ساپینتو: باید طوری بازی کنیم انگار آخرین بازی عمرمان است/ نظر گل‌محمدی محترم، اما مخالفم/ پرسپولیس داور را نداشت، قهرمان نمی‌شد

19:05 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۴۸۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ساپینتو: باید طوری بازی کنیم انگار آخرین بازی عمرمان است/ نظر گل‌محمدی محترم، اما مخالفم/ پرسپولیس داور را نداشت، قهرمان نمی‌شد
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: باید طوری بازی کنیم که انگار آخرین بازی عمرمان است، من تیمم را اکنون در چنین شرایطی می‌بینم؛ آن‌ها منتظر این بازی هستند.

خبرگزاری میزان - ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از دیدار مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*تاثیر وضعیت مالی بر بازیکنان؟

امیدوارم اینطور نباشد. حدود ۷-۸ ماه است که پول خود را دریافت نکرده‌ایم و هر یکسری قول‌هایی داشته‌ایم، اما شرایط فرقی نکرده است و تا الان من، کادرم، کادرپزشکی و بازیکنان پولی دریافت نکرده‌ایم. این هم سخت است که روی کار خود تمرکز کنیم و از این بابت خسته‌ایم، ولی ما ذهنمان را گذاشتیم که بازی آخر را ببریم.

*سعی می‌کنیم با تمام قدرت، زور، توان، شجاعت، شهامت، اتحاد و با قلبمان و هر چیزی که داریم در این فینال بجنگیم و ۱۰۰ درصد مطمئنم که این فینال را می‌توانیم می‌بریم. به تیم خود اعتماد دارم و شایسته قهرمانی هستیم و این استحقاق را داریم که با قهرمانی فصل را تمام کنیم. احترام زیادی برای بازیکنان پرسپولیس قائل هستم و بازیکنان خوبی دارند، اما به ظرفیت‌های خودمان و روحیه تیمی خود هم باور دارم. پس فردا می‌تواند برای ما باشد.

*دربی قبلی؟ 

در آن بازی پرسپولیس هم آن‌قدر خوب نبود. آیا فکر می‌کنید پرسپولیس مستحق پیروزی بود؟ من موافقم که هیچ‌کدام شایسته برد نبودیم. در بازی اولی که با پرسپولیس داشتیم، ما باید می‌بردیم، ولی ۲ گل روی ضربه ایستگاهی خوردیم. من به همه احترام می‌گذارم، اما در بازی برگشت مساوی نتیجه عادلانه‌ای بود.

*طبیعتا ما و پرسپولیس روی یکدیگر مطالعاتی داشته‌ایم و بازی آخر با این تیم را یک بار دیگر مشاهده کرده‌ام. از آن موقع هیچ چیزی را تغییر نداده‌اند؛ نه بازیکنان، نه سیستم و همان پویایی قبلی را دارند. در عین حال این درست است که ما در دربی قبلی، بازیکنان کلیدی‌ای در تیم داشتیم که مصدومیت جزیی داشتند و برای آن بازی روحیه بالایی نداشتند. آن‌ها از نظر ذهنی و بدنی سرحال نبودند، اما الان فکر می‌کنم تیم ما در همه زمینه‌ها از جمله موارد تهاجمی و دفاعی آماده‌تر از قبل است.

*تنها چیزی که می‌خواهم این است که بازیکنان همه استعداد خود را در زمین بیاورند. ما در شرایط خوبی هستیم و در بازی برابر تراکتور، نساجی و مس رفسنجان خوب بودیم و همه چیز خود را باید در فینال بگذاریم. باید همه شور و حرارت خود را نشان دهیم. باید طوری بازی کنیم که انگار آخرین بازی عمرمان است. من تیمم را اکنون در چنین شرایطی می‌بینم. آن‌ها منتظر این بازی هستند.

*باید با استراتژی بازی کنیم. در ایران نمی‌توانیم خیلی با راز و رمز کار کنید، چون همه، همه چیز را می‌دانند. مثلا می‌خواهم در تمرین، استراتژی بگذارم، خیلی‌ها از بیرون عکس و فیلم می‌گیرند یا از پنجره‌های مقابل خیلی‌ها می‌توانند تمرین را ببینند. این کمی باورنکردنی است، اما ما سعی کردیم که خود را به خوبی آماده کنیم تا پرسپولیس را غافلگیر کنیم. آن‌ها تیم خوبی دارند و باید خود را بهتر کنیم تا برنده شویم.

*داور دربی؟ 

گل‌محمدی نظر خود را دارد، اما من موافق نیستم. اگر داوران این فصل اشتباهات بزرگ نداشتند، ما قهرمان بودیم. این موضوع را همه در ایران می‌دانند. حتی در دربی اگر پنالتی را می‌گرفت، ما صفر بر صفر بودیم و جلو می‌افتادیم. اگر ایشان گفتند پنالتی نبود، اما در بازی بعدی آن‌ها با گل‌گهر دقیقا مثل آن صحنه را برای پرسپولیس پنالتی گرفتند.

*من در کارم جدی‌ام و به همه احترام می‌گذارم. ما این اشتباهات را یادمان نمی‌رود. من هیچ چیزی برای خودم نمی‌خواهم و فقط یک داور منصف می‌خواهم. من هیچ مشکلی ندارم که اگر داوری عملکرد خوبی داشته باشد و ما نتیجه نگیریم، به او می‌گویم که خیلی خوب قضاوت کردی، اما در بیشتر بازی‌ها این کار را نتوانستم بکنم و از او تشکر کنم، زیرا با اشتباهاتشان قهرمانی را از ما گرفتند و همه این را خوب می‌دانند.

*امیدوارم که برای فردا، داوری که ۱۰ سال سابقه قضاوت دارد و شنیدم که در این فصل برای ما و پرسپولیس قضاوت نکرده، ریلکس باشد و احساس فشار نداشته باشد و از بازی لذت ببرد. به بازیکنانم گفتم که به داور کمک کنند تا کار خود را به خوبی انجام دهد، اما مسائلی را که امسال اتفاق افتاد را هم فراموش نخواهیم کرد.

*به دروازه‌بانشان احترام می‌گذارم و احساس خوبی به او دارم و مورد احترام من است، ولی ما، بازیکنان و هوادارانمان کاری را که او بعد از بازی قبل برابر ما انجام داد فراموش نمی‌کنیم. ما باید به هم احترام بگذاریم و چه ببریم و چه ببازیم، باید به هم احترام بگذاریم. این تحریک کردن‌ها برای فوتبال خوب نیست. من علیرضا را دوست دارم و رابطه خوبی با او دارم، اما کارهایش را یادم نمی‌رود و امیدوارم تماشاگرانمان هم یادشان نرود.

*صحبت‌های بیرانوند؟

بگذارید ببینیم فردا چه می‌شود. من به همه احترام می‌گذارم. 

*اظهارات بازیکنان پرسپولیس؟

بازیکنان من دعا می‌کردند که دوباره برابر پرسپولیس بازی کنیم. همه ما فقط می‌خواستیم برابر پرسپولیس بازی کنیم. قبل از دیدار آن‌ها با هوادار، ما منتظر بودیم که برابر پرسپولیس بازی کنیم، خود شما می‌توانید بقیه‌اش را تصور کنید.

*سوپر جام؟ 

قدم به قدم. فعلا باید بازی فردا را ببریم تا ببینیم در آینده چه می‌شود.

*انتقام از پرسپولیس؟

برای من همیشه بردن جام مهم‌تر است. این موضوع شخصی نیست. این یک بازی است و همه به هم احترام می‌گذاریم و همه برای پیروزی می‌جنگند، اما این جنگ نیست. ما باید با احساس و هیجان بازی کنیم، اما خودمان را کنترل کنیم. مهم‌ترین چیز برای من در زندگی بردن است و بردن برای من همه چیز است.

*آینده؟ 

فعلا فقط فینال جام حذفی.

*دلیل ماندن؟

این فرهنگ ماست و یاد گرفتیم که هیچ کسی را پشت سر رها نکنیم. بعضی موقع‌ها نمی‌گذارند کارتان را انجام دهید و اخراجتان می‌کنند، اما بعضی وقت‌ها ما می‌خواهیم بمانیم، اما چیزی نیست که کمکمان کند. الان تیم من، من را حمایت کرد و من هم از بازیکنانم حمایت می‌کنم و اگر این تیم را رها کنم، همه چیز ۱۰ برابر بدتر می‌شود. مطمئن بودم که در لیگ دهم می‌شدیم و به فینال جام حذفی نمی‌رسیدیم. ما به ظرفیت‌های خودمان ایمان داریم و برای خانواده خود بازی می‌کنیم. برای باشگاه خود و هواداران خود بازی می‌کنیم. ما هیچ‌وقت تسلیم نمی‌شویم و همیشه می‌جنگیم.

*بابایی یا ارسلان؟

طبیعتا من الآن کاری که می‌خواهیم انجام دهیم را نمی‌گویم. آیا بعد از بازی قبلی از من پرسیدید که چرا ارسلان را در ترکیب نگذاشتم؟ شما از من نپرسیدید. بعد از بازی خیلی راحت می‌شود صحبت کرد، اما در بازی قبلی، نه فقط ارسلان بلکه برخی بازیکنان دیگر بودند که ۱۰۰ درصد آماده نبودند، اما هیچ‌کس نپرسید چرا ارسلان بازی نکرد.

*الآن نمی‌توانید بپرسید، اما بعد از بازی می‌توانید. ارسلان از ابتدا در دربی قبلی بازی نکرد، زیرا ۱۰۰ درصد نبود، اما با هم تصمیم گرفتیم که در نیمه دوم بازی کند. من همه چیز را نباید همیشه توضیح دهم. ما به این نباختیم که ارسلان در بازی قبل فیکس نبود، زیرا بازی قبل از آن را بدون ارسلان برده بودیم. باید همه چیز را در نظر داشت.

*تمدید در صورت باخت یا برد؟

باید احترام بگذاریم؛ چه ببریم و چه نبریم. من در این شغل برای همه چیز آماده‌ام و به تیمم و کاری که انجام می‌دهیم، اعتماد دارم. ما یک فصل فوق‌العاده داشتیم. اگر قرار باشد منتظر یک بازی برای آینده یک مربی باشیم، آن بستگی به ذهنیت آن باشگاه دارد. تمام تفکر من الان روی بازی فرداست و می‌خواهیم این بازی را ببریم و زمان داریم که درباره بقیه چیز‌ها صحبت کنیم. فعلا فقط درباره بازی صحبت می‌کنم.

*مصدومان؟

ما سعی می‌کنیم که فردا تست نهایی را از آن‌ها بگیریم و ببینیم که می‌توانند بازی کنند یا خیر. جلالی مصدوم نیست و من چیزی درباره لیست نمی‌گویم.

*کشیدن شدن بازی به پنالتی؟

تیم من و بازیکنان من برای مسابقه فردا متمرکز و آماده هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *