پایان فصل تلخ و بی حاصل استقلال؛ ساپینتو زیر سوال رفت

9:45 - 11 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۷۴۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پایان فصل تلخ و بی حاصل استقلال؛ ساپینتو زیر سوال رفت
تیم فوتبال استقلال در فصل جاری فوتبال ایران با سرمربی پرتغالی خود به هیچ موفقیتی دست پیدا نکرد.

خبرگزاری میزان - فصل ۰۲_۱۴۰۱ فوتبال ایران برای تیم فوتبال استقلال در نهایت تلخی و ناکامی به پایان رسید. فصلی که آبی‌ها در کمتر از ۴۰ روز ۲ بار دربی را به رقیب سنتی واگذار کردند و باعث شدند آن‌ها قهرمان لیگ برتر و جام حذفی نام بگیرند.

فصلی که هواداران استقلال امید زیادی به آن داشتند و پس از اینکه قهرمانی بدون شکست لیگ برتر را با فرهاد مجیدی تجربه کرده بودند، منتظر ادامه روند کسب جام‌ها و افتخار آفرینی با سرمربی پرتغالی خود بودند، اما هرگز این اتفاق نیفتاد.

ریکاردو ساپینتو پرتغالی با عملکرد ضعیف مقابل تیم‌های بالا جدولی خصوصا پرسپولیس و سپاهان، نتوانست مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر را به جایگاهی بهتر از سومی برساند و در جام حذفی هم با ارائه نمایشی بسیار ضعیف در دربی ۱۰۱ جام را تقدیم سرخپوشان کرد تا کلکسیون ناکامی‌های او تکمیل شود.

سرمربی استقلال در مدت حضورش در ایران به لحن تند، پرخاشگری و ایجاد درگیری‌های کلامی و فیزیکی معروف شده و با مربیان، بازیکنان، مدیران و هواداران تیم‌های مختلفی بحث و جدل سنگین داشته است. او با این سبک رفتار تبدیل به نسخه جدید هموطنش کی روش شده که پس از دوران نسبتا موفق با تیم ملی، به ورطه‌ی تکرار، کم حوصلگی و بداخلاقی افتاد و با کاهش محبوبیتش ایران را ترک کرد و در دومین حضورش روی نیمکت تیم ملی اندک محبوبیتش را هم بر باد داد.

ساپینتو در نشست خبری حرف‌های زیبایی می‌زند و با رفتار‌های به ظاهر متعصبانه و پر حرارتش دل هواداران را می‌برد، اما هوادار در پایان با فصلی بدون جام و همراه با ۲ شکست و یک تساوی در دربی مواجه می‌شود که هضم شدنی نیست. به نظر می‌رسد سرمربی پرتغالی برای فصل جدید باید رویه‌ی خود را به کل تغییر دهد و به جای ایجاد دعوا و درگیری با دیگران، وقت بیشتری برای اجرای مسائل فنی و تاکتیکی در تیمش بگذارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *