وحیدی: در بهترین شرایط روابط با عراق قرار داریم

17:16 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۶۷۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وحیدی: در بهترین شرایط روابط با عراق قرار داریم
وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه پس از مذاکرات و گفتگو‌های مفصل با همتای عراقی خود در تهران، اعلام کرد که اکنون در بهترین شرایط روابط میان دو کشور دوست و برادر عراق قرار داریم.

خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در تشریح جزییات مباحث و مذاکرات سه ساعته با عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق، به خبرنگاران گفت: در نشست امروز موضوعات مختلفی شامل مباحث امنیتی، بویژه هماهنگی‌ها و تبادلات در ارتباط با مبارزه مشترک دو کشور علیه تروریسم، مبارزه با قاچاق سلاح و مواد مخدر و جرایم سازمان یافته، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به علاوه یکی از مهمترین مباحث جدی مذاکرات امروز، موضوع زیارت اربعین بود.

وی در خصوص مباحث مطرح شده در ارتباط با زیارت اربعین گفت: در این زمینه توافقات خوبی با همتای عراقی داشتیم.

وزیر کشور ایران توافقات صورت گرفته را با هدف تسهیل سفر زائران اربعین عنوان کرد و گفت در این نشست بر آمادگی‌های مرزی دو کشور در ایام اربعین تاکید شد.

وحیدی یکی از توافق‌های مهم را شبانه روزی شدن مرز‌های دو کشور بویژه مرز خسروی دانست و گفت مرز خسروی سال گذشته شبانه روزی نبود، اما امسال با توافق صورت گرفته، این مرز واقع در استان کرمانشاه نیز شبانه روزی خواهد بود.

وی از دیگر موضوعات مهمی که در نشست امروز به بحث گذاشته شد را مساله حمل و نقل زائران در نقاط مرزی و نیز در داخل عراق برشمرد و خاطرنشان کرد، در این زمینه نیز هماهنگی لازم بعمل آمد و توافقاتی صورت گرفت.

وحیدی با اشاره به آمادگی طرف عراقی در خصوص همکاری و هماهنگی‌های لازم برای زیارت اربعین ابراز امیدواری کرد که مراسم اربعین امسال به بهترین شکل، برگزار شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *