فرقانی: بزرگ‌ترین چالش تیم امید همکاری باشگاه‌هاست/ کمک نکنند کارمان زمین می‌ماند

14:50 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۲۰۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فرقانی: بزرگ‌ترین چالش تیم امید همکاری باشگاه‌هاست/ کمک نکنند کارمان زمین می‌ماند
سرپرست تیم ملی فوتبال امید گفت: باشگاه‌ها باید به تیم امید کمک کنند و اگر این کار را انجام ندهند کارمان زمین می‌ماند.

خبرگزاری میزان - احسان فرقانی، سرپرست تیم ملی فوتبال امید درباره آخرین وضعیت این تیم پس از انتخاب رضا عنایتی اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*این تیم از ۱۲ خرداد وارد اردو می‌شود. به دلیل برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس، بعد از فینال جام حذفی اسامی ملی‌پوشان را از طریق فدراسیون فوتبال اعلام می‌کنیم. قرار است این تیم برای شرکت در تورنمنت 9 جانبه عازم عراق شود. هر چند تیم ما در بخش کافا حضور دارد، اما به عنوان میهمان دعوت کرده‌اند در این تورنمنت شرکت کنند.

*قرعه‌کشی تورنمنت غرب آسیا از ساعت ۱۶:۳۰ امروز برگزار می‌شود بازی‌ها نیز در سه شهر کربلا، بغداد و یک شهر دیگر در سه گروه برگزار خواهد شد.

*آخرین وضعیت انتخاب دستیاران عنایتی؟ کادر فنی تیم امید برای حضور در این تورنمنت با استفاده از خود رضا عنایتی، محمدحسین رجب‌زاده، داود فنایی و رضا عباس‌زاده و سالار امینی بسته شده. البته سرمربی تیم در نظر دارد یک دستیار ایرانی و یک خارجی اضافه کند و بهتر است از خودش این موضوع را بپرسید.

*احتمال اضافه شدن آرش برهانی به کادر فنی تیم امید؟ از این موضوع اطلاعی ندارم، اما این دوستان اولین بارشان نیست به مرکز ملی فوتبال می‌آیند و همیشه در رفت و آمد هستند، اما واقعا اطلاعی ندارم که برهانی قرار است به کادر فنی تیم امید اضافه شود.

*احتمال اضافه شدن سرپرست جدید و بازیکنان بزرگسال به تیم امید؟ لیست ۵۰ نفره‌ای را به کمیته ملی المپیک برای بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو اعلام کرده‌ایم که با توجه به شرایط حساس لیگ اجازه دهید نامی از افراد این لیست نبریم.

*حزباوی در لیست ما برای حضور در تورنمنت عراق است. به او تبریک می‌گویم، قرارداد خیلی خوبی با السد قطر بسته، اما با تیم ما به این تورنمنت می‌آید. همین امروز نیز کارهایش را انجام دادیم و طبق تعامل بین سرمربی تیم ملی بزرگسالان امید او عازم تورنمنت غرب آسیا خواهد شد. همین تعامل به دو تیم کمک خواهد کرد، شاید در گذشته خیلی کم اتفاق می‌افتاد که چنین تعاملی را شاهد باشیم.

*می‌توانم از همین الان برنامه‌های تیم امید را تا پایان مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در ازبکستان بگویم، زیرا برنامه‌های ما مشخص است. همین الان ایمیلی از طرف فدراسیون سوریه برای برگزاری دیدار دوستانه با تیم امید به دست ما رسید؛ با روسیه هم که مدتی قبل با تیم بزرگسالان بازی کرد در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم قبل از دیدار با ازبکستان یک بازی دوستانه هم با روس‌ها انجام بدهیم و شبیه‌سازی بکنیم. همه این مسائل وجود دارد، اما باید منتظر قطعی شدنش باشیم؛ اکنون تورنمنت عراق قطعی شده است.

واقعاً بزرگ‌ترین چالش تیم امید همکاری باشگاه‌هاست. ما به لحاظ قانونی هیچ باشگاهی را نمی‌توانیم ملزم کنیم، چون باشگاه‌ها موظف هستند که در روز‌های فیفادی بازیکن بدهند و ما باید با باشگاه‌ها تعامل کنیم و اگر آن‌ها به ما کمک نکنند بارمان زمین می‌ماند. زمان مسابقات تیم امید همزمان می‌شود با هفته‌های اول لیگ و شاید بتوان بهتر از تیم‌ها بازیکن گرفت، ولی در هفته‌های پایانی تیم‌ها در کورس قهرمانی و سقوط سخت بازیکن می‌دهند.

*آن‌ها حق دارند و هزینه می‌کنند؛ با بازیکن قرارداد سنگین بسته‌اند این موضوع در حیطه اختیارات من نیست؛ عنایتی و قلعه‌نویی هم به عنوان یک چهره بزرگ باید از ارتباطات خودشان استفاده کنند. وقتی ما می‌گوییم مربی ایرانی بیاورید بسم‌الله به او کمک کنید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *