غریب آبادی: هیچ کشوری مانند ایران قربانی تروریسم نبوده/آمریکا در موضوع حقوق بشر ذی‎صلاح نیست

12:36 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۳۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
غریب آبادی: هیچ کشوری مانند ایران قربانی تروریسم نبوده/آمریکا در موضوع حقوق بشر ذی‎صلاح نیست
نشست هم‎اندیشی و هم‎افزایی ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور دبیرستاد حقوق بشر برگزار شد.

خبرگزاری میزان - نشست هم‎اندیشی و هم‎افزایی ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی روز سه شنبه برگزار شد.

کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر در ابتدای این نشست ضمن اشاره به مناسبت‎های ماه خرداد از جمله ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد، گفت: نباید از اندیشه‎های حضرت امام(ره) درباره آمریکا غافل شد.

وی با بیان اینکه در موضوع افشای حقوق بشر آمریکایی اندیشه‎های حضرت امام(ره) باید مدنظر قرار گرفته شود، اظهار کرد: در تولید محتوا و مطالب در این زمینه نیز باید مدون و منسجم عمل شود.

دبیر ستاد حقوق بشر در بخشی دیگر همچنین از رونمایی از کتاب «حقوق بشر دروغین غرب در اندیشه و گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی» در هفته حقوق بشر آمریکایی خبر داد.

غریب‎آبادی همچنین با بیان اینکه در زمینه موضوع حقوق بشر در آمریکا باید جامع‎نگری در نظر گرفته شود و این موضوع محدود به چند حوزه نشود، گفت: موضوع حقوق بشر در آمریکا باید در همه حوزه‎ها مانند حوزه‎های سیاسی، مدنی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین مرتبط با ایران و کشورهای دیگر مورد نظر قرار بگیرد.

دبیر ستاد حقوق بشر، بیان کرد: نقض حقوق بشر در آمریکا بسیار عدیده است؛ در این کشور حقوق سیاه پوستان، رنگین‎پوستان، کودکان و زندانیان در حوزه‎های مختلف نقض می‎شود؛ آمریکا همچنین دارای بیشترین زندانی در جهان که به بیش از ۲.۵ ملیون نفر می‎رسد و همچنین دارای بیشترین مرگ و میر زندانیان است.

به گفته وی، در آمریکا به دلیل عدم مراقبت از زندانیان و عدم تسهیلات بهداشتی و سلامتی و همچنین برخوردهای بسیار بد با زندانیان و شکنجه آنها شاهد مرگ و میر هستیم.

غریب‎آبادی، ادامه داد: هیچ کشوری نیست که به اندازه آمریکا مردم خود را توسط پلیس به قتل برساند؛ همچنین آمار افرادی که در این کشور با سلاح کشته می‎شوند بسیار وحشتناک است و رقم آن تا ۳۰ هزار نفر می‎رسد.

دبیر ستاد حقوق بشر در بخشی دیگر با بیان اینکه در آمریکا حق حیات نیز سلب می‎شود، گفت: پلیس آمریکا در بسیاری از صحنه‎ها بر روی مردم این کشور سلاح می‎کشد و احترامی به حق حیات، مهاجران، رنگین پوستان و حقوق زندانیان مشاهده نمی‎شود

وی، اضافه کرد: مصادیق نقض حقوق بشر در آمریکا بسیار زیاد است و از زمان پیدایش آمریکا دولتمردان این کشور جرم و جنایت‎هایی علیه مردم خود انجام داده‎اند؛ همچنین اقدامات آمریکا علیه دیگر کشورها مانند کشورهای آفریقایی یا ویتنام ثبت شده است.

غریب‎آبادی همچنین با اشاره به جنگ عراق و افغانستان و کشته شدن بسیاری از مردم بیگناه این کشور در جریان تجاوز آمریکا، اظهار کرد: نزدیک به ۵۰۰ هزار کودک تنها در اثر تحریم‎های آمریکا علیه عراق جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: آمریکا همچنین در جنایت‎هایی که رژیم صهیونیستی علیه فلسطین انجام می‎دهد نیز مسئولیت مسقیم دارد؛ اینها تنها نمونه‎هایی از جنایات آمریکا در حق بشریت است.

به گفته دبیرستاد حقوق بشر، کشوری را نمی‎توان مثال زد که در حوزه نسل‎کشی و کشتار مردم بی‎گناه و نقض حقوق مردم اینگونه نقش‎آفرینی کند و وقیحانه مدعی حقوق بشر هم باشد؛ آمریکا ذی‎صلاح نیست که درباره حقوق بشر صحبت کند.

غریب‎آبادی، با اشاره به اینکه مردم ایران نقض حقوق بشر را به طور مستقیم در اثر اقدامات آمریکا درک کردند، بیان کرد: جنایات حقوق بشری آمریکا در حوزه‎های تحریم‎ علیه مردم ایران و دیگر کشورها و همچنین نقش این کشور در تروریسم باید بیش از پیش بررسی و برجسته شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری مانند ایران قربانی تروریسم نبوده است، اظهار کرد: آمار قربانیان تروریسم در ایران رقمی بین ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر است.

دبیرستاد حقوق بشر، افزود: منافقین با وجود اینکه به دلیل تصمیمات سیاسی آمریکا و کشورهای غربی از فهرست گروه‎های تروریستی خارج شدند اما همچنین مشغول فعالیت‎های تروریستی هستند.

غریب‎آبادی همچنین به حمایت مالی، سیاسی و امنیتی آمریکا از گروه های تروریستی اشاره کرد و گفت: هر جا ردی از گروه‎های تروریستی است، حمایت آمریکا دیده می‎شود.

وی اظهار کرد: وقتی که ایران امکانات خود را به فرماندهی سردار سلیمانی برای مقابله با تروریست‎ها بسیج کرد، آمریکایی‎ها جبهه دفاع از تروریسم راه انداختند که هدف اصلی آنها نجات تروریسم بود.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین در بخشی دیگر از این نشست بر اهمیت سازمان‎های مردم نهاد در تبیین موضوع حقوق بشر آمریکایی تاکید کرد.

امام خمینی(ره) آمریکا را ام‎الفساد و شیطان بزرگ می‎دانست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب‌انصاری، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در بخشی دیگر از این نشست با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) آمریکا را ام‎الفساد و شیطان بزرگ می‎دانست، گفت: آمریکا هیچ روزی دست از دشمنی برنداشته است.

وی با اشاره به اینکه ایران خسارت‎های فراواتی از ناحیه آمریکا متحمل شده است، تاکید کرد: ما در این زمینه باید مطالبه‎گر باشیم و حقوق از دست رفته ایران را مطالبه کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *