توسعه همکاری‌های ایران و مصر به سود منطقه و اسلام است

8:44 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۰۸۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
توسعه همکاری‌های ایران و مصر به سود منطقه و اسلام است
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با رئیس دفتر حافظ منافع مصر در تهران، گفت: توسعه همه جانبه همکاری‌های برادرانه میان ایران و مصر به عنوان دو کشور مهم اسلامی به سود منطقه و اسلام است.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، هیثم جلال رئیس دفتر حافظ منافع مصر در تهران ظهر روز یکشنبه هفتم خردادماه با عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار پیرامون تحولات منطقه و بین المللی و تأکید مشترک بر اهمیت حمایت از تقویت مناسبات و رایزنی درباره تعاملات دو کشور صورت گرفت.

غنای فرهنگی، تمدنی و اشتراکات دینی آغاز گفتگوی رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با رئیس دفتر حافظ منافع مصر بود.

وی به تأیید و تأکید در همین راستا گفت: سابقه دیرینه تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و مصر، بستر مناسبی برای تحکیم روابط دوستانه و همه جانبه میان دو کشور دیرینه و اسلامی خواهد بود.

گلرو همچنین اظهار داشت: دو کشور همواره در طول تاریخ دارای تمدنی پیشرو به ویژه در بخش فرهنگی با پیشینه دیرینه در جهان بوده‌اند و گذشته دو کشور سرشار از دستاورد‌های منحصر به فرد تمدنی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت توسعه روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: توسعه همه جانبه همکاری‌های برادرانه میان ایران و مصر به عنوان دو کشور مهم اسلامی به سود منطقه و اسلام است.

این دیپلمات عرصه بین المللی کشورمان با اشاره به سابقه مأموریتی خود در مصر ابراز داشت: گفتگو‌های صاحب نظران و علمای مذهبی و سیاسی دو کشور در تحکیم پایه‌های دوستی و برادری دو کشور حائز اهمیت است و تحرک‌بخشی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی نقش موثری در روند همکاری ایران و مصر خواهد داشت.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه گروه‌های دوستی پارلمانی در تقویت مناسبات دو کشور افزود: مجلس شورای اسلامی، نظر به تشکیل گروه دوستی پارلمانی با مصر به ارتقاء سطح مناسبات پارلمانی در حوزه‌های مشترک و کمیسیون‌های خاص و پیشبرد دیپلماسی پارلمانی معتقد است.

وی با اشاره به دیدگاه ملت، دولت و مجلس شورای اسلامی نسبت به آن کشور از ارتقاء سطح تعاملات در عرصه‌های مختلف با آن کشور استقبال کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع گیری همسوی دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال هم‌گرایی فی‌مابین کشور‌های مسلمان، عربی، منطقه و همسایه است و با ابتکار عمل در جهت توسعه همکاری با کشور‌های عربی و اسلامی برای ارتقاء سطع مناسبات و ایجاد آرامش و صلح و ثبات بین المللی تلاش دارد. 

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین تصریح کرد: تحولات منطقه و بین المللی، واقعیتی پر چالشی است که جامعه مسلمان با آن مواجه است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ملت فلسطین هزینه داده است و نسبت به آرمان‌های ملت فلسطین ثابت قدم خواهد بود

گلرو متذکر شد: توقف در تاریخ، کمکی به افق پیش روی دو کشور نخواهد کرد. ارتقاء سطح روابط ایران و مصر همسو با اهداف راهبردی و در مسیر پیشبرد مناسبات و در حمایت و پشتیبانی از دولت و ملت دو کشور حائز اهمیت است.

هیثم جلال: انگیزه‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های مشترک ایران و مصر وجود دارد

هیثم جلال رئیس دفتر حفاظت منافع مصر در تهران نیز ضمن ابراز خرسندی از فعالیت دیپلماتیک در کشورمان، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و برخوردار از تمدن و تاریخی کهن بر شمرد و عنوان داشت: همکاری و گفتگو‌های مستمر میان مقامات دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی می‌تواند به تقویت و تحکیم دوستی‌ها میان دو کشور کمک نماید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد برای توسعه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و مصر، عنوان داشت: انگیزه‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه مسائل بین المللی وجود دارد و گسترش همکاری‌های فی‌مابین قادر است دو کشور را در حوزه‌های مختلف به یکدیگر نزدیک کند. 

رئیس دفتر حفاظت منافع مصر در تهران بر توسعه روابط دو کشور در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: امیدواریم که سطح مناسبات دو جانبه در امور پارلمانی و دولت‌های دو کشور بیش از پیش تقویت گردد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *