رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ظرفیت معاینه فنی سالانه ۳ میلیون خودرو در تهران وجود دارد/ ۳۰ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی بانوان هستند

13:42 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۱۸۳
ظرفیت معاینه فنی سالانه ۳ میلیون خودرو در تهران وجود دارد/ ۳۰ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی بانوان هستند
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه ۳۰ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی را بانوان تشکیل می‌دهند گفت: امسال دومین تعمیرگاه مخصوص بانوان در تهران ایجاد می‌شود.

خبرگزاری میزان - شادی مالکی در نشست خبری امروز (۸ خرداد) ضمن بیان فعالیت ۱۷ مرکز ثابت، ۷ خط سیار خودروی سبک، ۳ مرکز خودروی سنگین و ۱۱ خط معاینه فنی موتور سیکلت در تهران توضیح داد: به غیر از معاینه فنی، خدمات جانبی نیز در مراکز ارائه می‌شود و کارشناسی رنگ و بدنه، کارواش، واحد‌های خدمات تعمیراتی در مراکز وجود دارند و راننده می‌تواند تمامی مشکلات خودروی خودر را در مرکز برطرف کند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران با اشاره به اینکه بانوان ۳۰ درصد مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی را تشکیل می‌دهند گفت: بر همین اساس یک واحد تعمیراتی مخصوص بانوان با تعمیرکار بانو در مرکز آبشناسان ایجاد شده است و امسال نیز دومین تعمیرگاه مخصوص بانوان در تهران ایجاد می‌شود.

مالکی ضمن بیان اینکه ۸ خط سیار در کمتر از یک ماه آینده جهت دسترسی راحت‌تر به معاینه فنی به ظرفیت شهر تهران اضافه می‌شود گفت: مراکز بیهقی، آبشناسان و شقایق بیست و چهار ساعته شده‌اند و تهران ظرفیت معاینه فنی ۳ میلیون خودرو در سال را دارد.

مدیر عامل ستاد معاینه فنى خودروهاى تهران گفت: کلانشهر‌ها به جهت رشد بى رویه جمعیت تعداد خودرو‌ی بسیار زیادی دارند، در تهران در تقریبا هر یک نفر یک وسیله نقلیه موتوری دارد و از این رو لازم است تا فرهنگ زیست محیطى ترویج پیدا کند.

وی ضمن اشاره به اینکه یکی از موارد مهم بحث‌های زیست محیطی آلودگى هوا است و در قانون هوای پاک براى همه ارگان‌ها سهمی دیده شده و شهرداری هم در این مورد وظایفی دارد، ادامه داد: معاینه فنى از منظر کاهش آلودگى هوا و ایمنى اهمیت دارد و برگه گواهى معاینه فنى ضمانتى براى یک رانندگى ایمن است.

۳۰ درصد از خودرو‌های مراجعه کننده موفق به دریافت گواهینامه معاینه فنی نمی‌شوند

مدیرعامل ستاد معاینه فنى خودروهاى تهران با بیان اینکه حدود ٣٠ درصد خودرو‌ها در زمان مراجعه به مراکز معاینه فنى، موفق به دریافت برگه نمى شوند، افزود: از ابتداى سال جارى تا به امروز ٣٦٥ هزار دستگاه به مراکز معاینه فنى مراجعه کرده‌اند که افزایش ٣ درصدى داشته است، نزدیک به ٧ هزار دستگاه خودروی سنگین و تنها حدود ۵۰۰ هزار موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌‍اند که در رابطه با موتورسواران مراجعه اندکی بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۸ درصد از خودرو‌های مراجعه کننده موفق به اخذ گواهی شده‌اند اظهار کرد: در تمامی مراکزی که معاینه فنی به صورت اینترنتی ارائه می‌شود میز خدمت وجود دارد و این میز برای ارائه خدمت به افرادی است که موفق به دریافت نوبت اینترنتی نشده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *