قنبرزاده: دنبال کوچک کردن سبد فوتبال نیستیم/ تصمیمی برای تغییر دستورالعمل نقل‌وانتقالات نداریم

16:10 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۲۲۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
قنبرزاده: دنبال کوچک کردن سبد فوتبال نیستیم/ تصمیمی برای تغییر دستورالعمل نقل‌وانتقالات نداریم
نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به بحث صدور مجوز حرفه‌ای می‌توان گفت عمده بدهی‌های باشگاه‌ها صاف شده و به نسبت چندسال قبل بسیار کمتر شده است.

خبرگزاری میزان - منصور قنبرزاده در مورد برگزاری جلسه هماهنگی دربی ۱۰۱، اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*با توجه به اینکه این دربی در جام حذفی است و با فاصله کمی از مسابقات لیگ برتر برگزار می‌شود، سعی کردیم تمام ملاحظات و مسائل مرتبط با برگزاری مسابقه، تسهیلات برای مردمی که می‌آیند، ایجاد نظم و انضباط را در نظر بگیریم. تمام ذی‌ربطان برگزاری چه درون سازمانی که فدراسیون و سازمان لیگ هستند و چه برون سازمانی تشریف داشتند و جمع بندی‌های خوبی داشتیم.

*سازمان لیگ درباره بلیت فروشی این دیدار ورود ندارد. برای این بازی هم تمهیداتی به عمل آمده، تعیین میزان ظرفیت در صلاحیت سازمان لیگ نیست. در صلاحیت ورزشگاه آزادی است. من شنیدم حدود ۳۵ هزار بلیت قرار شده به فروش برسد.

*من هم فک پلمپ طبقه دوم ورزشگاه آزادی را شنیده‌ام، ولی این مسائل در صلاحیت مدیر ورزشگاه آزادی است که ظاهرا اطلاع رسانی کرده‌اند. در مورد بلیت فروشی نهاد‌های ذیربط هم هستند و همه مسائل را می‌سنجند. آنچه که فعلا گفتند حدود ۳۵ هزار بلیت است. شاید تمهیداتی در نظر بگیرند که ظرفیت را بالاتر ببرند، ولی فعلا چیزی که ابلاغ شده حدود ۳۵ هزار است.

*تعیین سقف بودجه باشگاه‌ها برای فصل جدید؟ این موضوع مفصل است. اجازه بدهید به باشگاه‌ها ابلاغ شود. یک کار کارشناسی بود. آسیب شناسی شده بود. از مناظر مختلف، آمار و ارقام ۵-۴ سال اخیر و میزان افزایش حقوق و دستمزد را مشخص کردند. مساله اصلی از آنجا نشات گرفت که کمیته صدور مجوز حرفه‌ای آماری داد که عمده باشگاه‌ها در ۳-۲ سال اخیر تراز منفی دارند و زیان‌دِه شدند. در نتیجه عمدتا نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند.

*لازم بود تمهیداتی در نظر گرفته شود که بالانس شوند. برای این کار هم بحث سقف بودجه بود. مدیران عامل باشگاه‌ها در جلسه حضور داشتند. از نظرات همه استفاده شد. روی این بحث کار شده است. احتمالا ظرف روز‌های آینده تصمیم گیری خواهد شد.

*اجرای دستورالعمل جدید نقل و انتقالات؟ اجازه بدهید یک نماینده از فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ در این مورد در یک فرصت مناسب کامل صحبت کند. بعد از اینکه دستورالعمل تکمیلی به باشگاه‌ها ابلاغ شد حتما خودمان هماهنگ می‌کنیم.

*مهمان خارجی دربی ۱۰۱؟ از فدراسیون عمان هستند. آمدن کولینا هنوز قطعی نیست با اینکه از او دعوت شده است.

*تسویه بدهی باشگاه‌ها پیش از شروع لیگ جدید؟ خوشبختانه با توجه به بحث صدور مجوز حرفه‌ای می‌توان گفت عمده بدهی‌های باشگاه‌ها صاف شده و به نسبت چندسال قبل بسیار کمتر شده است. سازمان لیگ مسئول برگزاری و اجرای مصوبات است. کمیته تعیین وضعیت رایی را صادر و سازمان لیگ طبق آن عمل می‌کند. ممکن است کمیته وضعیت فرصتی بدهد یا باشگاه مربوطه ضمات‌هایی بدهد یا با طلبکار توافق کند و مثلا ۳ ماه فرصت بگیرد. این‌ها مسائلی است که در کمیته تعیین وضعیت، باشگاه و بازیکن تعیین تکلیف و به ما ابلاغ می‌شود. در واقع سازمان لیگ ابلاغیه را مبنا قرار می‌دهد و خودش دخالت مستقیم ندارد.

*ممنوعیت انتقال قرضی لژیونر‌ها به بازیکنانی که قبلا به ایران برگشته‌اند هم مربوط می‌شود؟ دستورالعمل جدید حدود ۳۲ بند دارد. چیزی که ابلاغ شده مفصل است. دستورالعمل اولیه صادر شده است. تا الان تغییراتی نداشته و کارگروه هم بنایی برای تغییر نداشته است. هیات رئیسه سازمان لیگ این را مصوب کرده است. فدراسیون کارگروهی تشکیل داده که هم نمایندگان باشگاه‌ها هستند، هم تدوین و مقررات حضور دارد. هم کمیته تعیین وضعیت حضور دارد. این را (دستورالعمل نقل و انتقالات) مصوب کردند و در نهایت توسط دبیر کل فدراسیون به باشگاه‌ها ابلاغ شد، ولی سقف بودجه هنوز ابلاغ نشده است.

*خوشحالم که مدیران عامل باشگاه‌ها از این آیین نامه خیلی حمایت کردند. این فقط به نفع باشگاه‌ها نیست. اگر بودجه من ۱۰۰ میلیارد باشد و ۲۰۰ میلیارد خرید کنم، پول آن طرف را نمی‌دهم، ولی اگر بر اساس بودجه‌ام قرارداد ببندم، پول طرف به دستش می‌رسد. الان چند بازیکن شاخص داریم که سال‌هاست پولشان مانده و به شکایت کشیده شده است؟

*این ساماندهی است، چون تراز‌های مالی منفی هستند. اگر بخواهیم قانون تجارت را اجرا کنیم باید به سمت انحلال بروند. اگر شرکتی ۳ سال زیان‌ده باشد این اتفاق می‌افتد. بحث کوچک کردن سبد فوتبال نیست. اتفاقا در بحث آکادمی، زیرساخت، حفظ و توسعه اماکن هیچ محدودیتی نیست. در بحث حقوق و دستمزد ساماندهی می‌شود. با مدیران باشگاه‌ها ۳ ساعت جلسه داشتیم و آن‌ها واقعا این خواسته را داشتند که ساماندهی شود. هر طرحی در این راستا ممکن است مشکلی داشته باشد، ولی باید اجرا و سپس رفع نقص شود.

*آیا قرارداد بازیکن ۱۲۰ میلیاردی ثبت می‌شود؟ اگر چیزی که در کارگروه بوده، ابلاغ نهایی شود سقف نفری را سازمان لیگ کار ندارد. سقف بودجه کلی باشگاه‌ها را کار دارد. یعنی به فرد کار ندارد. سقفی که در نظر گرفته شده تقریبا سقفی است که ۳-۲ تیم بالای جدول فقط این هزینه را داشتند. بقیه کاملا زیر این هزینه هستند. سقف متعادلی است. آیتم‌هایی هم در آن دیده شده است. مثلا اگر باشگاهی ترانسفر کرد، هرچه درآمدزایی داشته باشد می‌تواند ۵۰ درصد آن را روی بودجه بازیکن سرمایه گذاری کند.

*یا بودجه تیمی که مجوز ملی گرفته می‌تواند مقداری افزایش پیدا کند. تیمی که مجوز بین المللی گرفته سقفش طور دیگری افزایش پیدا می‌کند. مقداری قانونمند شده، باشگاه‌هایی که شرایط مالی خوبی داشتند، تراز منفی نداشتند، آکادمی و زیرساخت داشتند مجوز گرفتند آن‌ها درصدی بیشتر می‌شوند، ولی زمانی قابل اجراست که به باشگاه‌ها ابلاغ و بر اساس آن عمل شود.

*درمورد اینکه چرا تیم‌های نفتی اقدامی برای دریافت مجوز حرفه‌ای نکردند، اطلاعات کافی ندارم. این‌ها در قالب دو موسسه قانون تجارت فعالیت دارند. هیات موسس آن‌ها هیات مدیره و مدیرعامل را مشخص می‌کند. اداره کل ورزش وزارت نفت دخل و تصرفی در انتصاب یا ساماندهی ندارد. اعتبارات و بودجه‌ای هم از وزارت نفت نمی‌گیرند یعنی به صورت خودگردان اداره می‌شوند. طبق اساسنامه خودشان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *