امدادگران هلال احمر رهرو راه شهدا هستند

15:40 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۶۵۵
امدادگران هلال احمر رهرو راه شهدا هستند
رئیس جمعیت هلال احمر در یادواره شهدای امدادگر همدان گفت: امروز پاسداشت خون شهیدان امدادگر با فعالیت‌های بشردوستانه امدادگران و نجاتگران هلال احمر محقق می‌شود.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند در سخنانی فعالیت امروز امدادگران هلال احمر در پایگاه‌های امداد و نجات و امدادرسانی نجاتگران این جمعیت در سوانح را، دنباله‌ی راه امدادگران شهید دفاع مقدس دانست و گفت: در آیه ۶۹ سوره نساء آمده است، کسانی که از خدا و پیامبر پیروی کنند، با پیامبران، راستگویان و شایستگان محشور و از نعمت خدا برخوردار شده و همنشینی نیکو هستند.

وی ادامه داد: شهدای ما مشمول نعمت الهی هستند، همچنان که پیامبر اسلام، بزرگان و صالحین. ما معتقدیم که در هلال احمر راه همان راه صالحین و صراط مستقیم است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: امدادگران و کارکنان هلال احمر، رهرو شهدای امدادگر هستند و وقت و سرمایه خود را صرف کمک به مردم و نجات آن‌ها می‌کنند و چه کار خیری بهتر از امدادگری و نجات جان انسان‌ها است؟

در این مراسم با حضور استاندار همدان از آقای حیدری نامه‌رسان اداره جست‌وجو اسرا و مفقودین جنگ در جمعیت هلال احمر قدردانی شد. حیدری در سال‌های جنگ و پس از آن حدود ۵۵ هزار نامه اسرای ایرانی را که توسط کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال احمر به همدان می‌رسید، به دست خانواده‌های آن‌ها رساند.

همچنین پیر حسین کولیوندبا اهدای نشان قدردانی به والدین شهدای امدادگر هلال احمر همدان از آن‌ها قدردانی کرد.

در این مراسم استاد هادی غروی، پیشکسوت امداد و نجات هلال احمر از خاطرات خود پیرامون امدادرسانی به ساکنان اردوگاه‌های جنگی خاطراتی را روایت کرد که موجب تآثر تعداد زیادی از حاضرین در سالن شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *