تحولات فلسطین|

یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری/ عقب‌نشینی اشغالگران از اردوگاه نور شمس در پی مقاومت جوانان فلسطینی

8:29 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۲۷۷
یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری/ عقب‌نشینی اشغالگران از اردوگاه نور شمس در پی مقاومت جوانان فلسطینی
در پی یورش نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های «عسکر» و «نور شمس»، درگیری‌های مسلحانه شدیدی میان مبارزان مقاومت و اشغالگران رخ داد.

خبرگزاری میزان - نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های «عسکر» در شرق نابلس و «نور شمس» در شرق «طولکرم» در شمال کرانه باختری یورش بردند و در بحبوحه درگیری‌های مسلحانه شدید با مقاومت فلسطینی به مرکز نور شمس حمله کردند.

منابع در نابلس و طولکرم گزارش دادند که نظامیان اشغالگر با تعداد زیادی خودروی نظامی همراه با بولدوزر وارد اردوگاه‌های عسکر و نور شمس شدند و همزمان با تشدید درگیری‌ها، بالگرد‌ها بر فراز طولکرم و نور شمس پرواز کردند. 

این منابع با اشاره به زخمی شدن یک نظامی رژیم صهیونیستی در درگیری بامداد امروز، خاطرنشان کردند: رزمندگان مقاومت با رگبار سنگین اشغالگران را هدف قرار دادند.

این منابع خاطرنشان کردند که نظامیان اشغالگر بدون اطلاع از سرنوشت ساکنان داخل خانه، خانه‌ای در نور شمس را با موشک‌های «آنرگا» هدف قرار دادند که به خانه آسیب جدی وارد کرد. 

به گفته منابع محلی، در نهایت نظامیان رژیم صهیونیستی با توجه به ناکامی در بازداشت برخی از فلسطینیان تحت تعقیب ناچار به عقب‌نشینی از نور شمس شدند. در پی این عقب نشینی و پیروزی مقاومت در مقابله با اشغالگران، مردم این منطقه به جشن و خوشحالی پرداختند.

در نابلس، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در نیمه‌های شب به اردوگاه عسکر واقع در شرق این شهر یورش بردند و قبل از پیشروی به سمت خانه‌های مردم، اردوگاه را کاملاً محاصره کردند و به منزل شهید «حسن قطنانی»، یکی از عاملان عملیات دره اردن، یورش بردند. 

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر فلسطین، در جریان هجوم اشغالگران به اردوگاه عسکر ۳۹ نفر از فلسطینیان بر اثر استنشاق گاز و اصابت گلوله‌های پلاستیکی زخمی شدند.

تیراندازی مبارزان مقاومت به سمت نظامیان صهیونیست در نزدیکی کریات اربع
مبارزان مقاومت فلسطین شامگاه دوشنبه به سمت گروهی از نظامیان اشغالگر در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین کریات اربع در شمال الخلیل تیراندازی کردند.

منابع عبری مدعی شدند که در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشده است.

این منابع تاکید کردند که در جریان این تیراندازی، چند گلوله به یک دستگاه خودروی نظامی رژیم صهیونیستی اصابت کرده است.

همچنین اندکی قبل از نیمه شب، نظامیان اشغالگر به شهر «سعیر»، در شمال الخلیل، در جنوب کرانه باختری یورش بردند.

به گفته برخی منابع، ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال حادثه تیراندازی در نزدیکی شهرک «کریات اربع»، نیرو‌های پشتیبانی خود را روانه شهرک سعیر در شمال الخلیل کرد.

حمله شهرک‌نشینان به شهرک دیر دبوان
شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست با حمله به شهرک «دیر دبوان» در شرق رام الله، چهار فلسطینی را زخمی کرده و به خودرو‌های ساکنان این منطقه هم خسارت وارد کردند.

یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری/ عقب‌نشینی اشغالگران از اردوگاه نور شمس در پی مقاومت جوانان فلسطینی

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *