رهایی ۵ محکوم از قصاص و ایجاد سازش بین ۲ طایفه با همت ستاد صبر در یک هفته ممکن شد

10:06 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۱۴۹
رهایی ۵ محکوم از قصاص و ایجاد سازش بین ۲ طایفه با همت ستاد صبر در یک هفته ممکن شد
با همت ستاد‌های ملی صبر در استان‌های «کرمان، سمنان، فارس و ادبیل» و با برگزاری پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» تنها در مدت زمان یک هفته رهایی ۵ محکوم از قصاص نفس و ایجاد سازش بین ۲ طایفه امکانپذیز شد.

خبرگزاری میزان - صبر، گذشت، صلح و مهربانی از موضوعات آشنای فرهنگ ایرانی و آموزه‌های تاثیر گذار دینی مردم کشور است و تلاش برای حل اختلافات با تکیه بر باور‌ها و ظرفیت‌های مردمی در این موضوعات موجب افزایش ضریب سلامت روحی، روانی و آرامش اجتماعی شده و در نهایت به رضایت عمومی منجر می‌شود.

ستاد ملی صبر مخفف سه کلمۀ «صلح، بخشایش و رضایت» است که به عنوان یک نهاد فرابخشی و مردمی در کنار مرکز توسعه حل اختلافات قوه قضاییه با همین فلسفه و جهت ایجاد و ترویج صلح و سازش با بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی تشکیل شد و با تجمیع تمامی ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و حاکمیتی گام‌های موثری در تحقق این امر برداشته است.

از طرفی در بدنه مردم و صنوف مختلف ظرفیت‌های بالقوه‌ای در ایجاد صلح و سازش در منازعات و اختلافلات وجود دارد که با تشکیل «ستاد ملی صبر» و جذب این ظرفیت‌های مردمی با عناوین «صلح یار و سفیران صلح» موجب شد تا از افراد دارای نفوذ و معتمدان مردمی برای ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین بین طرفین دعوی استفاده شود.

حال ستاد ملی صبر توانسته با استفاده از این ظرفیت‌ها و در قالب پویش‌های مردمی مانند «به عشق حسین (ع) می‌بخشم، به حرمت علی (ع) می‌بخشم، به حرمت امام رئوف می‌بخشم و ...» در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در راستای توسعه صلح وسازش و نهادینه کردن فرهنگ عفو گذشت بین مردم کشور اقدامات ارزشمندی انجام دهد.

از اقدامات ابتکاری و قابل توجه اخیر ستاد مردم نهاد صبر، تدوین نماآهنگی با عنوان «۶۰ ثانیه صبر است» که تنها در مدت زمان ۶۰ ثانیه برخی از اقدامات ستاد‌های ملی صبر سراسر کشور را بصورت هفتگی به تصویر می‌کشد، در گزارش زیر به اقدامات گنجانده شده در یکی از این نماآهنگ‌ها اشاره شده است.

ایجاد سازش بین ۲ طایفه در استان اردبیل پس از ۴ سال درگیری

ایجاد سازش بین ۲ طایفه استان اردبیل، ساکن در روستای جبدرق شهرستان مشگین شهر با تشکیل جلسات متعددی با حضور سران این ۲ طایفه و چندین ماه مذاکره و وساطت ستاد صبر مشگین شهر طرفین دعوی به احترام دهه کرامت و نزدیکی به ولادت امام رضا (ع) و در قالب پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم» به تمامی پرونده‌های خود علیه همدیگر اعلام رضایت و گذشت کردند و اختلافات آن‌ها پس از ۴ سال به صلح و دوستی تبدیل شد.

برگزاری همایس ستاد صبر در استان گیلان

همایش ستاد صبر استان گیلان و آیین نکوداشت بانیان صلح، بخشایش و رضایت با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

رهایی ۲ محکوم از قصاص نفس در استان فارس

تلاش مشترک شعب ویژه زندان شورای حل اختلاف استان فارس و شهرستان داراب و هیئت‌های صلح در ایام دهه کرامت و در راستای پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم» منتج به اعلام رضایت اولیای دم در ۲ پرونده قصاص نفس و آزادی آنان پس از چندین سال از زندان شد.

رهایی یک محکوم از قصاص نفس در شهرستان ریگان استان کرمان
یک محکوم با تلاش ستاد صبر استان کرمان و جلب رضایت اولیای دم، در دهه‌ی مبارک کرامت و ولادت امام رضا (ع) و در قالب پویش «به حرمت امام رضا می‌بخشم از قصاص نفس رهایی یافت.

رهایی یک محکوم از قصاص نفس در کهنوج کرمان

متهمی که سال ۱۳۸۱ مرتکب جرم شده و حکم قصاص وی در مرحله اجرا قرار داشت که با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دادستانی، شورای حل اختلاف، فرماندهی سپاه شهرستان و سران طوایف و متنفذان نهایتا خانواده اولیای دم به احترام دهه‌ی مبارک کرامت و ولادت امام رضا (ع) و در قالب پویش «به حرمت امام رضا می‌بخشم» پس از ۲۱ سال از حق قصاص خود گذشتند.

برگزاری یک دوره آموزشی ویژه صلح یاران رضوی

آبان ماه سال ۱۴۰۰ بین بنیاد کرامت رضوی و مرکز توسعه حل اختلاف کشور، به امضاء رسید که با اجرایی شدن آن، از ظرفیت «یاران صلح رضوی» در سراسر کشور برای توسعه فرهنگ صلح، سازش و حل اختلاف استفاده شود.

طبق این تفاهم‌نامه، مرکز توسعه حل اختلاف، در زمینه اعتباربخشی و معرفی یاران صلح رضوی، اجرای دوره‌های آموزشی و توانمندسازی آن‌ها و همچنین پایش و نظارت بر اقدامات و فعالیت‌ها اقدام خواهد کرد و برخی پرونده‌ها را برای ایجاد و صلح و سازش به یاران صلح رضوی ارجاع خواهد داد. بر همین اساس یک دوره آموزشی ویژه صلح یاران رضوی برگزار شد.

رهایی یک محکوم از قصاص نفس پس از ۷ سال در استان سمنان

یک محکوم با تلاش ستاد صبر استان سمنان و جلب رضایت اولیای دم، در دهه‌ی مبارک کرامت و ولادت امام رضا (ع) و در قالب پویش «به حرمت امام رضا می‌بخشم» پس از ۷ سال از قصاص نفس رهایی یافت.

افتتاح هیئت صلح در سنندج

هیئت صلح اتحادیه انجمن صنفی کارگران و استاد کاران بخش ساختمان در شهرستان سنندج استان کردستان افتتاح شد.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: ستاد صبر اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *