ظرفیت قابل توجهی برای تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور وجود دارد

10:40 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۱۲۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
ظرفیت قابل توجهی برای تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور وجود دارد
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت با اشاره به ظرفیت‌های داخلی تولید تجهیزات پزشکی اعلام کرد که یکی از اولویت‌های اصلی این معاونت، توسعه صادرات تجهیزات پزشکی است.

خبرگزاری میزان - به گزارش شاتا، «سیدمحمد موسوی» معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت در جریان بازدید از بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی. آزمایشگاهی و دارویی کشور (ایران هلث) با اشاره به حضور گسترده شرکت‌های توانمند و دانش‌بنیان در این نمایشگاه گفت: ظرفیت قابل توجهی در زمینه طراحی، تولید و عرضه تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد.

وی افزود: با توجه به فعالیت چشمگیر بخش خصوصی دانش‌بنیان، در این صنعت، رویکرد این معاونت، حمایت از توسعه صادرات محصولات کیفی و رقابتی ساخت ایران به دیگر بازار‌ها است.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت در ادامه با اشاره به نیاز سالانه ۲/۷ میلیارد دلاری کشور به تجهیزات پزشکی اضافه کرد: از این میزان ۱/۲ میلیارد دلار توسط شرکت‌ها و سازندگان ایرانی تامین می‌شود و این درحالی است که با وجود رشد چشمگیر صادرات در سال ۱۴۰۱ این صنعت تنها موفق به صادرات حدود ۳۰ میلیون دلار کالا شده است.

موسوی همچنین گفت: رویکرد جدی این معاونت حمایت از افزایش تولید به‌منظور افزایش صادرات با ظرفیت اقتصادی مشابه توان عرضه محصول به بازار داخلی کشور است.

شایان ذکر است بیش از ۹۵٪ لوازم بیمارستانی و تجهیزات اتاق عمل با پیچیدگی سطح سوم و چهارم تکنولوژی در ایران تولید می‌شود و در سفر اخیر رئیس‌جمهور به کشور اندونزی تفاهم‌نامهٔ تامین تجهیزات پزشکی ۱۲ بیمارستان از سوی مقامات اجرایی دو کشور به امضا رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *