رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قالیباف: برخی حرف از انقلابی‌گری می‌زنند، صدای بلندی هم دارند، اما اخلاق انقلابی ندارند/میراث‌دار شهدا باشیم نه میراث‌خوار آن‌ها

22:38 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۷۱۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
قالیباف: برخی حرف از انقلابی‌گری می‌زنند، صدای بلندی هم دارند، اما اخلاق انقلابی ندارند/میراث‌دار شهدا باشیم نه میراث‌خوار آن‌ها
رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش یاران خراسانی گفت: برخی حرف از انقلاب و انقلابی‌گری می‌زنند، هوار می‌کشند و صدای بلندی هم دارند، اما منش و اخلاق انقلابی ندارند.  

خبرگزاری میزان – بنا به اعلام خبرگزاری خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (چهارشنبه، ۱۰ خرداد ماه) برای نظارت میدانی وارد استان خراسان شمالی شده بود، با حضور در همایش یاران خراسانی شهرستان بجنورد، (فرزندان شاهد و پیشکسوتان دفاع مقدس استان خراسان شمالی) ضمن تبریک ایام ولادت امام رضا (ع) با بیان اینکه جلسات رسمی فراوانی به صورت عادی در طول سال برگزار می‌کنیم، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند این هستیم که با همسنگران خود بنشینیم و صحبت کنیم.

میراث‌دار شهدا باشیم نه میراث‌خوار آن‌ها

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در کنار هم بودن تا جایی است که ترجیح می‌دهیم به جای سالن، روی زمین و در مسجد و حسینیه نشسته و با هم صحبت کنیم. نفسِ اینکه در کنار هم قرار بگیریم، موضوعیت دارد؛ هرچند قطعاً ایمان دارم رزمندگان می‌خواهند بیش از هر چیز، دغدغه‌ها و مشکلات مردم برطرف شود.

وی عنوان کرد: در هر شرایطی باید میراث‌دار همسنگران‌مان باشیم نه میراث‌خوار آن‌ها که میراث‌خواری آنان نه جوانمردی است و نه دینداری و انقلابیگری و نه انصاف و عدالت. ما باید خود را مدیون امام شهدا و شهدا بدانیم و به همه باور‌هایی که برای آن انقلاب کرده و جنگیده‌ایم، افتخار کنیم و تا زمانی که جان، زمان، قدرت و توان داریم در این مسیر گام برداریم و از خدا بخواهیم تا یک لحظه از این مسیر دور نشویم و صرفاً به زندگی روزمره خود نپردازیم.

 قالیباف در ادامه با بیان اینکه از روزی که جامعه را درک و فهم کردیم و پا در آن گذاشتیم و از آغاز دوران جوانی خود، با قرآن، فرهنگ اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی آشنا شدیم، گفت: نعمتی از این بزرگ‌تر و بالاتر نیست و باید شکر این نعمت را به جا بیاوریم و به این فرهنگ وفادار بمانیم. من و شما روز‌های سختی را درک کرده‌ایم. همیشه نیز این طیف قلیل بوده و کثیر نبوده‌اند. تعداد رزمندگان دفاع مقدس نسبت به جمعیت ۴۰ میلیون نفری آن زمان ایران، زیاد نبود لذا اینکه خداوند چنین موقعیتی برای حضور ما قرار داده را باید قدر دانسته و در این مسیر گام برداریم و از این فرهنگ میراث‌داری کنیم.

وی افزود: ما به خوبی درک می‌کنیم اگر با همان باور، فرهنگ، تلاش و با همان مدیریت و برادری کنار هم باشیم حتماً بر مشکلات امروز جامعه پیروز می‌شویم. البته در این مسیر سختی خواهیم داشت. من و شما با تمام وجود مشکلات ابتدای جنگ را دیده‌ایم، اما امروز وقتی به پشت سر خود می‌نگریم، افتخارات بزرگی را می‌بینیم که رقم خورده است.

پیری و وادادگی در فرهنگ رزمندگی معنا ندارد

 قالیباف در ادامه با بیان اینکه برخی دوستان بازنشسته ما تصور می‌کنند پیر شده‌اند، گفت: در فرهنگ رزمندگی، پیری و وادادگی معنا ندارد. هر کدام از ما در هرجایی که هستیم وظیفه داریم تلاش کنیم و تردید نکنیم که دین خدا، فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) مسیر خود را طی خواهد کرد و این ما هستیم که باید توفیق پیدا کنیم در راه این فرهنگ حرکت کرده و تلاش کنیم که این موضوع در عرصه دفاع مقدس و عرصه اقتصاد سن و زمان نمی‌شناسد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به خراسان جنوبی، عنوان کرد: در گفتگو‌هایی که با همسنگران گذشته خود در بشرویه داشتم، دیدم یکی از همسنگران که حتی شغلی در تهران داشت اکنون به کشاورز نمونه در منطقه تبدیل شده است؛ لذا ما باید امروز نیز به میدان وارد شویم. روزی در خرمشهر، روزی در هویزه و روزی در شلمچه باید حضور می‌داشتیم و امروز نیز در این عرصه باید کنار هم باشیم.

نجات اقتصاد کشور در گروی اجرای فرهنگ شهدا و دفاع مقدس است

 قالیباف با بیان اینکه من به سهم خود معتقدم اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور را نجات دهیم باید فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ شهدا را اجرا کنیم، گفت:، اما گاهی بیراهه می‌رویم و گاهی برخی افراد با حرف‌های قشنگ، اما به دور از سنت‌های الهی کاری را دنبال می‌کنند که بی‌ثمر است. برخی حرف از انقلاب و انقلابی‌گری می‌زنند، هوار می‌کشند و صدای بلندی هم دارند، اما منش و اخلاق انقلابی ندارند.

اجرا و پیاده سازی قانون ایثارگری را در مجلس دنبال می‌کنیم

رئیس قوه مقننه در ادامه با تأکید بر اینکه امروز نسبت به همه مردم به ویژه جامعه ایثارگری مدیون هستیم، گفت: در گام اول نباید دین خود را اینگونه ادا کنیم که امکانات برای آن‌ها فراهم کنیم (که البته این کار را هم باید انجام دهیم) بلکه اولین دین خود را باید اینگونه ادا کنیم که مسیر شهدا، جانبازان و ایثارگرانی که در این مسیر خون، آبرو و سلامت خود را دادند، به درستی، شجاعانه و افتخارآمیز پیش ببریم. از این رو بیش از همه، نیازمند گفتگو با شما هستیم که نفسِ این دیدار‌ها موضوعیت دارد.

وی با بیان اینکه ما در مجلس تلاش داریم اجرا و پیاده‌سازی قانون ایثارگری را دنبال کنیم، اظهار داشت: در این مسیر هرکجا قانون نیاز به اصلاح داشته باشد، آن را دنبال می‌کنیم کما اینکه همین توجه را نیز در حوزه معیشت و محرومیت‌زدایی برای همان مردمی داریم که امام (ره) درباره آن‌ها فرمودند، کسانی تا آخر پای انقلاب هستند که طعم فقر را چشیده باشند، همان مردمی که امام (ره) درباره آن‌ها فرمود یک موی کوخ‌نشینان را به همه کاخ‌نشینان نمی‌دهد.

رعایت عدالت در محرومیت‌زدایی از اولویت‌های مجلس یازدهم است

 قالیباف در ادامه محرومیت زدایی و رعایت عدالت در این زمینه را از اولویت‌های مجلس یازدهم برشمرد و افزود: هنوز موضوعی در مجلس در برنامه هفتم بررسی نشده چرا که هنوز لایحه آن از دولت به مجلس نیامده، اما هرگاه این اقدام صورت گیرد، قطعاً به موارد مهم جامعه در زمان بررسی آن، توجه می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مسائل استان خراسان شمالی و ظرفیت‌های ویژه آن، بیان داشت: امروز زمانی که به منطقه شما می‌آمدیم، گفتیم بچه‌های خراسان شمالی واقعاً جنگاور، شجاع، چالاک، چابک و پای کار هستند. به خصوص در دوران دفاع مقدس زمانی که باید به خط می‌زدیم، شاهد حضور بچه‌های این خطه بودیم که همه پرتحرک و شجاع بودند.

بدون شناسایی نظام مسائل کشور، نمی‌توان تصمیم درست گرفت/ یکی از نقاط قوت مجلس یازدهم از منظر رهبری، داشتن نقشه راه است

وی در ادامه با بیان اینکه این خطه حدود ۲۰ سال قبل تبدیل به استان خراسان شمالی شد که قطعاً نیازمند زیرساخت‌هایی است، عنوان کرد: حتماً ما در قبال همه کشور وظیفه داریم و باید بدانیم از جهت قانون اساسی به عنوان یک نماینده صرفاً نماینده یک شهر نیستیم بلکه نماینده همه مردم ایران بوده و باید برای همه آن‌ها کار کنیم. هم باید مسائل ملی و هم مسائل محلی را در کنار هم ببینیم لذا وقتی درباره جزئیات استان صحبت می‌کنیم به معنای ندیدن مسائل کلان نیست تا جایی که گاهی موضوعات را به گونه‌ای ملی می‌بینم که برخی انتقاد می‌کنند. 

 قالیباف با اشاره به این مطلب که در مجلس نمی‌توانیم بدون شناسایی نظام مسائل کشور، تصمیم درست بگیریم، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با نمایندگان یکی از نقاط قوت مجلس یازدهم را داشتن نقشه راه عنوان کردند و فرمودند مجلس نظام مسائل کشور را شناخته و بر این اساس قانونگذاری کرده است. طبیعتاً بنده نظام مسائل استان را نیز شناخته و بررسی دقیق کرده‌ام چرا که معتقدم در زمان جنگ ترکیبی و اقتصادی، مردم و سنت‌های الهی، توأمان می‌توانند مسائل را پیش ببرند. این موضوع در حوزه اداره امور زندگی و حوزه‌های شخصی مادی و معنوی نیز صدق می‌کند.

حل مشکل آب خراسان شمالی باعث حل مشکلات کشاورزی، دامپروری و صنعت این استان می‌شود

رئیس قوه مقننه موضوع بحران آب را مهم‌ترین مشکل استان خراسان شمالی دانست و افزود: اگر این مشکل را ۱۰ سال قبل حل می‌کردیم با یک بیستم هزینه‌ای که امروز باید بدهیم، می‌توانستیم مشکل آن را برطرف کنیم. با بررسی‌های انجام شده دریافته‌ایم که ظرفیت حل مشکل آب در این استان وجود دارد و حل آن باعث می‌شود مشکل کشاورزی، دامپروری و صنعت نیز برطرف و استان خراسان شمالی در حوزه اقتصادی رشد کند.

اولویت‌های اقتصادی باید مشخص شود

 قالیباف ادامه داد: ممکن است بسیاری از اقدامات اقتصادی مهم باشند، اما اولویت را باید مشخص کرد و شناخت. باید اولویتی را انتخاب کرد که مشکل امروز، مشکل میان مدت و مشکل آینده ما را برطرف کند و در کنار آن موانع سر راه مسائل دیگر را نیز بردارد. اما زمانی که حل ۱۰ مشکل را با هم انتخاب کنیم نمی‌توانیم آن را به نتیجه برسانیم؛ لذا با خرد جمعی باید بتوانیم، با دست به دست هم دادن موضوع آب را با استفاده از ظرفیت ماده ۲۳ برطرف کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به موضوعات مهمی در حوزه صرفه جویی آب با روش‌های تجربه شده، گفت: با صرفه‌جویی در مصرف آب و رساندن مصرف به یک بیستم و یک سی‌اُم و انتخاب یک روش کشت مناسب برای کاهش مصرف آب و افزایش برداشت محصول با توجه به ظرفیت‌هایی که قطعاً وجود دارد می‌تواند این استان تبدیل به قطب کشاورزی، دامپروری و در ادامه قطب صادرات و گردشگری شود که در کنار آن زیرساخت‌هایی همچون جاده و ... نیز خود به خود به منطقه می‌آید.

انتهای پیام/

 


برچسب ها: قالیباف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *