رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید وزیر امور خارجه بر حمایت ایران از ارتقای جایگاه سیکا

17:30 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۴۵۴
تاکید وزیر امور خارجه بر حمایت ایران از ارتقای جایگاه سیکا
وزیر امور خارجه کشورمان از ارتقای سیکا به یک سازمان منطقه‌ای بین‌المللی حمایت و بر ضرورت توجه به شرایط گذار در عرصه سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی در تدوین برنامه کاری آتی سیکا تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار «غیرت ساریبای»، دبیر کل تعامل و اقدامات اعتماد ساز در آسیا (سیکا) با ایشان، از تلاش‌ها و نقش فعال و مثبت کشور قزاقستان به عنوان رئیس دوره‌ای سیکا قدردانی و تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از هر نوع ابتکار عملی برای ارتقای جایگاه و تقویت کارآمدی سیکا را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان بر فلسفه وجودی این کنفرانس به عنوان یک تشکل مهم راهبردی در زمینه بستر سازی ارتقای امنیت، صلح و همکاری در آسیا تاکید کرد و ترغیب بیشتر کشور‌ها جهت عضویت در سیکا از طریق همکاری فراگیر و منفعت محور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها را خواستار شد. 

امیرعبداللهیان در ادامه از ارتقای سیکا به یک سازمان منطقه‌ای بین‌المللی حمایت و بر ضرورت توجه به شرایط گذار در عرصه سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی در تدوین برنامه کاری آتی سیکا تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه در این دیدار حضور نامیمون رژیم صهیونیستی درسیکا و نقش مخرب و غیر سازنده آن در فعالیت‌های سیکا را متذکر شد. 

«ساریبای» نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های سیکا شامل طرح‌های در دست اجرا و آینده آن، از مشارکت فعال و همکاری‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف سیکا قدردانی کرد.

وی همچنین در خصوص برخی موضوعات اصلی دستور کار سیکا با وزیر امور خارجه کشورمان تبادل نظر کرد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *