در نشست هیئت رئیسه کمیته پارالمپیک ایران با هیئت اجرایی پارالمپیک آسیا چه گذشت؟

21:30 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۲۷۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
در نشست هیئت رئیسه کمیته پارالمپیک ایران با هیئت اجرایی پارالمپیک آسیا چه گذشت؟
نشست مشترک هیئت رئیسه کمیته پارالمپیک ایران با هیئت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا برگزار شد.

خبرگزاری میزان - نشست مشترک میان اعضای هیئت رئیسه کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران و هیئت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا برگزار شد.

در ابتدای نشست غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سی‌امین نشست هیئت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا در تهران اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که میزبانی این نشست را برعهده داریم و امیدوارم که کلیه میهمانان عزیز اقامت خوبی را در تهران تجربه کرده باشند. 

وی در ادامه به معرفی اعضای هیئت رئیسه کمیته ملی پارالمپیک پرداخت و گفت: معرفی اعضای هیئت رئیسه را به شکلی خاص و متفاوت انجام می‌دهم. در ترکیب هیئت رئیسه هفت جانباز، چهار پارالمپین و هفت ورزشکار در سطوح مختلف داریم. همچنین از ۱۱ نفر عضو هیئت رئیسه پنج نفر خانم هستند که نشانگر اهمیت حضور بانوان برای ماست. همچنین شش نفر از اعضا دارای تحصیلات در سطح دکترا هستند و هر دو نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک به‌صورت همزمان عهده‌دار سمت معاونت وزیر محترم ورزش و جوانان نیز هستند. به خاطر گردهم آمدن چنین ترکیبی خرسندیم و تصور می‌کنم از ترکیب‌های خوب هیئت رئیسه در سطح دنیا باشد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در ادامه اشاره‌ای به فدراسیون‌های پارالمپیکی در ایران کرد و درباره تاریخچه شکل‌گیری ورزش جانبازان و معلولین در ایران توضیحاتی ارائه کرد.

کارگری ضمن اشاره به افتخارات متعدد جمهوری اسلامی ایران در بخش جنبش پارالمپیک به‌عنوان نمونه‌ای از افتخارات کسب شده توسط ورزشکاران و تیم‌های مطرح پارالمپیکی نظیر تیم ملی والیبال نشسته، زهرا نعمتی، سیامند رحمان و ساره جوانمردی از مدیریت مقتدرانه محمود خسروی‌وفا که سال‌های متمادی سکاندار ورزش جانبازان و معلولین در ایران بود، تقدیر و به افتخارات کسب شده توسط وی همانند دریافت نشان عالی IPC و عنوان مدیر برتر قرن جمهوری اسلامی ایران، اشاره کرد.

در ادامه رئیس کمیته ملی پارالمپیک ضمن تحسین برنامه استراتژیک کمیته پارالمپیک آسیا، پیشنهاداتی برای تکمیل و غنای بیشتر این برنامه و نیز چشم‌انداز و مأموریت آن ارائه کرد که مورد توجه رئیس کمیته پارالمپیک آسیا و اعضای هیئت اجرایی APC قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: آکادمی کمیته ملی پارالمپیک ایران با وجود ۱۰ دپارتمان از ظرفیت‌ها و امکانات خوبی بهره‌مند است و آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشور‌های آسیایی اعلام می‌کنیم.

کارگری افزود: کمیته پارالمپیک ایران این آمادگی را دارد تا با همکاری IWAS و فدراسیون جهانی اسکی مسابقات پاراآسیایی اسکی را در ایران برگزار کنیم. همچنین این آمادگی وجود دارد تا مسابقات شنای بانوان کشور‌های اسلامی را توسط کادر بانوان و با رعایت موازین اسلامی میزبانی کنیم.

رئیس کمیته پارالمپیک در پایان گفت: کمیته پارالمپیک ایران آمادگی همکاری دوجانبه با کلیه کشور‌های عضو APC را دارد و درصدد تقویت و گسترش ارتباطات خود در این خصوص هستیم.

در ادامه نشست جمعی از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی همکار با کمیته ملی پارالمپیک از جمله اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، مظلومی رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان، شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان به افتخارات کسب شده توسط ورزشکاران جانباز و معلول ایرانی طی سال‌های گذشته، حمایت رهبری و دولت در ادوار مختلف از جنبش پارالمپیک در ایران، برنامه‌محوری و نظم در کمیته ملی پارالمپیک و ... اشاره کردند.

مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان و نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک نیز ضمن اشاره به حضور بانوان ایرانی از کمیته ملی پارالمپیک در عرصه‌های بین‌المللی و تصدی کرسی‌های متعدد توسط ایشان افزود: افزایش تعداد حضور بانوان ورزشکار در رشته‌های مختلف حاضر در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو نشانگر عزم راسخ برای توسعه و حمایت هر چه بیشتر از ورزش بانوان است.

زهرا نعمتی، ملی پوش پرافتخارایران در رشته پاراتیراندازی با کمان هم در این نشست حضور داشت و گفت: برای من باعث افتخار است که جنبش پارالمپیک در کشورم در زمره پرقدرت‌ترین‌های جهان است. این افتخارات به طور قطع با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق پیش رفته و تلاش ورزشکاران نیز در کنار آن منجر به کسب نتایج درخشان شده است.

وی افزود: ورزشکاران شاخصی، چون سیامند رحمان، تیم والیبال نشسته و سایر ورزشکاران عزیز افتخارات بزرگی را رقم زده‌اند و خوشحالم که به‌عنوان نماینده ورزشکاران کشورم و نیز منطقه آسیا در کمیته ورزشکاران IPC حضور دارم.

در ادامه نشست برخی از اعضای هیئت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا از جمله رئیس کمیته ورزش بانوان و رئیس کمیته ورزشکاران ضمن قدردانی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، از افتخارآفرینی ورزشکاران پارالمپیکی ایران به ویژه در بخش بانوان تمجید کردند و خواستار مشارکت بیشتر ورزشکاران پارالمپیکی ایران با کمیته ورزشکاران پارالمپیک آسیا شدند. 

ماجد راشد، رییس کمیته پارالمپیک آسیا صبح امروز در نشست مشترک هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا و هیات رییسه کمیته ملی پارالمپیک ایران حضور یافت.

وی در ابتدا ضمن قدردانی از میزبانی شایسته ایران ابراز داشت: ممنون که میزبان ما در ایران بودید و همه آنچه که در این چند روز شاهد آن بودیم، اعم از فضای صمیمی حاکم براین مکان و نیز دستاورد‌های ورزشکاران به ما انرژی مضاعف داد و مایه افتخار است که ایران و ورزشکاران ایرانی به این سطح رسیده اند.

راشد افزود: می‌دانم که علاوه بر ورزشکاران پرافتخاری، چون سیامند رحمان، ساره جوانمردی و زهرا نعمتی، ورزشکاران زیادی از ایران در بخش جنبش پارالمپیک افتخار آفرینی کرده اند و مایه افتخار ایران و آسیا شده اند؛ و نیز می‌دانم که هیچ توفیق و دستاورد مهمی بدون برنامه ریزی و تلاش بدست نمی‌آید.

رییس کمیته پارالمپیک آسیا اذعان داشت: خوب به خاطر دارم که آقای محمود خسروی وفا با تلاش فوق العاده خود دستاورد‌های زیادی را برای جنبش پارالمپیک به ارمغان آورد و میراث ماندگاری به جا گذاشت و در این میان باید به حمایت‌های همیشگی رهبری ایران و نیز دولت‌ها اشاره و از آن قدردانی کنم.

وی افزود: برای دکتر کارگری که از این پس سکان دار این مجموعه ارزشمند هست آرزوی موفقیت دارم و وی را فردی یافتم که بسیار علاقه‌مند به صعود قله هاست و برای کسانی که آرزو‌های بزرگ دارند هیچ محدودیتی معنا ندارد.

راشد در ادامه به چالش‌های موجود در قاره بزرگ آسیا اشاره نمود و در خصوص نحوه تدوین برنامه استراتژیک APC توضیحاتی ارائه داد.

رییس کمیته پارالمپیک آسیا خاطر نشان کرد: دکتر کارگری امروز در‌های جدیدی را برای همکاری گشود و در این خصوص در آینده توافق نامه‌هایی تنظیم خواهد شد و هیچ کس دوست ندارد سرزمین ی، چون ایران را رها کند.

وی در پایان افزود: پیشنهادات ارائه شده از سوی دکتر کارگری در خصوص برنامه استراتژیک APC یادداشت شد و در این خصوص مذاکرات جریان پیدا خواهد کرد همچنین نوع کارکرد جنبش پارالمپیک در ایران به عنوان یک مدل و الگو می‌بایست به سایر کشور‌ها ارائه بشود.

در ادامه طارق سویی، مدیرارشد اجرایی APC نیز ضمن قدردانی از میزبانی ایران در خصوص افتخارات کسب شده توسط جنبش پارالمپیک صحبت کرد و در خصوص مشکلات پیش رو برای بانوان مسلمان جهت حضور در برخی از رشته‌های ورزشی اظهار داشت که مسیر اقدامات جهت برداشتن موانع در این خصوص، مسیری طولانی است که آغاز شده و به مرور قوانین و مقررات جهت تسهیل حضور بانوان مسلمان در رشته‌های مختلف تغییر می‌یابند.

سی امین نشست هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا طی روز‌های ششم و هفتم خرداد ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *