رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راشد: ایران یکی از بهترین‌های جنبش پارالمپیک در آسیاست/ می‌توانید پیشنهاد برگزاری پاراآسیایی زمستانی را ارائه کنید

15:31 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۲۰۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
راشد: ایران یکی از  بهترین‌های جنبش پارالمپیک در آسیاست/ می‌توانید پیشنهاد برگزاری پاراآسیایی زمستانی را ارائه کنید
رئیس کمیته پارالمپیک آسیا گفت: ایران یکی از پیش رو‌های جنبش پارالمپیک در آسیاست؛ پیشرفت زیادی از سوی ورزشکاران شما در آسیا و جهان رخ داده و همگی از دستاورد‌های ورزش معلولان بوده است.

خبرگزاری میزان - نشست خبری ماجد راشد، رییس کمیته پارالمپیک آسیا از ساعت ۱۴ امروز (دوشنبه) با حضور غفور کارگری، رییس کمیته ملی پارالمپیک و اصحاب رسانه برگزار شد.

ماجد راشد، رئیس کمیته پارالمپیک آسیا در این نشست پس از برگزاری جلسه هیئت اجرایی این کمیته در تهران، درباره دستاورد‌ها و نتایج نشست هیئت اجرایی اظهار داشت: فکر می‌کنم می‌توانیم به مواد زیادی اشاره کنم. این سفر دوم من به تهران است. این بار که آمدم، باز هم با استقبال خوبی مواجه شدم. با غفور کارگری رئیس پارالمپیک ایران صحبت‌های خوبی داشتیم و او در‌های زیادی را برای همکاری در آینده به روی ما باز کرد. این توافقات فعلاً شفاهی است و تیم‌های متخصص از سوی دو طرف روی آن‌ها کار می‌کنند تا رسمی شوند.

وی افزود: همانطور که گفتم، این دومین سفر من به ایران است. طی این دو سفر با موارد متنوع و زیادی برخورد داشتیم. دستاورد‌های شما به تلاش‌های خسروی وفا برمی‌گردد که در گذشته انجام داد و حالا کارگری در حال اجرای آن است. شما در ایران ورزشکاران و داوران خوبی دارید که می‌توانند به دستاورد‌های شما اضافه کنند. درخصوص عضویت افراد ایرانی در کمیته پارالمپیک آسیا نیز باید عنوان کنم که ما در تیم خودمان نفرات ایرانی زیاد داریم، ولی در آینده اتفاقات بیشتری رخ خواهد داد.

وی درباره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و تفاوت آن با دوره‌های قبلی گفت: تیم کمیته پارالمپیک آسیا در قالب یک کار گروهی موفق شده به توسعه ورزش در آسیا کمک کند تا این ورزش به سطح مطلوبی برسد. مهمترین رویداد ما همین بازی‌های پاراآسیایی است. تفاوتی که در هر دوره شاهد هستیم، به پیشرفت ورزشکاران برمی‌گردد، به طوریکه رکورد‌ها افزایش می‌یابد، تعداد نفرات بیشتری شرکت می‌کنند و دانش مربیان و داوران بیشتر می‌شود که میوه‌های این درخت در هانگژو برداشت خواهد شد.

راشد درباره برگزاری بازی‌های پاراآسیایی زمستانی در قاره کهن گفت: ما در فکر برگزاری این رویداد هستیم. البته این ایده را قبل از شیوع کرونا داشتیم. در همین باره مباحثی را با کارگری مطرح کردیم و شاید ایران بتواند پیشنهاد برگزاری اولین دوره را ارائه کند. من در سفر قبلی به توچال رفتم و از نزدیک بازدید کردم. باید مذاکرات را انجام بدهیم تا به نتیجه نهایی برسیم. 

وی در پاسخ به این سوال که «با توجه به پایان کرونا، آیا تعداد ورزشکاران در هانگژو بیشتر می‌شود؟» گفت: بله، ورزشکاران بیشتری مشارکت خواهند داشت. ورزشکاران تشنه رقابت هستند و داوران و قهرمانان بیشتری حضور خواهند داشت.

راشد درباره جایگاه کمیته پارالمپیک ایران در منطقه گفت: ایران یکی از پیش رو‌های جنبش پارالمپیک در آسیاست. پیشرفت زیادی از سوی ورزشکاران شما در آسیا و جهان رخ داده و همگی از دستاورد‌های ورزش معلولان بوده است. همچنین کمیته پارالمپیک ایران با آکادمی و دپارتمان‌های خوبی که دارد، می‌تواند به این موضوع کمک کند. در نهایت اینکه ایران یکی از بهترین‌ها در زمینه جنبش پارالمپیک در آسیا است. 

رئیس کمیته پارالمپیک آسیا عنوان کرد: نقش هر کدام از کمیته‌ها در برنامه ما قید شده است. همه اعضا باید خودشان را ملزم به اجرای برنامه استراتژیک ما بدانند. چنانچه آن‌ها خودشان را ملزم بدانند، به اهداف در این حوزه می‌رسیم. آن‌ها باید نقش خود را ایفا کنند. ما باید از ورزشکاران معلول حمایت بیشتری کنیم تا این جنبش پارالمپیک به اهداف خود برسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *