تکواندو قهرمانی جهان| رضایی اولین مدال را برای ایران به ارمغان آورد

20:25 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۲۵۷
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
تکواندو قهرمانی جهان| رضایی اولین مدال را برای ایران به ارمغان آورد
نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان در رقابت‌های جهانی باکو ۲۰۲۳ توانست مدال برنز را بر گردن بیاندازد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان از دیروز دوشنبه هشتم خرداد ماه در سالن ۲۵۰۰۰ نفری «کریستال» شهر باکو به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان آغاز شد که تکواندوکاران اوزان ۶۸- کیلوگرم در گروه آقایان و ۵۷- کیلوگرم در گروه بانوان به دیدار با رقبا رفتند.

در روز اول رقابت‌ها «متین رضایی» در وزن ۶۸- کیلوگرم و «تینا مدانلو» در وزن ۵۷- کیلوگرم نمایندگان ایران بودند که در گروه آقایان در نهایت متین رضایی برابر «بردلی سیندن» ار بریتانیا در مرحله نیمه نهایی قرار گرفت. راند اول ۱۵ بر ۱۳ به سود بردلی به اتمام رسید و در راند دوم نیز نماینده بریتانیا موفق شد با نتیجه ۲۱ بر ۵ نیز رضایی را شکست دهد. رضایی با واگذاری نتیجه برابر قهرمان جهان مکزیک و نایب قهرمان المپیک توکیو توانست مدال برنز رقابت‌های جهانی باکو را تصاحب کرد.

پیش از مرحله نیمه نهایی متین رضایی در دیدار نخست خود به مصاف «راج چوهان» از کشور هندوستان رفت و با نتیجه ۲ بر یک توانست این تکواندوکار را شکست دهد. رضایی در مرحله یک شانزدهم نهایی رو در روی «ویکتور سوزا» از برزیل قرار گرفت و در ۲ راند نفسگیر توانست حریفش را از پیش رو بردارد و در یک هشتم نهایی به مصاف «خاویر پرز پولو» از اسپانیا رفت و او را ۲ بر یک شکست داد و در مرحله بعدی مقابل «ژیائو» از چین قرار گرفت و به پیروزی ۲ بر یک دست یافت.

این نخستین مدال ایران در رقابت‌های جهانی باکو ۲۰۲۳ است. پیش از رضایی، مدانلو برابر حریف ازبکستانی خود نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

فردا سه شنبه در روز دوم رقابت‌ها زینب اسماعیلی، زهرا پوراسماعیل و علیرضا حسین پوربه مصاف رقبا می‌روند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *