رسیدگی به اصلاح مغایرت‌های طرح «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» با سیاست‌های کلی

14:30 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۶۴۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رسیدگی به اصلاح مغایرت‌های طرح «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» با سیاست‌های کلی
هیئت عالی نظارت مجمع، به ریاست آیت الله آملی لاریجانی، تشکیل جلسه داد و اصلاحات انجام شده توسط مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه «بانک مرکزی جمهوری اسلامی» مورد بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ابتدای این جلسه، آیت الله آملی لاریجانی، سالروز میلاد مسعود امام رئوف، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را تبریک گفت و پس از آن، گزارش کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع در مورد اصلاحات صورت گرفته توسط مجلس شورای اسلامی برای رفع مغایرت‌های طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی با سیاست‌های کلی نظام، ارائه گردید.

بنا به این گزارش، در جلسه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ هیئت عالی نظارت مجمع، سه مورد ابهام و مغایرت با سیاست‌های کلی برای طرح بانک مرکزی به شورای نگهبان ارسال شده بود که در مجلس شورای اسلامی، مورد بررسی قرار گرفته است. از جمله اینکه در مجلس برای رفع ابهام از تعریف «رمز پول» اصلاحات لازم انجام شده است.

در این جلسه، پس از استماع توضیحات حجت الاسلام و المسلمین دکتر بحرینی، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و از طراحان طرح مذکور و نیز نماینده بانک مرکزی در مورد اصلاح تعریف «رمز پول»، اعضای هیئت عالی نظرات خود را ارائه و در نهایت، اصلاحات صورت گرفته در خصوص رفع ابهام اعلام شده، پذیرفته شد.

در ادامه جلسه، موضوع «ماده ۱۸طرح بانک مرکزی» (شورای فقهی) مطرح شد، پس از توضیحات نمایندگان مجلس و بانک مرکزی، اصلاح مجلس در صدر این ماده مورد قبول واقع شد، اما در مورد کنترل «اقدامات اشخاص تحت نظارت» و «نظارت شورای فقهی بر مصوبات»، اعضای هیئت عالی نظارت، اصلاحات انجام شده را نپذیرفته و رای به باقی بودن مغایرت اعلام شده، دادند. همینطور در خصوص بند پ ماده ۷ با توجه به اصرار مجلس بر مصوبه خود، عدم اصلاح مغایرت منعکس شده، اعلام گردید.

هیئت عالی نظارت مجمع، صبح شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ در جلسه‌ای فوق العاده به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، از حیث عدم مغایرت با سیاست‌های کلی، رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *