سجادی: ورزشکاران پارالمپیکی همیشه الهام بخش دیگر ورزشکاران هستند/ جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به ورزش بانوان دارد

17:25 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۲۳۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سجادی: ورزشکاران پارالمپیکی همیشه الهام بخش دیگر ورزشکاران هستند/ جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به ورزش بانوان دارد
وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران پارالمپیکی ما در همواره در مراسم تجلیل از ورزشکاران درخشیده‌اند و مدال‌آوری ورزشکاران پارالمپیکی، الهام بخش برای دیگر ورزشکاران بوده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ماجد راشد رییس کمیته پارالمپیک آسیا با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی دیدار و گفتگو کرد.

سجادی در این دیدار اظهار داشت: به خاطر همه تلاش‌هایی که مسئولین کمیته پارالمپیک آسیا و کمیته ایران برای ورزش جانبازان و معلولین انجام می‌دهند، تشکر می‌کنم. دومین باری است که افتخار این را داریم که در خدمت ماجد راشد و تیم همراه‌شان باشیم. در همان جلسه اول با دیدگاه‌های روشن ماجد راشد درخصوص حمایت از ورزش معلولین آشنا شدم.

وی افزود: به عنوان یک ورزشکار اعتقاد به ورزش جانبازان و معلولین دارم. فکر، خلاقیت و ابتکار یکی از نیاز‌های اصلی برای معلولین در جهان است. ورزش جانبازان و معلولین بعد از انقلاب اسلامی یک راه جدید را طی می‌کند و توانسته به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. در راس کشور مقام معظم رهبری همیشه بعد از افتخارآفرینی پارالمپیکی‌ها با پیام‌هایشان ما را دلگرم کرده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تجلیل هر ساله از ورزشکاران پارالمپیکی تصریح کرد: ورزشکاران پارالمپیکی ما در همواره در مراسم تجلیل از ورزشکاران درخشیده‌اند و مدال‌آوری ورزشکاران پارالمپیکی، الهام بخش برای دیگر ورزشکاران بوده است.

وی همچنین درخصوص موفقیت بانوان ورزشکار پارالمپیکی گفت: جمهوری اسلامی نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان دارد و به همین علت در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با افزایش تعداد بانوان همراه هستیم و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه ورزش بانوان است.

سجادی ادامه داد: در انتخاب ورزشکاران معلول نگاه ویژه‌ای به معولیت‌های شدید مثل ورزش بوچیا و نابینایان داریم. تشکر ویژه دارم از کارگری و دیگر همکاران‌شان که بسیار در توسعه ورزش پارالمپیک فعال هستند. راهی که هم‌اکنون در کمیته پارالمپیک پیش گرفته شده همان راهی است که خسروی‌وفا از چند سال پیش ریل‌گذاری کرده بود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به حضور رییس کمیته پارالمپیک آسیا و هیات همراه در ایران اظهار داشت: این حضور نوید فضای همدلی را برای ورزش پارالمپیکی ایران می‌دهد. امیدوارم در سایه تعامل و برادری کمیته پارالمپیک ایران و آسیا اتفاقات بسیار خوبی برای ورزش جانبازان و معلولین رخ دهد. ما انتظار همکاری بیشتر از کمیته پارالمپیک آسیا داریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *