رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حل مسائل بخش مسکن نیاز به تمرکز دارد

10:08 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۱۰۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حل مسائل بخش مسکن نیاز به تمرکز دارد
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی بیش از اینکه نقش سیاست‌گذار داشته باشد، نقش پیمانکار به خود گرفته است، از حضور اندک انبوه‌سازان و بخش خصوصی در اجرای قانون جهش تولید مسکن انتقاد کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی، با اشاره به کندی اجرای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی گفت: هم اکنون وزارت راه و شهرسازی بیش از اینکه نقش سیاست‌گذار داشته باشد، نقش پیمانکار به خود گرفته است، در صورتی باید روند ساخت مسکن را برای مردم و بخش خصوصی تسهیل کند.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در اجرای قانون جهش تولید مسکن حضور انبوه‌سازان و بخش خصوصی بسیار کم رنگ است؛ سوال این جاست که وقتی در کشورمان نیروی انسانی و مهندسی خوب، امکانات، زمین و مصالح ساختمانی به اندازه کافی در اختیار داریم چرا مسکن نساخته و نمی‌سازیم؟ البته در حوزه تامین منابع مالی با مشکلات مواجه هستیم که این امرنیز برای دولت ریل گذاری و تعیین تکلیف شده است.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که همواره به آن تاکید داشته و دارم، ضرورت تفکیک وزارت‌خانه عریض و طویل راه و شهرسازی است چرا که رسیدگی به بحث مسکن نیاز به تمرکز در وزارت خانه داشته و باید یک مجموعه به صورت مستقل حوزه مسکن را اداره کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: به نظرم تفکیک وزات راه و شهرسازی اولویت بیشتری نسبت به جداسازی وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی دارد چرا که به دلیل وسعت بسیار زیاد وزارت راه و شهرسازی هیچ وزیری نمی‌تواند به درستی بر تمامی زیرمجموعه‌ها از جمله حوزه مسکن تمرکز داشته باشد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *