید نداشت تا جلوی ارسال توپ را بگیرد و بازیکنان نیز خیلی تمرکز نداشتند. توپ مستقیم ارسال شد تعداد بازیکنان در محوطه جریمه زیاد بود و در آن لحظه سرمربی و مربیان می‌توانستند به بازیکنان کمک کنند.

*ساپینتو این فصل کلی تشنج و حاشیه درست کرد

پیشکسوت استقلال با اشاره به اینکه بعد از بازی وقتی خبرها را چک می‌کنیم؛ فقط محرومیت سرمربی استقلال را می‌بینیم، یادآوری کرد: یادم نمی‌آید در دروه‌ای که برای استقلال بازی کردم، مربیان‌مان مثل ساپینتو جنجال و حاشیه ایجاد کنند. خیلی ناراحت شدم که استقلال با این مربی کلی تشنج و حاشیه درست کرد. نهایتاً استقلال به خاطر مسائلی که سرمربی‌اش برایش ایجاد کرد به راحتی دو جام را در دیدارهای دربی از دست داد.

حمودی در پاسخ به این سوال که سرمربی فصل بعد استقلال چه کسی خواهد بود، خاطرنشان کرد: دو گزینه داخلی خوب مثل جواد نکونام و سیدمهدی رحمتی که در مدت کوتاه سرمربی‌گری‌شان نتایج خوب و تجربه زیادی با تیم‌های فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک به دست آورده‌اند، می‌توانند به استقلال کمک کنند تا به دوران درخشان خودش بازگردد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *