گفت‌وگو|

یک نماینده مجلس: با محوریت نقش‌آفرینی ایران قدرت از غرب به سمت آسیا چرخش کرده است

9:01 - 15 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۶۳۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
یک نماینده مجلس: با محوریت نقش‌آفرینی ایران قدرت از غرب به سمت آسیا چرخش کرده است
نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروز چرخش قدرت از مناطق غربی مانند آمریکا و دنباله‌های آن به سمت آسیا با محوریت نقش‌آفرینی ایران تغییر کرده است اظهار کرد: پیشرفت‌های شگفت‌آور ایران الهام‌بخش ملت‌ها بوده و دستیابی ما به قدرت مبتنی بر توان ملی بوده است.

خبرگزاری میزان - عباس مقتدایی‌ در گفت‌وگو با میزان بیان داشت: در سال‌های اخیر حجم فشار‌ها و تحریم‌های کشور‌هایی که در محور مقاومت قرار گرفته‌اند از سوی کشور‌های غربی و قدرت‌های فرامنطقه‌ای بسیار زیاد شده است.

نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاستمدارانی که تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را مورد تاکید قرار می‌دادند تصورشان این بود که جبهه مقاومت تضعیف خواهد شد، اما از آنجا که هویت انقلاب اسلامی و آرمان‌های نظام، پیشرفت ملت ایران، ایستادگی و مقاومت ملت‌های منطقه و پایداری مردم است، همه چیز به نفع ارزش‌های اسلامی تغییر کرد.

وی با بیان اینکه امروز چرخش قدرت از مناطق غربی مانند آمریکا، اروپا و دنباله‌های آن به سمت آسیا با محوریت نقش‌آفرینی ایران تغییر کرده است اظهار کرد: پیشرفت‌های شگفت‌آور ایران الهام‌بخش ملت‌ها بوده و دستیبابی ما به قدرت درون‌زا و توانمندی‌های مبتنی بر توان ملی بوده است.

مقتدایی‌ ادامه داد: پیشرفت در زمینه‌های مختلف همچون هوافضا، دفاعی، پزشکی، ابعاد مختلف صنعت، طراحی‌های مرتبط با حوزه عمرانی و مهندسی و بسیاری از موارد دیگر که در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان رخ داده است نشان می‌دهد ایران توانسته و می‌تواند حد بالاتری از قدرت در آسیا را برای خود تجهیز و دامنه آن را به سایر مناطق نیز گسترش دهد.

نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور قدرتمندانه ایران در سازمان شانگ‌های افزود: بُعد دیگر چرخش قدرت همکاری ایران با روسیه، چین و هند و کشور‌های یادشده با یکدیگر برای تفاهم و تعامل حداکثری کشور‌های آسیایی است که کشورمان به برکت ایستادگی و رهبری حکیمانه به دست آورده است.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به سوریه گفت: این امر نشان داد ایران علی‌رغم همه فشار‌های آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و دنباله‌های آن پیروز شده است. ایجاد ارتباط عربستان با ایران و بازگشایی سفارتخانه‌ها نیز نشان داد کشورمان توانسته قدرت خود را بر بسیاری از کشور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دیکته کند و این ابتدای راه است.

مقتدایی‌ گفت: دیپلماسی اقتصادی با همسایگان می‌تواند منافع ملی را برای کشورمان ایجاد کند و دولت و وزارت خارجه نقش‌آفرینی قابل توجهی در این رابطه دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *