گفت‌وگو|

وادی: پشتوانه‌سازی حلقه گمشده در باشگاه‌‌داری والیبال است/ زودتر از انتظارمان لیگ برتری شدیم

8:45 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۵۰۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
وادی: پشتوانه‌سازی حلقه گمشده در باشگاه‌‌داری والیبال است/ زودتر از انتظارمان لیگ برتری شدیم
پیشکسوت والیبال گفت: متاسفانه نگاه کوتاه برخی مدیران باعث شده تا صرف هزینه در رده‌های پایه باشگاه را اتلاف پول می‌دانند.

ابراهیم وادی در گفت‌وگو با میزان، درباره خرید امتیاز تیم لبنیات هراز آمل و حضور در فصل آتی لیگ برتر والیبال با نام آریو اسلامشهر، اظهار داشت: قرار بود در لیگ یک و در گروه A باشیم و امتیاز حضور در لیگ دسته اول را خریداری شده بود، اما مدتی پیش پیشنهادی از سوی مدیران باشگاه لبنیات هراز آمل برای فروش امتیاز لیگ برتری این تیم به ما ارسال شد و من هم بلافاصله این پیشنهاد را به اطلاع مدیران باشگاه میهن رساندم. از آنجایی که هر دو کارخانه میهن و لبنیات هراز در حوزه لبنی کار می‌کنند، مدیران‌شان از سال‌ها قبل مراوداتی با هم داشته‌اند و در نهایت با قبول این پیشنهاد و خرید امتیاز لبنیات هراز قرار است امسال با نام تیم آریو اسلامشهر در لیگ برتر باشیم.

وی افزود: بدنه تیم آریو در لیگ برتر را بازیکنان سال قبل و لیگ یکی، چند بازیکن لیگ برتری و همچنین جوانان مستعد اسلامشهری تشکیل خواهند داد. حضورمان در لیگ برتر قطعی است و خوشحالم که بالاخره آرزوی چندین ساله مردم والیبال دوست اسلامشهر برای حضور در لیگ برتر خیلی زودتر از انتظارمان محقق شد. اسلامشهر با وجود آنکه در ادوار مختلف بازیکنان مطرحی در لیگ و تیم ملی داشته، اما هیچ وقت به کمترین حقش یعنی بازی در لیگ برتر نرسیده بود که امسال این اتفاق عملی شد؛ امیدوارم از نخستین حضورمان در لیگ برتر سربلند بیرون بیاییم.

این پیشکسوت والیبال درباره دلایل انصراف تیم‌های مختلف و غالبا با ریشه از حضور در لیگ برتر و غیبت تیم‌های پرهواداری مانند شهرداری ارومیه و گنبد در لیگ برتر به دلیل سقوط به لیگ یک، گفت: به نظرم یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود برخی تیم‌ها با وجود داشتن هوادار و حتی سابقه قهرمانی، خیلی زود تصمیم به انصراف از تیمداری در لیگ برتر والیبال بگیرند، غفلت از موضوع پشتوانه‌سازی، کشف و پرورش استعداد‌ها در آکادمی‌های‌شان است. نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر باشگاهی است. برخلاف باور عمومی، داشتن آکادمی‌های پویا و بازیکنان باکیفیت در تیم‌های پایه باعث بقا و و تضمین درآمد یک باشگاه است. 

وادی در پایان خاطرنشان کرد: نباید با نگاهی کوتاه مدت و با دور هم جمع کردن ستاره‌ها در هر فصل فقط به فکر کسب جام بود، بلکه باید برای تداوم موفقیت اهمیت ویژه‌ای برای پشتوانه‌سازی قائل شد. یک باشگاه با پشتوانه‌سازی و توجه به تیم‌های پایه حتی در صورت بروز تورم‌های شدید و افزایش قیمت بازیکنان دچار بحران نشود. متاسفانه نگاه کوتاه برخی مدیران باعث شده تا صرف هزینه در رده‌های پایه باشگاه را اتلاف پول بدانند، در حالی‌که پشتوانه‌سازی و صرف هزینه برای نوجوانان و جوانان مانند رسیدگی و هزینه برای زمین و درختانی است که چند ماه بعد میوه خواهند داد. پشتوانه‌سازی حلقه گمشده در باشگاه‌های والیبال کشورمان است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *