رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بهروان: دفاعیات استقلال در پرونده استراماچونی حرف درستی است/ تخلف کنیم، فدراسیون فوتبال محروم و جریمه می‌شود

13:29 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۱۸۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بهروان: دفاعیات استقلال در پرونده استراماچونی حرف درستی است/ تخلف کنیم، فدراسیون فوتبال محروم و جریمه می‌شود
عضو کمیته استیناف مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال گفت: در کمیته استیناف برخلاف استیناف کمیته انضباطی یا قوه قضائیه، هیچ مدرکی جدیدی گرفته نمی‌شود.

خبرگزاری میزان - غلامرضا بهروان در خصوص جلسه امروز کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها، اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*جلسات ما محرمانه است و اجازه نداریم چیزی را بگوییم. جلسات ما ادامه دارد و تمام نشده، هنوز رای نداده‌ایم. فکر می‌کنم طی ۳-۲ روز آینده کار تمام شود. 

*دِدلاین AFC روز دهم خرداد تا روز ۳۱ ماه میلادی جاری است. با جلساتی که فردا و روز‌های آینده داریم رای را اعلام خواهیم کرد.

*آیا باشگاه استقلال دفاعیاتش را ارائه کرده؟ نامه‌ای نوشته‌اند. سیستم استیناف مجوز حرفه‌ای اینطور است که برخلاف استیناف کمیته انضباطی یا قوه قضائیه، هیچ مدرکی جدیدی گرفته نمی‌شود. اسناد و مدارکی که کمیته بدوی بر اساس آن‌ها رای داده را بررسی می‌کنیم. دفاعیات یا جوابیه‌ها را می‌گیریم.

*چند باشگاه مثل هوادار، آلومینیوم اراک، مس کرمان و حتی ملوان اعتراض کردند. اعتراض را باید از مجرای مربوطه اعلام کنند. استقلال، آلومینیوم و ذوب آهن از مجرای قانونی اعتراض کردند و در دستور کار هم هست. ما هم در حال بررسی هستیم. پرونده‌هایی را بررسی می‌کنیم که اعتراض شده باشد.

*بهروان در خصوص اینکه باشگاه استقلال امیدوار است به خاطر مسائل تحریمی، دفاعیات در مورد پرداخت بدهی استراماچونی مورد پذیرش قرار بگیرد، گفت: نوشتند که این پول را پرداخت کردیم. دلایلی آوردند مبنی بر اینکه اگر این پول در موعد مقرر پرداخت نشده بحث تحریم‌ها بوده است. حرف درستی هم هست. منوط به این است که آن‌ها قبول کردند یا نه. مدارک این موضوع و پاسخ‌های AFC را هم بررسی می‌کنیم. مطمئن باشید همه ما تلاش می‌کنیم به مشکل بر نخوریم.

*استقلال نامه‌ای به استراماچونی ارسال کرده، در حالیکه قصد پرداخت داشته، اما مربی ایتالیایی خودش قبول نکرده، این نامه چقدر در روند کار تاثیر دارد؟ AFC باید در مورد این نامه نظر بدهد نه ما. ما که وضعیت مملکت خودمان را می‌دانیم. ما در تحریم هستیم. نه فقط فوتبال بلکه همه جا درگیر این مساله هستند. مطالبات زیادی هم داریم. هم باشگاه‌های ما طلب دارند و هم فدراسیون فوتبال، اینکه AFC قبول می‌کند یا نه، پیگیرش هستیم.

*نظر نهایی را استیناف می‌دهد. یک شرکت آلمانی بررسی می‌کند و راستی آزمایی می‌شود. اگر اشکالی داشته باشد فدراسیون ما محروم می‌شود. جریمه‌های سنگین مالی به دنبال خواهد داشت به خاطر اینکه مدارکی بدون اصالت تایید شده است. سال گذشته ما را تعلیق کردند.

*کمیته بدوی نمی‌تواند آرای نهایی را اعلام کند و این کار کمیته استیناف است. در قوه قضائیه دادگاه تجدید نظر به اعتراض رسیدگی می‌کند. در کمیته استیناف افراد پخته‌ای حضور دارند. داریوش مصطفوی به فعالیت خودش ادامه می‌دهد. بعد از تعلیق به ما برای سال جدید ابلاغ دادند. این‌ها رصد و به AFC اعلام می‌شوند که تایید کند.

*بهروان در خصوص اینکه آیا باشگاهی هست که قبل از اعلام نهایی کمیته استیناف، صدور مجوز حرفه‌ایش صددرصد تضمین و قطعی شده باشد، گفت: آن‌هایی که قبول شدند اعتراضی نکردند. اعلام شده که این‌ها مجوز حرفه‌ای گرفتند، ولی آن‌ها بررسی می‌کنند که مشکلی نباشد. از نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه‌ها موفق شده‌اند. نظر نهایی را در این بخش باید AFC بدهد.

*از نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای آن‌هایی که رای موافق گرفته‌اند و رسانه‌ها اعلام کردند، موفق شدند و رسما از سوی دبیرکل فدراسیون اعلام شد. رئیس بخش مجوز حرفه‌ای AFC تغییر کرده و الان یک کره‌ای آمده، بررسی می‌کنند. حالا اگر آنجا اشکال داشته باشد ما دچار مشکل می‌شویم.

*حضور مهدی تاج چقدر می‌تواند در روند پرونده استقلال تاثیر داشته باشد؟ او نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست. خود باشگاه و همه ما تلاش می‌کنیم؛ البته درچارچوب قانون. اختیارات ما در چارچوب قانون است. نظر شخصی و علایق و... را باید کنار بگذاریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *