افشاردوست: ژاپن یکی از آماده‌ترین تیم‌های جهان است/ مصدومیت‌ها کارمان را سخت کرد

12:59 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۶۰۲
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
افشاردوست: ژاپن یکی از آماده‌ترین تیم‌های جهان است/ مصدومیت‌ها کارمان را سخت کرد
مربی تیم ملی والیبال ایران گفت: شاید نتوانیم بگوییم ژاپن بهترین تیم‌ دنیا است، اما یکی از آماده‌ترین تیم‌های جهان هستند.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۳ در گروه مردان از ۱۶ خردادماه آغاز می‌شود و یکم مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید. تیم ملی والیبال ایران پنجمین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه می‌کند.

محمود افشار دوست، مربی تیم ملی والیبال ایران در مورد وضعیت ملی‌پوشان اظهار کرد: شرایط تیم مشخص است. از ۲۷ فروردین که تیم کار خود را شروع کرده است، شرایط خوبی داریم و بازیکنان تقریبا دو ماه تمرین خوب انجام دادند. البته خوب بودن وضعیت تیم به این معنا نیست که صد درصد آماده باشیم. در لیگ ملت‌ها هر هفته بازی داریم و مسائلی مثل فشار باز‌ی‌ها و مسافت می‌تواند روی بازیکنان تاثیر بگذارد. در مجموع شرایط بدی نیست و بازیکنان با تمام توان کار خود را ادامه می‌دهند.

مربی تیم ملی درباره رقبای ایران در لیگ ملت‌ها گفت: این یک واقعیت است و همه می‌دانیم که ژاپن یکی از آماده‌ترین تیم‌های حال حاضر جهان است. شاید نتوانیم بگوییم یکی از بهترین تیم‌های دنیا، اما با قاطعیت می‌توان گفت آن‌ها یکی از آماده‌ترین تیم‌های جهان هستند. بازی والیبال خوبی ارائه می‌دهد و برابر حریفان عالی صف‌آرایی می‌کند.

وی ادامه داد: ایران چند سالی ژاپن را شکست می‌داد، چون آن‌ها در حال درست کردن پایه کار بودند. حالا دوباره ژاپن به همان تیمی تبدیل شده که همه انتظارش را داشتند. بازیکنان این تیم جزو با کیفیت‌ترین‌های دنیا هستند که تیم این کشور را به یکی از سریع‌ترین تیم‌های دنیا تبدیل کرده‌اند. علی‌رغم قامت کوتاه، پرش خوبی دارند و در ارتفاع بالا والیبال بازی می‌کنند. در کار‌های حمایتی نیز خیلی عالی عمل می‌کنند، به همین دلیل نمی‌توانیم از این واقعیت فرار کنیم که بازی سختی برابر ژآپن خواهیم داشت.

افشاردوست در ادامه افزود: باقی تیم‌ها هم مثل اسلوونی، لهستان و چین تیم‌های خیلی خوبی هستند. چین مدتهاست که به ایران می‌بازد، اما خیلی پیشرفت کرده و سال گذشته کار بسیار خوبی در لیگ ملت‌ها انجام داد. لهستان چهل تا پنجاه بازیکن خیلی خوب و تقریبا در یک سطح دارد و هر تیمی را که اعزام کنند خطرناک است، چون والیبال اصولی بازی می‌کند.

وی با تاکید بر این که تیم ملی ایران همواره هفته نخست لیگ ملت‌ها را بد شروع می‌کند، گفت: هفته اول همواره برای ما با چالش همراه بوده، چون اغلب بد شروع می‌کردیم. امیدوارم امسال شروع بهتری داشته باشیم البته سال گذشته هم خیلی آغاز بدی نداشتیم. یک سری بازیکنان تیم ملی در این مدت آسیب دیده بودند و کم‌تر توانستند کنار ما باشند و همین کار را سخت می‌کند. امیدوارم همه بازیکنان تمام توان خود را به کار بگیرند البته مطمئن هستم این کار را خواهند کرد، چون دوست دارند بهترین نتیجه رقم بخورد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *